Ik heb een oude pentium 200 mxx waarvan de proc was doorgebrand omdat de ventilator 'dood' was. Ik heb dus 2e hand een goede proc gevonden en een ventilator maar als ik die erin doe dan start hij wel op maar zie ik niks. is dit een probleem met het moederbord of ligt het aan de videokaart?? voordat die proc was doorgebrand deed hij het nog wel gewoon goed.
Je ziet niets? Zeker weten dat de video kaart werkt?
En je zegt dat ie opstart... hoor je piepjes? Anders zou het misschien een geheugen probleempje kunnen zijn.
En je zegt dat ie opstart... hoor je piepjes? Anders zou het misschien een geheugen probleempje kunnen zijn.
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Kunnen wij dat better ruiken (op afstand nog welVerwijderd schreef op 18 January 2003 @ 11:28:
Ik heb een oude pentium 200 mxx waarvan de proc was doorgebrand omdat de ventilator 'dood' was. Ik heb dus 2e hand een goede proc gevonden en een ventilator maar als ik die erin doe dan start hij wel op maar zie ik niks. is dit een probleem met het moederbord of ligt het aan de videokaart?? voordat die proc was doorgebrand deed hij het nog wel gewoon goed.
Nee, dus gewoon ff testen !
Videokaart in andere pc testen, dan geheugen en dan cpu !
Je start wel met alleen men/cpu/vid ?
Er zijn meerdere piepjes beschikbaar, elk met een eigen functie. In de FAQ staat wel hoe en wat. Dus het kan wel meer zijn dan alleen geheugenMarv schreef op 18 January 2003 @ 11:32:
Je ziet niets? Zeker weten dat de video kaart werkt?
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
vreemd dat ie dood is gewoon doordat de ventilator niet werkte,
kheb hier sinds kort ook een p200MMX staan en die is gewoon volledige passief gecooled (met een groot coolblok erop) dat ding word nog niet eens handwarm als ik een kernel compile op dat ding
kheb hier sinds kort ook een p200MMX staan en die is gewoon volledige passief gecooled (met een groot coolblok erop) dat ding word nog niet eens handwarm als ik een kernel compile op dat ding
A wise man's life is based around fuck you
Wellicht dat tijdens het doorbrand proces er meer van je mobo naar de maan is gegaan.
Heb je al geprobeerd het CMOS te wissen? Mischien helpt dat, anders even een andere videokaart regelen (ISA bijv.) en dan nog es proberen. Of de div hardware in en andere pc testen.
Piept het mobo eigelijk anders dan voorheen ?? zo ja dan is er meer kapot gegaan (bijv, geheugen)
Heb je al geprobeerd het CMOS te wissen? Mischien helpt dat, anders even een andere videokaart regelen (ISA bijv.) en dan nog es proberen. Of de div hardware in en andere pc testen.
Piept het mobo eigelijk anders dan voorheen ?? zo ja dan is er meer kapot gegaan (bijv, geheugen)
[ Voor 7% gewijzigd door Pantagruel op 18-01-2003 11:37 ]
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Hoe weet je zeker dat de oude CPU doorgebrand was 
De Pentium MMX was niet bepaald een heethoofd en kon vaak zonder fan goed blijven. Allicht is hier iets anders aan de hand.
Hoe weet je trouwens ook of hij goed opstart met je nieuwe CPU als je niets op het scherm ziet
Het kan zijn dat de instellingen (jumpers/dipswitches/BIOS) anders moeten zijn voor de nieuwe CPU als voor de oude.
Post ff:
- merk en type mobo
- merk en type CPU
- andere specs
Overigens hoort deze topic duidelijk in Processors, Moederborden en Geheugen thuis, ik ga modje schoppen
En in de FAQ van PMG staat deze handige link:
Hangen en opstartproblemen troubleshooter
De Pentium MMX was niet bepaald een heethoofd en kon vaak zonder fan goed blijven. Allicht is hier iets anders aan de hand.
Hoe weet je trouwens ook of hij goed opstart met je nieuwe CPU als je niets op het scherm ziet
Het kan zijn dat de instellingen (jumpers/dipswitches/BIOS) anders moeten zijn voor de nieuwe CPU als voor de oude.
Post ff:
- merk en type mobo
- merk en type CPU
- andere specs
Overigens hoort deze topic duidelijk in Processors, Moederborden en Geheugen thuis, ik ga modje schoppen
En in de FAQ van PMG staat deze handige link:
Hangen en opstartproblemen troubleshooter
[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 18-01-2003 11:37 ]
Oslik blyat! Oslik!
Is je bord ook niet gewoon kapot ?
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
ik heb helemaal geen piepjes als ik heb opstart. de hd begint te loeien en de ventilator doet het maar geen beeld. die videokaart heb ik al in m'n nieuwe pc gedaan en daar doet hij het alleen onder 640x480.
Kijk ff naar die link die ik gaf en volg de stappen die je daar vindt. Post achteraf evt de resultaten als het nog niet werkt.Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 11:40:
ik heb helemaal geen piepjes als ik heb opstart. de hd begint te loeien en de ventilator doet het maar geen beeld. die videokaart heb ik al in m'n nieuwe pc gedaan en daar doet hij het alleen onder 640x480.
Overigens is het niet raar dat je VGA kaart in je nieuwere PC alleen op 640x480 draait als je er niet drivers voor installeert, dat is de standaard VGA hi-res modus
Oslik blyat! Oslik!
Sluit eens alleen je moederbord aan, met het geheugen erop en de CPU.
Als hij niet piept, is 1 van die dingen stuk. Hij hoort dan namelijk te gaan zeiken dat er geen videokaart in zit.
Als hij niet piept, is 1 van die dingen stuk. Hij hoort dan namelijk te gaan zeiken dat er geen videokaart in zit.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
Hmmmz... tenzij ie de optie had aangevinkt dat ie geen gezeik wilde horen als er geen videokaart in zitdreeke schreef op 18 januari 2003 @ 20:07:
Sluit eens alleen je moederbord aan, met het geheugen erop en de CPU.
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 14:37:
[...]
Hmmmz... tenzij ie de optie had aangevinkt dat ie geen gezeik wilde horen als er geen videokaart in zit
Die optie heb ik nog nooit in een BIOS zien staan van een mobo.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Die is er langzamerhand uitgesleten, op mijn pa2010+ zit dat nog weldreeke schreef op 19 January 2003 @ 15:54:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door _WgV_ op 19-01-2003 19:17 ]
#StopBurningStuff
Het is een erg nuttige als je zonder VGA een servertje wil draaiendreeke schreef op 19 January 2003 @ 15:54:
[...]
* dion_b heeft ook die PA-2010+ en kan het beamen
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Da's een optie die bij de meeste Pentium 1 bordjes aanwezig is hoordreeke schreef op 19 January 2003 @ 15:54:
[...]
Verwijderd
oei mijn oude p120 bakt van zun bord af hoor als ik de fan op de heatsink uitzeg
socket 7/A heatsink van een duron 1ghz zit er op, dus de oude blokken zijn kachels
socket 7/A heatsink van een duron 1ghz zit er op, dus de oude blokken zijn kachels
Pagina: 1