Hey,
ik heb een probleem met m'n ClarkConnect server. Als ik iets probeer te downloaden van m'n ftp server (vanop m'n workstation dat rechtstreeks verbonden is met m'n CC-box) stopt m'n download bijna onmiddellijk.
Uploaden is geen enkel probleem tot zolang ik dit niet ben tegengekomen. (ik krijg upload rates van bij de 9500kB/s). Na dit voorval kan ik ook niet meer uploaden. Noch via ftp noch via de SSH ftp client.
Het rare van de zaak is dat als ik upload en download via m'n ssh ftp client (als die 'stall' nog niet voorgevallen is) dat ik maar maximaal 2500kB/s haal. Na de 'stall' crasht die SSH ftp client.
Om het allemaal nog wat spannender te maken is er helemaal NIETS mis met mijn internet verbinding (kabel), ik haal nog altijd rates tot 850kB/s.
Hier is mijn configuratie:
CC-box:
AMD K6 400MHz
160MB RAM
8GB HD
270MB SWAP HD (aparte schijf)
2x RealTek 10Mbps (1 voor mijn kabelmodem en 1 voor m'n portable)
1x D-Link DFE530-TX (100Mbps)(daar hangt m'n workstation aan)
ClarkConnect 1.2 (had hetzelfde probleem bij 1.1)
Workstation:
Dual Intel PIII 1GHz
640MB RAM
17GB en 30GB HD
nVidia Quadro4 750XGL
1x RealTek 10Mbps (disabled)
1x D-Link DFE530-TX (100Mbps)(die hangt aan m'n CC-box)
WinXP Pro en RedHat Linux 8.0 (beiden hebben het probleem)
Ik heb al geprobeerd om allerlei services uit te schakelen en opnieuw te activeren, zoals m'n proftp, netwerk, firewall, samba, etc. maar niets blijkt te werken behalve rebooten.
Ik draai geen Squid Proxy en geen mail server.
Iemand een idee?
Thanks,
ik heb een probleem met m'n ClarkConnect server. Als ik iets probeer te downloaden van m'n ftp server (vanop m'n workstation dat rechtstreeks verbonden is met m'n CC-box) stopt m'n download bijna onmiddellijk.
Uploaden is geen enkel probleem tot zolang ik dit niet ben tegengekomen. (ik krijg upload rates van bij de 9500kB/s). Na dit voorval kan ik ook niet meer uploaden. Noch via ftp noch via de SSH ftp client.
Het rare van de zaak is dat als ik upload en download via m'n ssh ftp client (als die 'stall' nog niet voorgevallen is) dat ik maar maximaal 2500kB/s haal. Na de 'stall' crasht die SSH ftp client.
Om het allemaal nog wat spannender te maken is er helemaal NIETS mis met mijn internet verbinding (kabel), ik haal nog altijd rates tot 850kB/s.
Hier is mijn configuratie:
CC-box:
AMD K6 400MHz
160MB RAM
8GB HD
270MB SWAP HD (aparte schijf)
2x RealTek 10Mbps (1 voor mijn kabelmodem en 1 voor m'n portable)
1x D-Link DFE530-TX (100Mbps)(daar hangt m'n workstation aan)
ClarkConnect 1.2 (had hetzelfde probleem bij 1.1)
Workstation:
Dual Intel PIII 1GHz
640MB RAM
17GB en 30GB HD
nVidia Quadro4 750XGL
1x RealTek 10Mbps (disabled)
1x D-Link DFE530-TX (100Mbps)(die hangt aan m'n CC-box)
WinXP Pro en RedHat Linux 8.0 (beiden hebben het probleem)
Ik heb al geprobeerd om allerlei services uit te schakelen en opnieuw te activeren, zoals m'n proftp, netwerk, firewall, samba, etc. maar niets blijkt te werken behalve rebooten.
Ik draai geen Squid Proxy en geen mail server.
Iemand een idee?
Thanks,