Toon posts:

[winXP] ruststand...¿?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen hebben jullie enig id wat the f*ck die pc aan het doen is als je hem 10 minuten laat staan? Ik snap er nog steeds iks van, die harde schijf begint dan te ratelen als een gek. Het lijkt bijna op defragmentatie :?
Doet hij trouwens ook bij win98 en 2000 meende ik ook nog.

snap er niks van...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nee, ik heb geen idee.
Kijk eens bij de taakplanner of daar misschien een taak staat die geactiveerd wordt als de PC idle is, of kijk of je een virusscanner hebt. M.a.w.: kijk eerst even zelf wat het zou kunnen zijn.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
het is geen probleem ofzow ik vraag me gewoon af wat bill gedaan heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 11:32:
Ik heb hetzelfde bij me celeron300, Die begint soms als een gek teratelen als ie niks doet. Zelfs na een clean install! de hdd led flikkert als een gek. Het is geen netwerk/virus/trojan dacht ik ik heb gescanned en er is geen netwerk traffic. Ik stoor me er niet zoveel aan eigelijk. een oplossing zou wel fijn zijn.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 11:32:

Maar wil je een oplossing of niet :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik heb het 'probleem' ook... Ik heb dan 4 schijven in m'n PC zitten, maar alleen de 1ste schijf begint te maaien. Volgens mij het is gewoon defragmentatie, alleen vraag ik me dan af waar je het uit kan zetten.

日本!🎌

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Volgens mij indexeert hij dan je schijf. Misschien als je dat uitzet, dat het dan verholpen is. Ik zou er echter niet mee zitten. :)

Zie bijvoorbeeld dit artikel: http://www.melbpc.org.au/pcupdate/9711/9711article13.htm

Wat ook zou kunnen is dat hij aan het error-checken is, zie hier: http://www.pcguide.com/ref/hdd/perf/qual/featuresIdle-c.html

Voor meer url's: klik

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 23:18

Deem

Ontcijfer mij!

is inderdaad de indexing serves. deze kan je uitschakelen. ga naar 'deze computer' en klik op eigenschappen van een schijf. vink het laatste vinkje uit en herhaal het bij de andere schijven.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Hmm, indexing zou ik niet uitschakelen... het houdt het opzoeken van bestanden nml snel. Ik vraag me dan alleen wel af waarom ie dan begint te rammelen voor indexeren? Een eigenschap van een index is nml dat ie altijd actueel is, en niet op bepaalde punten opnieuw wordt opgebouwd of bijgewerkt...

Schijfcontrole kan het niet zijn, dat veroorzaakt lang niet zoveel gerammel.

日本!🎌

Pagina: 1