Toon posts:

probleem met internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een aantal keren meegemaakt dat wanneer ik m'm pc met kazaa en direct-connect 's nachts heb laten draaien en dan 's morgens m'n mail wil checken (outlook) en ff wil internetten er dan problemen zijn.

Op m'n startpagina google kom ik dan wel, maar als ik dan naar bijvoorbeeld naar cnn surf krijg ik een "page not found" of een pagina van cnn waar heel veel plaatjes van missen en de layout er niet niet uit ziet.
En bij outlook kan mijn mail niet ophalen.
Kazaa en Direct-connect draaien wel gewoon door by the way.

Wanneer ik m'n internet connectie disable en dan weer enable helpt niks, hij pakt wel meteen de ip nrs van de @home dhcp server weer, maar de problemen blijven.

Alleen wanneer ik reboot is het probleem voorbij, alleen het is wel rete irritant, dus wat kan dit zijn en wat is de remedie?

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
Heb je er ook al eens aan gedacht om Kazaa en Direct-connect uit te zetten en dan nog eens te proberen zonder reboot. :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook gedaan, maar dat helpt ook niks.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

dat komt omdat deze p2p programma's een groot aantal connecties openen (en deze na afsluiten vaak ook niet meteen allemaal afbreken). Als je daar geen restricties aan stelt, raakt je bandbreedte gewoon 'op'. Als je het programma afsluit en een tijd wacht en het dan nog eens probeert geef ik je een behoorlijke kans dat het dan wel werkt.

Een andere mogelijkheid betreft de programma's die met deze programma's worden meegeleverd. Kijk voor de aardigheid eens onder software op je controlpanel of je toevallig new.net.dot.com of new.net.domains hebt geinstalleerd. Dit kan je connectie op verschillende manieren aantasten, waaronder het niet meer kunnen gebruiken van een dns server. Mogelijk heb jij een iets andere variant.

Localhost is where the heart is