Ik heb een Orinoco USB client, een Orinoco AP-1000 wavepointII accesspoint, en een IBM Thinkpad T30 met een Intel Wifi Connectie. Ik heb nu de volgende setup:
1st verdieping Comp3 met internet connectie---USB client
comp 3 is aan de hub met een 50m kabel verbonden.
2de verdieping: Comp 1 ----------- Hub ---------- Comp2
Nu aan de hub met een 50m kabel verbonden, staat het AP op de eerste verdieping, 20m van het Comp3. Comp3 heeft een goede connectie met het AP, de laptop ook. Als het AP een connectie met het hub heeft (kabel), dan werkt alles prima - laptop krijgt een netwerk connectie via het AP-hub heen. Maar, zonder kabel, krijg ik geen connectie met mijn netwerk, alleen met het AP.
Wat ik zou willen hebben is dat als het laptop binnen bereik van het AP zit, dat het AP die connectie direct naar comp3, via het USB client doorstuurt/forward. Hoe krijg ik dit in elkaar?
Dus:
laptop - - - -> AP - - - - -> USB Client-------Comp3
en niet
laptop - - - -> AP----50m heen-----HUB----50m terug------Comp3
1st verdieping Comp3 met internet connectie---USB client
comp 3 is aan de hub met een 50m kabel verbonden.
2de verdieping: Comp 1 ----------- Hub ---------- Comp2
Nu aan de hub met een 50m kabel verbonden, staat het AP op de eerste verdieping, 20m van het Comp3. Comp3 heeft een goede connectie met het AP, de laptop ook. Als het AP een connectie met het hub heeft (kabel), dan werkt alles prima - laptop krijgt een netwerk connectie via het AP-hub heen. Maar, zonder kabel, krijg ik geen connectie met mijn netwerk, alleen met het AP.
Wat ik zou willen hebben is dat als het laptop binnen bereik van het AP zit, dat het AP die connectie direct naar comp3, via het USB client doorstuurt/forward. Hoe krijg ik dit in elkaar?
Dus:
laptop - - - -> AP - - - - -> USB Client-------Comp3
en niet
laptop - - - -> AP----50m heen-----HUB----50m terug------Comp3