Toon posts:

Downloaden niet sneller dan 5.5 mb/sec gemiddeld

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi heb de beschikking over een 100 mbit full duplex lijn, maar nu volgend probleem.

PC: PIII 733 MHz-192 mb ram en 3COM 100 mbit ethernetkaart.

Als ik van ftp's al ftp.surfnet.nl enkele linux iso;'s binnentrek dan wil dit niet sneller gaan dan 5.5 mb/sec gemiddeld.

Natuurlijk is dat vrij snel, maar ja 100 mbit is 100 mbit.. dus ik vroeg me af waar dit aan zou kunnen liggen.

En stel die ftp bij hun is gecapped, weet iemand dan misschien een ftp die wel tot de volle 100 mbit gaat, ook zoek ik een site waar ik mn upload goed kan testen.
Bij speedtest.nl enzo.. veel te onnauwkeurig.

Verwijderd

Topicstarter
ftp.nluug.nl en ftp.surfnet.nl is hetzelfde volgens mij :?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
is je lijntje niet gedeeld ofzo met anderen :?

als je in je eentje die 100mbit hebt ben was je bestwel rijk....dus ik neem aan dat-ie gedeeld is :?
en dat er misschien iemand anders aan het downloaden is :?

dacht trouwens dat xs4all gewoon @ volle snelheid kan leveren, maar dat had ik eigelijk van surfnet ook wel verwacht.... :)

verder kan het uiteraard aan brakke kabels etc liggen, en als je win95 hebt draaien kan het ook nog aan je OS liggen, heb je win2k/xp of een of andere linux/bsd/zoiets dergelijks draaien, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan je OS.

edit:
Pinging ftp.nluug.nl [192.87.106.122] with 32 bytes of data:
Pinging ftp.surfnet.nl [192.87.106.119] with 32 bytes of data:
lijkt me dus wel hetzelfde idd, met een loadbalancer ofzo, vandaar de verschillende ip's :)

[ Voor 18% gewijzigd door veldmuis op 18-01-2003 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhmmz ja die lijn staat dus op mn werk, maar die is niet gedeeld.. op het moment.
Eigen backbone hebben we hier.

Verwijderd

veldmuis schreef op 18 januari 2003 @ 10:37:
is je lijntje niet gedeeld ofzo met anderen :?

als je in je eentje die 100mbit hebt ben was je bestwel rijk....dus ik neem aan dat-ie gedeeld is :?
en dat er misschien iemand anders aan het downloaden is :?

dacht trouwens dat xs4all gewoon @ volle snelheid kan leveren, maar dat had ik eigelijk van surfnet ook wel verwacht.... :)

verder kan het uiteraard aan brakke kabels etc liggen, en als je win95 hebt draaien kan het ook nog aan je OS liggen, heb je win2k/xp of een of andere linux/bsd/zoiets dergelijks draaien, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan je OS.
Of het is gewoon de maximale upload snelheid van die ftp...

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Je moet in wel weten dat 100mbit geen 100 MByte is ;) dus theoretisch kan er maximaal 10 MB p/s binnengehaald worden (downloadsnelheden zijn in KB & MB niet in kbit & mbit)

En nog iets de server kan ook een limiet hebben ingesteld dat het nooit sneller dan dat zal gaan, en als het druk is haal je ook nooit volle snelheid ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mja dacht ik dus al dat die ftp daar gecapped is, als iemand een uncapped ftp weet ofzo.. tell me

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 10:32:
...dan wil dit niet sneller gaan dan 5.5 mb/sec gemiddeld...
Je hebt het dus over 5.5 Mbit? Niet dat je per ongeluk 5,5 MByte bedoelt?

Ik vind dat je niet mag klagen met zo'n snelheid, zelfs al bedoel je 5,5 mbit (zo'n 700 kbyte/s). Met laatstgenoemde snelheid heb je zelfs nog een cd binnen in een kwartier man!!

Ruilen? :7

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
:D Vind je 1 Linux distro in 10 minuten ( 3 cd's ) niet snel genoeg?
Misschien eens een student op de UTwente aanspreken ofzo ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand hier beschikking heeft over een 100 Mbit en ik daar ff mn upload kan testen.. ben benieuwd of ik echt met zoiets van 10 mb/sec kan uploaden :9

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
www.speedtest.nl kan je daar ook een indicatie van geven....

*edit: hehe :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Harkelaar op 18-01-2003 10:54 ]

do or do not, there is no try

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:58
www.speedtest.nl ?

/edit: net te laat!

[ Voor 40% gewijzigd door Thijsch op 18-01-2003 10:53 ]

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als je wil testen, dan download je toch gewoon van meerdere servers tegelijk? (kan ook met upload).
Niet de hele dag testen, kan de rest van NL niet internetten ;)

Als je wilt kijken of het aan de kabels/NIC/software ligt dan test je die NIC op een LAN (als je dat al niet gedaan hebt).

Edit: speedtest test met een veel te kleine file om een goed beeld te geven.

[ Voor 13% gewijzigd door Jake op 18-01-2003 10:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
speedtest.nl of mordax.nl zijn alle twee nutteloos..
De ene keer krijg ik download snelheid 3 mb/sec dan weer 1 mb/sec
Bij upload de ene keer 600 k/sec upload.. dan weer 240..
Idd.. te kleine files

Verwijderd

Heb je het nu steeds over 5,5 MByte of 5,5Mbit per seconde? Das nog niet echt duidelijk namelijk.
Om je verbindingssnelheid te testen zou ik een downloadmanager pakken, daar 5 of 6 downloads van snelle servers inzetten en die allemaal tegelijk aanzetten (dus eerst pauze totdat je ze allemaal in je lijst hebt). Dan zie je pas echt de kracht van je verbinding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 12:07:
Heb je het nu steeds over 5,5 MByte of 5,5Mbit per seconde? Das nog niet echt duidelijk namelijk.
Om je verbindingssnelheid te testen zou ik een downloadmanager pakken, daar 5 of 6 downloads van snelle servers inzetten en die allemaal tegelijk aanzetten (dus eerst pauze totdat je ze allemaal in je lijst hebt). Dan zie je pas echt de kracht van je verbinding.
Kleine b, bit dus. Haal inderdaad eens sp3 van win2k binnen. Lekker groot, mogelijk krijg je dan een goed beeld.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

Volgens mij gaat het niet veel sneller, heb enkele weken geleden mogen spelen met een test opstelling (glasvezel) van surfnet op 20 Gb en downloade ook vanaf die server met ongeveer die snelheid maximaal maar vaak nog trager ook. Wel bleek uit die test de de computer en het OS veel verschil maakte op die hoge snelheden.
dacht trouwens dat xs4all gewoon @ volle snelheid kan leveren, maar dat had ik eigelijk van surfnet ook wel verwacht....
Ik meen dat er idd iemand geweest zou zijn die met 16 mb/s gedownload zou hebben van een van hun servers maar ik heb geen idee of dat echt zo is

[ Voor 32% gewijzigd door xos op 18-01-2003 12:26 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
5.5MB/sec is niet veel. Maar wat verwacht je dan. De TU twente heeft een 1 GB uplink. En daar zitten tientallen, dan niet honderden 100mbit aansluitingen op. En flink wat 10Mbit aansluitingen ook....

Nogal logisch dat je de volle 100mbit niet altijd haald dus :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Ya, wel, wie weet wat voor bottlenecks er niet allemaal op de weg van jou naar die ftp zitten.
Het is niet erg nuttig dat we daar nu over gaan in het wilde weg speculeren.
en we gaan hier niet naar ftp's gaan vragen ook al is het maar voor te testen :+

Als je zeker bent dat het "probleem" (voor zover je daarvan kan spreken) bij jou ligt neem je best contact op met de dienst bij jou die daarvoor instaat

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.