De eerste keer 24 uur opladen begrijp ik wel. Maar na het doorlezen van wat topics over accu's lijkt het me niet verstandig om hem een week lang iedere keer bij te laden. Iemand hier ervaring mee?Accu voor de Siemens C/S/M 35 series met maar liefst 1000 mAh capaciteit en Li-Ion (dus geen last van geheugeneffect!).
Hierdoor zal uw toestel langer standby blijven, en kunt u langer telefoneren.
Wij raden aan de accu de eerste keer 24 uur op te laden en dan een week lang iedere avond bij te laden. Op deze manier brengt u de accu in optimale conditie
Ik heb gehoord dat het zo was:
De eerste keer 12 uur opladen, en dan de eerste drie keer eerst de accu helemaal leeg maken voor je bijlaadt.
Daarna mag je zoveel bijladen als je wilt.
De eerste keer 12 uur opladen, en dan de eerste drie keer eerst de accu helemaal leeg maken voor je bijlaadt.
Daarna mag je zoveel bijladen als je wilt.
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Verwijderd
Volgens mij is het vooral van belang dat je de 1e 2 of 3x de accu even helemaal oplaad en ontlaad. Daarna maakt het weinig meer uit.
Met de accu van me nokia die inmiddels 2 jaar oud is, heb ik de 1e keer helemaal opgeladen, toen ontladen en weer helemaal opgeladen. Nu stop ik dat ding in de lader wanneer 't mij uitkomt, en hij kan bijna een week aan staan zonder op te laden, en daarbij bel ik circa 30 minuten per week.
Met de accu van me nokia die inmiddels 2 jaar oud is, heb ik de 1e keer helemaal opgeladen, toen ontladen en weer helemaal opgeladen. Nu stop ik dat ding in de lader wanneer 't mij uitkomt, en hij kan bijna een week aan staan zonder op te laden, en daarbij bel ik circa 30 minuten per week.
Dus kan het beste de accu helemaal volladen. Daarna met accu-onderhoud weer leeg maken en dan weer volledig opladen.
Daarna in gebruik nemen.
Daarna in gebruik nemen.
Je moet accu onderhoud niet gebruiken op li-ion batterijen. Dat schijnt juist niet goed te zijn. Je moet de accu gewoon in gebruik nemen en weer opladen als de indicator zegt dat 'ie leeg is.magicstar schreef op 18 januari 2003 @ 15:22:
Dus kan het beste de accu helemaal volladen. Daarna met accu-onderhoud weer leeg maken en dan weer volledig opladen.
Daarna in gebruik nemen.
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Verwijderd
Wees gerust, een accu gaat pas kapot na 2,5 a 3 jaarVerwijderd schreef op 18 January 2003 @ 13:08:
Ik heb recent mijn accu-pack zelf maar gerepareerd (is een Ni-Mh accu) aangezien ik geen accu meer kon vinden voor het toestel. Vraag maar eens rond in je vriendenkring, na 3 jaar hebben ze of een nieuw toestel of problemen met de accu
Li-Ion Heeft geen last van het geheugeneffect
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()