Toon posts:

[win2k]dnetc.exe zorgt voor 100% cpu

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten gaat een proces dnetc.exe lopen en dat gebruikt 100% cpu. Als ik het niet zelf beeinig blijft het doorgaan. Mijn vraag is, kan ik dit bestand gewoon verwijderen of is het een belangrijk bestand?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:36

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

dnetc.exe -> www.distributed.net. Trek je eigen conclusie.

Waarschijnlijk een broertje / zusje / vader / vriend die je pc 'misbruikt'

Het is niet schadelijk in de trend van een virus of zo. Het programmaatje gebruikt de idle time van de pc om codes te kraken. Voor meer info zou ik de bovenstaande website eens bestuderen

[ Voor 45% gewijzigd door BlaTieBla op 18-01-2003 09:31 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik dat heel prog niet eens, staat niet eens op me pc, maar ik zal ff kijken of ik hem kan vinden en verwijderen

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 09:33 ]

• BlaTieBla
  • Laatst online: 09-09 16:36

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 09:32:
ik gebruik dat heel prog niet eens, staat niet eens op me pc, maar ik zal ff kijken of ik hem kan vinden en verwijderen
Jij gebruikt het niet... dat wil niet zeggen dat iemand anders jouw pc ervan voorzien heeft >:)

Het verwijderen gebeurt in de registry. Het wordt vanuit de registry opgestart (via de run of services key)

[ Voor 16% gewijzigd door BlaTieBla op 18-01-2003 09:41 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 08:43

Bergen

Spellingscontroleur

Waarom zou je een d.net client willen verwijderen? :S Ja ok, misschien om hem te vervangen door een nuttigere client zoals die van Folding@home... maar nog steeds zie ik niet in waarom mensen NIET mee zouden doen met die nuttige projecten. Affijn. My 2 cents :)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:21
Je akn het programma gewoon laten draaien, het gebruikt alle niet gebruikte processorkracht. Als een ander programma nu 50% van je cpu's rekkenkracht nodig heeft krijgt hij dat gewoon en gebruikt dnetc nog maar 50% van de cpu

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:30

Kettrick

Rantmeister!

GerbenW schreef op 18 January 2003 @ 09:42:
Waarom zou je een d.net client willen verwijderen? :S Ja ok, misschien om hem te vervangen door een nuttigere client zoals die van Folding@home... maar nog steeds zie ik niet in waarom mensen NIET mee zouden doen met die nuttige projecten. Affijn. My 2 cents :)
Sommige mensen moeten zelf hun energierekening betalen ;)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:46
'n Beetje zelf wat dingen uitzoeken kan echt geen kwaad hoor. :{
Tik maar eens dnetc bij Google in.... moet te vinden zijn.l

• SilentStorm
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

we hebben er zelfs een heel forum voor. Kijk het voor de aardigheid eens door. Deze clients doen onder normale omstandigheden (geen brakke koelers etc) geen enkele schade of problemen aan je computer. Met een aantal ervan help je mee met onderzoek naar ziektes en met anderen (zoals dnetc) help je mee een grote (RC5-72) code te kraken. edit: (of de optimele OGR (optimal golumb rulers) te vinden ('wiskunde' probleem)

offtopic:
edit2: goeiemorgen gerbz :P

[ Voor 17% gewijzigd door SilentStorm op 18-01-2003 09:53 ]

Localhost is where the heart is

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

RoeLz schreef op 18 January 2003 @ 09:44:
[...]

Sommige mensen moeten zelf hun energierekening betalen ;)
Ik woon ook al anderhalf jaar niet meer thuis hoor.. :) Maar ik heb die paar tientjes extra er wel voor over per jaar, doet m'n pc heel nuttig werk voor hoor! Geld overmaken naar een goed doel komt een beetje op 't zelfde neer.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:30

Kettrick

Rantmeister!

GerbenW schreef op 18 januari 2003 @ 09:53:
[...]
Ik woon ook al anderhalf jaar niet meer thuis hoor.. :) Maar ik heb die paar tientjes extra er wel voor over per jaar, doet m'n pc heel nuttig werk voor hoor! Geld overmaken naar een goed doel komt een beetje op 't zelfde neer.
Als je idd een Folding@home of UD client draait is het idd een goede zaak :)

Maar voor dnetc laat ik mijn PC geen minuut meer aanstaan :X

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nou precies...

Even een berekeningetje. Stel dat je pc door die 100% belasting 20 watt per uur meer vreet en je hebt je pc 24/7 draaien. Dan vreet je per maand dus 20*24*30,4 = 14600 watt = 14,6 kW. In harde euro's is dat dus: 14,6 * 0,055 = € 0,80. (alles even afgerond)

Op jaarbasis dus zo'n 10 euro, een rondje bier dus. Nouja daar doe ik 't graag voor :)

[ Voor 202% gewijzigd door Bergen op 18-01-2003 10:22 . Reden: typo's en aanpassinkjes ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:07
Als ik jou was zou ik toch maar even scannen op virussen. Een hele tijd geleden waren er Distributed.net clients in omloop die blokjes kraakten voor het russische bymer- team. Dat virus werd ook zo genoemd. Kans is klein, maar toch.

Anders kun je het ook verwijderen met 'start' ---> 'uitvoeren':
code:
1
"<PAD naar dnetc>\dnetc.exe" -uninstall

Dit verwijderd niet de client, maar voorkomt alleen dat hij weer wordt opgestart als service. Je kunt hem definitief verwijderen door de map van dnetc gewoon weg te gooien.

Je kunt ook kijken in dnetc.ini, daar moet een e-mailadres in staan. Zo weet je ook meteen wie het programma erop heeft gezet.

[ Voor 22% gewijzigd door Jaap-Jan op 18-01-2003 11:10 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nogal wiedes dat dnetc.exe 100% cpu draait. Kan me niet voorstellen dat je zelf niet had kunnen vinden wat dit proggel uitvoert.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.