bios temp. verschillend van mbm5!!

Pagina: 1
Acties:

• spoon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:05
Nadat mijn hardeschijf is gecrashed zit ik met het volgende probleem!! Mijn processor wordt veel te warm volgens de bios, heb de bios al geupdate.

Bios temp: 70 graden
Mbm temp: 40 graden

Wat kan ik er nog aan doen om er voor te zorgen dat de bios ook de juiste temp aangeeft.

Even wat info:

Moederbord: Abit KD7
Processor: AMD XP 2000+
Koeler: Zalman CNPS6000-Cu

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Volgens mij kun je daar weinig aan doen.
Mijn pc's geven in de bios ook totaal afwijkende temperaturen aan in vergelijking met Pc-Probe/Pc-Alert.
Dus als je er verder geen last van hebt, let it be.

[ Voor 18% gewijzigd door Phase op 18-01-2003 09:50 ]

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
De BIOS geeft heus wel de juiste temp aan, het zal eerder je progie zijn dat niet de goede aangeeft. Heb je wel geleidingspasta gebruikt? Zet anders je fan wat harder op je zalman. Is dit zodra je de PC aanzet, of na enkele tijd? Misschien geeft MBM je case-temp aan, waardoor natuurlijk je cpu temp ook omhoog gaat, als die case temp 40 graden zo zijn. Kijk in je bios, is meer te vertrouwen als een proggel.

70 graden mag nog wel voor een processor, maar liever niet veel warmen! (is dit nou een idle temp of een stressed? )

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• spoon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:05
De temp is idle! Het maakt ook niet uit op wat voor stand ik de zalman koeler zet!! Op low of High maakt het dus niet uit. Heb neem ik aan ook een goede airflow, heb namelijk een Coolermaster ATC-201 kast.

Had eerst een aopen moederbord met precies dezelfde processor, enz. Toen klopte het wel. Was toen wel 40 graden in de bios. Over de temp in de kast: was met aopen moederbord 27 graden, nu met abit moederbord 40 graden!!

Vindt het allemaal heel erg vreemd, en dat allemaal met een nieuw moederbord!!

Wat er in de bios staat van mijn Abit KD7 moederbord

System temp: 40 graden
CPU surface: 40 graden
CPU core: 60 graden

Dit krijg ik te zien als ik gelijk in de bios duik als ik de pc aandoe!!

[ Voor 18% gewijzigd door spoon op 18-01-2003 12:04 ]

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Mischien de koeling ff losmaken en opnieuw erin steken , of de bios eens resetten/flashen