PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Verwijderd
Heb toen aparte driver op site van fabrikant gedowned en alles was in orde, check dat ff, anders zou ik het ook niet echt weten.
Canon Digital Ixus V3
Ook 10/100, maar maar 16 bit, dat ding haalt ook maar ongeveer 1-2 Mb/sec
Is het ook een 16 bit kaartje?
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
Misschien staat DMA niet aan voor je HDD?
[ Voor 9% gewijzigd door MBV op 18-01-2003 09:42 ]
Beter nog zou zijn: zowel de switch poort als de nic poort op full-duplex, want dan kun je 100 Mb zenden en 100 Mb ontvangen tegelijk
Make music, not war
Uhm... nee... Niet doen!musiman2 schreef op 18 januari 2003 @ 10:10:
Bij een switch kun je namelijk altijd het beste alles op handmatig zetten, met aan beide kanten dezelfde instellingen (natuurlijk).
Gewoon alles op auto laten, als het goed is doet je switch auto-sensing dus het maakt niet uit wat je er aan hangt het moet gewoon werken!
Ik denk dat je toch in de rochting van de hardware limieten moet gaan zoeken, dus hdd, limits van je bus etc.....
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Ben ik weer.Kippenijzer schreef op 18 January 2003 @ 10:22:
Deze kaart kan sowiezo al geen Full Duplex aan (bij mij althans) verder is het een "oud" type PCMCIA, oftewel, geen Cardbus. Ding haalde hier iid ook nooit > 900K/s, heb hem nu maar vervangen door een Cardbus kaartje wel wel zo'n 5Mbit en Full Duplex haalt.
Het is een credit cardje, en ik kan wel 100 mbit en full duplex kiezen dus dan zou je denken dat hij toch ook full duplex 100 mbit aan moet kunnen toch?
P.S. wel kaartje heb je nu dan?
[ Voor 6% gewijzigd door Operations op 18-01-2003 16:19 ]
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Verwijderd
In theorie klopt dit, maar in praktijk is het hele autosensing gebeuren zo brak dat dit opvallend vaak fout gaat. Direct gevolg is dat het uitschakelen hiervan dus een van de eerste dingen is die je doet bij troubleshooting. (of dus al helemaal niet aan begint als preventie)chromeeh schreef op 18 January 2003 @ 10:15:
Uhm... nee... Niet doen!
Gewoon alles op auto laten, als het goed is doet je switch auto-sensing dus het maakt niet uit wat je er aan hangt het moet gewoon werken!
---
PCMCIA (aka PCcard) is 16 bits op 10 Mhz, wat dus neerkomt op 20 MB/s.
(Cardbus doet 32 bits @ 33 Mhz = 133 MB/s). Bedenk dat dit in beide gevallen optimale waarden zijn; en dat PCMCIA niet ontworpen is met busmastering (hoewel indiduele implementaties dit mogelijk wel ondersteunen).
[ Voor 33% gewijzigd door ijdod op 21-01-2003 16:07 . Reden: Domme bits vs bytes fout... ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Die Xircom _stelt_ inderdaad full duplex te ondersteunen, maar mijn switch blijft, hoe je hem ook op full duplex forceert (linux & windows) fijn half duplex aangeven. Echter ook op Half duplex gaat hij zo traag. Die kaart die ik er nu in heb kan dus idd 32bit cardbus, echter kan mijn notbook maar 16bit aan, dus haal ik alsnog geen 10MB/s, maar voor die 5 a 6 teken ik, gezien het stukken beter is dan de 850K/s van hiervoor.
Jupz, deze heb ik nog, ik heb hem zelfs in V&A staan, dus ik zou daar effe kijken. (Heb overigens ook nog een Xircom 10Mbit PCMCIA oude stijl.)Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 13:41:
ey kippenijzer heb je dat kaartje nog? /me heeft nog een oud pcmcia netwerk kaartje nodig want m'n flaptop ondersteunt geen cardbus..
Nope... pccard 16 bits komt niet boven de 8 mbit/s en 32 bits niet boven de 48 mbit/s als ik mij niet vergis. ik zoek de details wel ff...TheGeneral schreef op 18 januari 2003 @ 16:07:
[...]
Het is een credit cardje, en ik kan wel 100 mbit en full duplex kiezen dus dan zou je denken dat hij toch ook full duplex 100 mbit aan moet kunnen toch?
http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die