pc aan zonder power button

Pagina: 1
Acties:

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Vanwege verkoop van mijn oude pc waar ik een kast bij had belooft, zal mijn nieuwe pc dus eventjes moeten draaien zonder kast omdat ik nog geen nieuwe heb (verkoop ging sneller dan gedacht).

In ieder geval, ik wil dus de pc aan kunnen zetten zonder de kast, dus ook zonder power button.
Dit moet kunnen, ik zie @ norrod ook altijd dat ze van die testsystemen hebben staan zonder kast.

Het liefst zou ik dit dus softwarematig instellen, bijv in mijn bios.
Alleen nu vind ik geen goede optie in mijn bios.
Op de Asus a7v266 bijv kan je een key instellen waarbij de pc opstart.
Is er ook zoiets mogelijk met dit moederboard? Misschien met een progje? Of toch in de bios wat ik over het hoofd heb gezien? (Mobo is asus P4t)
Of is er anders hardwarematig snel wat te tweaken?

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op je mobo zitten een stel pinnetjes voor de lampjes van je hdd etc, daar zitten ook de power pinnetjes. Die moet je gewoon ff contact laten maken om de pc te laten opstarten.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Bij mijn weten kan een P4T gewoon via ps2 opstarten, meestal met de spatiebalk of een muisklik :)

als je nog echt snel wat wil prutsen op hardware niveau zou je gewoon 2 kabeltjes aan de [power sw] pinnetjes van je mobo vast kunnen maken en die even langs elkaar halen om hem aan te zetten (of met een knopje ertussen natuurlijk ;) ), maar bovenstaande optie lijkt me beter :)

Verwijderd

Yup. In je manual kijken welke pins het zijn en dan een schroevendraaier er ff tegenaan houden. Werkt prima :)

• manta
he die van de schroevendraaier is cool idee, en ik weet welke pinnetjes het zijn, ff proberen dus

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Met de nieuwe Nforce2 bordje gaat de pc aan zodra ik de stroomschakelaar aanzet (dus niet de powerbutton)! Weet alleen niet hoe die functie heet!

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

Verwijderd

manta schreef op 18 January 2003 @ 08:34:
he die van de schroevendraaier is cool idee, en ik weet welke pinnetjes het zijn, ff proberen dus
Ik zou maar goed kijken welke er in de handleiding staan dan! Neem wel een geisoleerde schroevendraaier.

Verwijderd

EternalDragon schreef op 18 januari 2003 @ 12:15:
Met de nieuwe Nforce2 bordje gaat de pc aan zodra ik de stroomschakelaar aanzet (dus niet de powerbutton)! Weet alleen niet hoe die functie heet!
waarschijnlijk zitten de power on pinnetjes gewoon met elkaar verbonden, is eerder al gezegd als oplossing.

ps: @ts: wake on lan kan ook, maar wel omslachtig

Verwijderd

EternalDragon schreef op 18 januari 2003 @ 12:15:
In de bios van mijn Asus p2b-ds heet deze functie reboot after power failure. Is een server functie en is bijzonder handig.
Functie zit trouwens ook op m'n MSI k7t.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 12:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 12:18:
[...]

Ik zou maar goed kijken welke er in de handleiding staan dan! Neem wel een geisoleerde schroevendraaier.

LOL .. ik heb zo ook m'n auto wel eens gestart. Niet bijzonder geisoleerd maar wel plastic handvat. Nou .. een accu + startkabels van een auto zet er heel wat vermogen op.

Dus dat beetje laagspanning van een mobo is echt geen probleem.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 19:28:

[...]

LOL .. ik heb zo ook m'n auto wel eens gestart. Niet bijzonder geisoleerd maar wel plastic handvat. Nou .. een accu + startkabels van een auto zet er heel wat vermogen op.

Dus dat beetje laagspanning van een mobo is echt geen probleem.
om nog maar te zwijgen over wat je moet doen wil die stroom door jou heen lopen :+

1 vinger op een pin en een schroevendraaier zonder handvat op de andere ofzo ;)

Verwijderd

_-SToFFeL-_ schreef op 18 January 2003 @ 19:39:
[...]

om nog maar te zwijgen over wat je moet doen wil die stroom door jou heen lopen :+

1 vinger op een pin en een schroevendraaier zonder handvat op de andere ofzo ;)
:P is laagspanning, is waar ook. 5 volt toch? Better safe than sorry dan maar. Was goed bedoeld.

• manta
tis gelukt hoor, met schroevendraaier.
Nieuwe case is er, iig bedankt

Verwijderd

in het vervolg kun je dat veel makkelijker doen, ik heb zelf ook de p4t en daar is het mogelijk om met je keyboard je pc te booten, gewoon spatiebalk aantikken en klaar is klara
Pagina: 1