[LCD] Serieel tekst LCD 8x24

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Afbeeldingslocatie: http://ebay0.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_542a2b1b5f86e0a9f98eaed10c274490/i-1.JPG

Dit topic is min of meer als vervolg op [rml][ LCD] 8x24 module op eBay[/rml] , in de hoop dat met een ietwat uitgebreidere openingspost een topic over dit apparaat de goedkeuring van de mod wel kan wegdragen.

Het LCD waar het om gaat is van oorsprong gemaakt voor een 'phone console' in '97 of '98, maar zijn nooit gebruikt. Oude stock dus. Het display is 24 karakters breed bij 8 lijnen hoog, en meet ongeveer 10 bij 5 cm. Volgens mij zou dat precies de maat moeten zijn om hem in/achter twee 5 1/4 " frontjes te kunnen inbouwen. Noot: bij de drie in de FAQ genoemde aanbieders van displays zijn 8 lijns displays niet te krijgen. Maximaal 4 regels krijg je dan, hoewel soms wel van twee keer zo *lange* regels ter compensatie. Naast de grote hoeveelheid karakters die dit display ondersteunt zijn de karakters voor zover ik het zo kan nagaan ook nog eens uitzonderlijk groot -- op zich wel mooi, maar wellicht geeft dat wat pixelatie als je van dichtbij kijkt.

Naast het LCD zelf zit er op deze module een microcontroller van het 8051 type, 64 kbytes sram, en een 32k socketed eprom. Bij levering, belooft de verkoper, zit er in die firmware een bijna-VT100 terminal emulator die alles wat in 9600 bps TTL level op de seriele poort van de microcontroller komt op het scherm zet. Om de boel te koppelen aan de PC zou alleen nog een MAX232 ICtje (DATASHEET -- let op, er staan nog andere ICs in deze datasheet bij) nodig zijn (met bijpassende 5 elko'tjes en een klein beetje soldeerkunstjes), die dan meteen ook de -9V voedingsspanning voor het display kan opwekken uit +5V.

Het is mogelijk om er een EL backlight achter te klussen, alleen van deze gast kopen is misschien niet zo handig gezien de prijs. Je kunt denk ik beter zelf klussen, hij heeft wel een mooie handleiding staan namelijk kwa openmaken en wat waar moet.

Het interessantste van deze dingen is nog wel de prijs: $6 (plus verzendkosten, plus BTW, etc.) bij afname van 5 tegelijk.

Noot: er is op dit moment (nog) geen geautoriseerde inkoopactie. Het lijkt me dan ook verstandig om even het daar niet over te hebben, totdat er duidelijkheid is over wel/niet gaan, wel/niet geautoriseerd raken, en dergelijke. Met name die autorisatie is natuurlijk erg belangrijk, maar dan moet er wel eerst even haalbaarheidsonderzoek gepleegd worden naar prijzen van verzenden ed. (is iemand (kucheskimootjekuch) al mee aan de gang).

Dus ook niet "ja zo wil ik er ook wel een!" style replies graag.

Okee, en dan hier het hoofdstukje vragen:

- Hebben er hier meer mensen met de max232 gewerkt? Is daar een beetje makkelijk mee werken?

- Wie kan er zien wat voor connector er op dat LCD zit (Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 ): het lijkt haast wel of er direct een stuk flatcable in geklemd moet worden?

- En wie kan zien wat dat gekke apparaat is op dat halfronde stuk boven de LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:26

ThaHandy

Discovery Channel

Jasper Janssen schreef op 18 January 2003 @ 05:22:
[afbeelding]

Okee, en dan hier het hoofdstukje vragen:

- Hebben er hier meer mensen met de max232 gewerkt? Is daar een beetje makkelijk mee werken?
het verschil tussen de MAX232 en de MAX233 is dat bij de 233 de condensators intern zijn en voor de rest precies et zelfde zijn
MAX232:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/max232.jpg

MAX232:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/max233.jpg

TTL @ LCD kant en RS232 naar pc

wat de max232/233 doet is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 TTL  converteren naar->  RS232

+5V|--.  .-----.  .-   +5v|--.  .-----.  .-
   |  |  |     |  |       |  |  |     |  |
   |  |  |     |  |       |  |  |     |  |
 0V|--'--'-----'--'-    0V|--|--|-----|--|-
   |                      |  |  |     |  |
   |                      |  |  |     |  |
-5V|                   -5V|  '--'     '--'
- En wie kan zien wat dat gekke apparaat is op dat halfronde stuk boven de LCD?
een schakelaartje?

[ Voor 72% gewijzigd door ThaHandy op 18-01-2003 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een belangrijke vraag is of de aansturing van die controller via rs232 compatible is met de standaard HD447xx controller. Deze wordt namelijk door bijna alle LCD software ondersteund. Het lijkt me een erg cool schermpie, alleen vraag ik me dus af of deze compatible is met bijvoorbeeld Smartie of jaLCD...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 07:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 07:04:
Ik denk dat een belangrijke vraag is of de aansturing van die controller via rs232 compatible is met de standaard HD447xx controller. Deze wordt namelijk door bijna alle LCD software ondersteund. Het lijkt me een erg cool schermpie, alleen vraag ik me dus af of deze compatible is met bijvoorbeeld Smartie of jaLCD...
Moet wel lukken denk ik.

Quote van http://cgi.ebay.com/ws/eB...3108268769&category=25400

24 x 8 LCD Assembly with an Intel 8032 controller. You can directly interface this module to any processor (e.g a PIC) with a serial port. You can also modify the C source code to add more functionality. All C source code is included.
You can also use a MAX 232 chip to take the serial TTL levels to RS232 levels. The negative charge pump from the MAX 232 can also be used to supply the negative LCD voltage.

Maar waarschijnlijk (als ik jouw post nog een keer lees) is niet iedere RS232 compatible met de standaard HD447XX controller :?

[ Voor 7% gewijzigd door Underground75 op 18-01-2003 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:23
Jasper Janssen:
Zeer goede openingspost, zo wil ik het dus graag zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
"ja zo wil ik er ook wel een!" zo goed? :)

en ik denk dat het een schijfweerstand is dat aan de bovenkant van de scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 07:04:
Nee is niet compatible rs232 = serieel, hd44780 = parralel dus software als smartie zal er niet op werken zonder aanpassingen, echter in de openings post staat dat de verkoper 't ding gaat leveren met 'n +- vt100 compatible eprom dus support toevoegen moet niet zo heel erg ingewikkeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 13:50:
[...]

Nee is niet compatible rs232 = serieel, hd44780 = parralel dus software als smartie zal er niet op werken zonder aanpassingen, echter in de openings post staat dat de verkoper 't ding gaat leveren met 'n +- vt100 compatible eprom dus support toevoegen moet niet zo heel erg ingewikkeld zijn.
Je hebt toch ook serial displays met HD447xx controller? Zoals die crystalfontz dingen bijvoorbeeld...
Het zou natuurlijk leuk zijn als het display met de meeste software zou samenwerken, dan ben je niet zo afhankelijk van bepaalde software, en de softwaremakers hoeven dan ook niet WEER een andere controller te gaan ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Ik heb even op de site van smartie gekeken, die zegt matrixorbital en crystalfontz serial LCDs ook te ondersteunen. Support toevoegen voor deze zal dan in ieder geval niet moeilijk zijn denk ik, maar er moet wel echt support worden toegevoegd: omdat 8 regelige displays dus eigenlijk nooit gebruikt worden ondersteunt hij die ook niet :)

(ik denk wel dat als je 'm aanspreekt als bijvoorbeeld een 4x20 serieel dat er dan iig wel iets gaat gebeuren, al zou ik me kunnen voorstellen dat de ene helft van de schermupdates bovenin scrollt en de andere helft beneden -- ingebouwde history :) )

JaLCD daarentegen lijkt echt alleen maar parallelle LCDs te ondersteunen, dus daar zal het niet zo gauw mee gebeuren. Tja, als je goedkoop uit wil zijn moet je soms een klein beetje offers maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Jasper Janssen op 18-01-2003 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 14:01:
Je hebt toch ook serial displays met HD447xx controller? Zoals die crystalfontz dingen bijvoorbeeld...
Het is idd mogelijk dat de seriele interface een HD44780 aan stuurt (bugs heeft hier zelfs 'n schematje voor) echter al zou ie er opzitten (wat ik in dit geval betwijfel want 'n hd44780 kan maximaal 80 tekens aan sturen) kan je 'm nog niet direct aansturen omdat dit display alleen een seriele interface heeft welke het vt100 protocol praat.
Het zou natuurlijk leuk zijn als het display met de meeste software zou samenwerken, dan ben je niet zo afhankelijk van bepaalde software, en de softwaremakers hoeven dan ook niet WEER een andere controller te gaan ondersteunen...
Het is niet anders, sorry dude verder is vt100 niet compatible met de veel gebruikte seetron/matrix orbital of CF seriele protocollen dus zullen de software makers *ECHT* wat aanpassingkjes moeten doen (hoewel een .ini bestandje voor bv lcdc betrekkelijk weinig werk zal zijn gok ik kan je zelf nog doen inprinciepe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
(Even als aparte reply om aan te geven dat het om 2 hele verschillende issues gaat binnen dit onderwerp)

Ik heb ook nog verder gekeken naar de MAX232 versus MAX233, de max233 is inderdaad wel heel veel makkelijker, met zijn ingebouwde condensators. Wel issie flink wat duurder, de 2 tegen 3.5 dollar van de maxim site vertaald zich hier (DIL mailorder) blijkbaar naar 3 euro 80 tegen 16 euro nogwat. Als ik bij Maplin ga kijken is het 2 pond of 5 pond, dus zo'n 3.60 euro versus 9 euro, plus verzendkosten. Farnell Nederland heeft de 232 in ongelofelijk veel versies voor van 3-5 euro ongeveer, en de 233 in twee versies voor 7 en 14 euro ongeveer. Gelukkig kunnen we met de goedkope van de twee toe. Dus als ik het zo allemaal doorzeef kom ik op 3.80 bij DIL voor de 232 of 6.86 bij farnell voor de 233. Verschil is dan wel te doen, op zich.

Ik denk dat je met alleen een 20 pins DIL chip misschien de boel ook zelfs nog wel net in een 9 pins D connector huisje kunt stoppen -- dan heb je gewoon die connector aan je seriele poort en dan een bandkabel richting het LCD, met de levelomzetting en de generatie van de -9 in de connector. Ik zou dan zeggen een bandkabel van 20 breed nemen, 17 daarvan gewoon zo rauw in de LCD, de andere 3 maak je een molex aan voor powering (de +5; +12 heb je niet nodig), en dan de voeding gewoon helemaal uit die stekker laten komen, zowel de +5 (gewoon aankoppelen) als de -9 (via de MAX23n). Eventueel kun je natuurlijk ook een 7909 pakken en aan de -12 V hangen voor de -9, is eigenlijk natuurlijk netter. Maar wel meteen weer een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mja, hoho, zoals die figuur al zegt: er zit een 8031-compatibele microcontroller op dat bord, electrisch gezien tussen de LCD-controller en het serieele gedeelte. Als je de firmware daarvoor kan omschrijven zodattie HD44780-meuk snapt inplaatsvan VT100 dan zou je 'm gewoon met Smartie enzo (alles wat een HD44780 serieel kan snappen) kunnen aansturen. Schijnt dat software schrijven voor de 8031 nog niet eens zo heel moeilijk is, dusssss...

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sprite_tm schreef op 18 januari 2003 @ 14:45:
Als je de firmware daarvoor kan omschrijven zodattie HD44780-meuk snapt inplaatsvan VT100 dan zou je 'm gewoon met Smartie enzo (alles wat een HD44780 serieel kan snappen) kunnen aansturen.
Ok serieel 1 draad, hd44780 maximaal 80 tekens en iets van 12 draden.... je zou firmware kunnen maken dat ie bv compatible word met het matrix orbital of Crystalfonts seriele protocol maar 't ding is serieel en zal ook altijd serieel blijven dus een hd44780 emuleren is *ONMOGELIJK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ok, sorry, mijn woordkeuze was idd misschien een beetje vaag, maar wat ik bedoel was dus idd dat je het display compatibel met zo'n CrystalFonts / Matrix Orbital kan maken.

(Although... Er zit een 8051 in, die heeft een bus enzo... Misschien kan je daar nog iets van een latch aan kan knopen... Anywayz, vraag 2 is of dat uberhaupt nuttig is.)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
De connector van het display voert nog voldoende stukken poort van de 8051 naar buiten om er een parallelle interface van te proggen volgens mij. Ik tel 7 IO pinnen, wat voldoende zou moeten zijn voor in ieder geval een 4-pins parallelle interface (ik heb weinig verstand van LCDs, maar ik meen begrepen te hebben dat sommige een 4pin parallel interface hebben?)

Op zich zijn dit allemaal mogelijkheden, die alleen wel de complexiteit van het project nogal opstuwen. Moet je ook weer een progger hebben voor die eprom, en dat is er eentje van het type vierkant met randkontakten in een socket (PLCC) -- zegmaar als bioschips soms zijn, maar dan van maar 32k.

Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om de boel (in ieder geval voorlopig) gewoon als een seriele LCD aan te sturen en dan maar hopen dat iedereen support opneemt in zijn programma's -- je kunt later altijd nog eens leuk gaan experimenteren tenslotte.

Ik vraag me trouwens wel af in hoeverre de crystalfontz/matrix orbital seriele protocollen anders zijn dan deze. VT100 is grotendeels gewoon ascii (met maar een paar vrij algemene extensies) -- ik kan alleen niks vinden over wat voor protocol die andere displays gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasper Janssen op 18-01-2003 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper Janssen schreef op 18 January 2003 @ 16:45:
(ik heb weinig verstand van LCDs, maar ik meen begrepen te hebben dat sommige een 4pin parallel interface hebben?)
Correct de hd44780 is in 4 bit mode aan te struren + RW/RS/E signalen zou je het net redden met 7 io's, echter er is bijna geen software die de 4 bit mode support. en dat de hd44780 controller maximaal 80 tekens aan kan sturen dus al zou je software vinden die in 4 bit mode werkt kan ie nog niet je hele display aan sturen.. (en 't is ook wel heel wat werk denk ik om 'n hd44780-4bit eprom te fabriceren)
Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om de boel (in ieder geval voorlopig) gewoon als een seriele LCD aan te sturen en dan maar hopen dat iedereen support opneemt in zijn programma's -- je kunt later altijd nog eens leuk gaan experimenteren tenslotte.
Dit lijkt mij ook het beste plan.
Ik vraag me trouwens wel af in hoeverre de crystalfontz/matrix orbital seriele protocollen anders zijn dan deze. VT100 is grotendeels gewoon ascii (met maar een paar vrij algemene extensies) -- ik kan alleen niks vinden over wat voor protocol die andere displays gebruiken.
Protocollen van CF en MO zijn te vinden in de datasheets, ze schelen allemaal in zoverre dat ze vrijwel allemaal +- de zelfde commands hebben (plaats cursor, schrijf teken ect) maar net andere syntax

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Nahja, ik heb inmiddels dus 5 van die dingen besteld, als het niet opschiet kwa software doneer ik er wel een aan een auteur van leuke software als die belooft hem te gaan ondersteunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper Janssen schreef op 20 januari 2003 @ 02:53:
Nahja, ik heb inmiddels dus 5 van die dingen besteld, als het niet opschiet kwa software doneer ik er wel een aan een auteur van leuke software als die belooft hem te gaan ondersteunen :)
LoL ;) gaat heus wel goed komen, het is alleen jammer dat er zo weinig van zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 05:28:
[...]

LoL ;) gaat heus wel goed komen, het is alleen jammer dat er zo weinig van zijn...
Dat wordt al opgelost hoor, we (Eskimootje en ik) zijn er mee bezig om er meer naar Nederland te halen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
  • Laatst online: 11-05-2024
Wordt er nou nog een IA geregeld? Want ik heb ook wel interesse in zo'n display, of kan ik er eentje (of meer) overkopen van een van jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miniK0bo schreef op 20 January 2003 @ 06:42:
Wordt er nou nog een IA geregeld? Want ik heb ook wel interesse in zo'n display, of kan ik er eentje (of meer) overkopen van een van jullie :)
Eskimootje is er mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Er zit ook een 8051 op .. die kan ze naar eigen smaak programeren.. (ik heb ze vroeger ooit geprogrammeert .. 2 jaar terug ofzo.. kan ook serieel met Assembl(y)(er) .. maar of het nu nog lukt?? tis al weer lang geleden 7(8)7

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmm..een IA aan het regelen?? Mooi! ;)
Ik gok zomaar dat er twee programma's gaan zijn die dit LCD in elk geval native gaan ondersteunen :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Ze zijn wel erg mooi, maar wat gaan ze kosten?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawuss schreef op 20 januari 2003 @ 09:07:
Ze zijn wel erg mooi, maar wat gaan ze kosten?
De tijdelijke prijs die ik berekend heb voor Eskimootje is 10 euro, en bij een aantal van 40+ kan het waarschijnlijk omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Laatst online: 09-09 17:09
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 09:10:
[...]

De tijdelijke prijs die ik berekend heb voor Eskimootje is 10 euro, en bij een aantal van 40+ kan het waarschijnlijk omlaag
Kijk, dit zijn de betere berichten :) I'm in in ieder geval. Hoeveel waren er besteld? :P

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chimera schreef op 20 January 2003 @ 09:31:
[...]

Kijk, dit zijn de betere berichten :) I'm in in ieder geval. Hoeveel waren er besteld? :P
Jasper Janssen schreef op 20 January 2003 @ 02:53:
En Eskimootje is nog bezig, dus wacht maar geduldig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 09:34:
[...]

[...]

En Eskimootje is nog bezig, dus wacht maar geduldig af :)
Zal ik zeker doen, bedankt! :)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

* dawuss biedt zich aan als potentieel programmeur van software :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

* sebastius ook. Ik kan wel een beetje VB'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Volgens mij zat er C source bij, of niet?

* Chimera gaat nu ff pauze vieren, ben 13.00 thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die C source die er bij zit is voor die 8051 eprom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jep, want met de processor dit op het schermpje zit kun je veel meer dan alleen beeld weergeven. Met een beetje handig proggen kun je met enkel dat lcd en wat losse onderdelen een volledige baybus maken, of andere leuke dingen. En dat alles bestuurbaar via de serieele poort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 05:28:
[...]
Ook dat gaat wel goed komen -- de verkoper heeft er minstens 100, en het zou me niet verbazen als ie er nog meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chimera schreef op 20 januari 2003 @ 09:36:
[...]

Zal ik zeker doen, bedankt! :)
Morgen C&E in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper Janssen schreef op 21 January 2003 @ 02:51:
[...]Ook dat gaat wel goed komen -- de verkoper heeft er minstens 100, en het zou me niet verbazen als ie er nog meer heeft.
Ik heb nog even wat info opgedoken:

De schermpies @ EarthLCD: http://earthlcd.com/jw002.htm
Nog wat pix van het display: http://www.pjrc.com/store/mp3_display.html
Een aantal pix van dit lcd gebruikt in een mp3player: http://www.pjrc.com/tech/mp3/gallery/index.html

How-to's voor de backlight mod:
http://www.bleugh.com/instructions.htm
http://www.techknowman.co...nstall/LCD%20INSTALL.html
Waar haal je die polarising film vandaan? Kunnen we dat evt. meteen bijbestellen?

Connecting Directly To A PC: http://www.pjrc.com/tech/mp3/pushbutton_info.html (halverwege de page)

You will need to program a flash rom or EPROM with LCD.HEX and replace the socketed chip that came with the board. You will need an EPROM programmer, and the correct DIP-PLCC socket adaptor to hold the chip while it is in the programmer (beware, the common 32-to-28 pin adaptor will not work, you need 32-to-32).

Vraagje: Als het goed is zit bij dit LCD een chippie met de goede firmware toch? (zoals hier: http://www.pjrc.com/store/39f512_jw002_plcc.html) Dus zoals hierboven is beschreven is niet nodig?

Hier is trouwens nog volop andere info te vinden over het aansturen e.d.
http://www.pjrc.com/

Dit lijkt me erg handige info voor de programmeurs:
PAULMON is a user-friendly 8051 family monitor, intended for use in a single board computer like the development board below. By placing PAULMON in the board's EPROM, the board will "boot-up" to a friendly menu-driven monitor which allows you to download your programs to RAM and run them, which is much faster and easier than reprogramming the EPROM. PAULMON also provides several features to help you debug your programs, including a disassembler and single-step program execution.
http://www.pjrc.com/tech/8051/#paulmon

Het bovenste display is modded met backlight de onderste is origineel:
Afbeeldingslocatie: http://www.bleugh.com/pictures/images/mod_and_unmod.jpg

Unmodded working:
Afbeeldingslocatie: http://www.bleugh.com/pictures/images/no_mod.jpg

Modded working:
Afbeeldingslocatie: http://www.bleugh.com/pictures/images/backlit_mod.jpg

Now that's some really dope stuff :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sleeper is very interested.....
als het tot een inkoopacie komt, wordt er dan ook aan de belgen onder ons gedacht??? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 05:36:
sleeper is very interested.....
als het tot een inkoopacie komt, wordt er dan ook aan de belgen onder ons gedacht??? O-)
Binnen 24 uur nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 16:21
Ohw jeeh ispierings je hebt mn IA verklapt :| ik vond het wel apart dat er in een keer zo'n topic was. Maar vanavond/vannacht probeer ik de IA te launchen. Heb alleen even niet zoveel tijd, maar dan maken we de dag gewoon langer ;) Ik zeg nog niet zoveel over de IA want anders word ik zo gek gemaakt door jullie. Ohw en de verkoper heeft er nog 3000 dus als iemand geld teveel heeft :+. * Eskimootje is nu openingspost aan het verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo erg is het toch niet :P ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Hij komt op LauPro neem ik aan? (dan ga ik me namelijk nu ff registreren aldaar :)) Zodat ik morgenochtend nog even kan bestellen voordat ik naar school ga :P

edit:

Done, ik heet ChimeraDev (Chimera was al in gebruik :()

[ Voor 20% gewijzigd door Chimera op 21-01-2003 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Chimera schreef op 21 January 2003 @ 19:54:
Hij komt op LauPro neem ik aan? (dan ga ik me namelijk nu ff registreren aldaar :)) Zodat ik morgenochtend nog even kan bestellen voordat ik naar school ga :P
You are so right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Bij de weg, voor degenen (waaronder ik, en nog iemand, behalve eskimootje zelf) die al op ebay geboden hebben, hoe regelen we dat? Weet die verkoper er al van, dus als ik dan straks naar hem mail dat dat daarbij moet horen, dat dat dan goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Jasper Janssen schreef op 21 January 2003 @ 21:31:
Bij de weg, voor degenen (waaronder ik, en nog iemand, behalve eskimootje zelf) die al op ebay geboden hebben, hoe regelen we dat? Weet die verkoper er al van, dus als ik dan straks naar hem mail dat dat daarbij moet horen, dat dat dan goed gaat?
Zal ik tijdens de openingspost duidelijk maken, maar het lijkt me totaal geen probleem dat jullie orders gecanceled worden als jullie meedoen met de IA. :)

[ Voor 1% gewijzigd door Eskimootje op 21-01-2003 21:38 . Reden: Nederlands :P ]

Pagina: 1