Toon posts:

Mono => Stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb een opname gemaakt met in het linkse channel het geluid hard, maar in het rechtse heel zacht (je hoort het niet, daarom noem'k deze opname voor het gemak maar mono). Nu wil ik het geluid van linkse channel naar het rechtse gaan kopiëren. Ik weet dat dit kan, maar ik zoek hiervoor een geschikt programma.

Liefst Freeware, Sound Forge heb ik al maar kan ik niet in saven, Goldwave crasht.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:46

Steffie

Opaque

Kan je niet alleen het rechterkanaal normalizen, of is je opname van dermate brakke kwaliteit dat het dan helemaal niets lijkt? Met een programma als Cool Edit is dit wel mogelijk.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Topicstarter
Effe proberen, weet binnen 20 minuutjes meer te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar dat is echt geen doen, ik zoek hiervoor echt een freeware progje, want ik moet dat kunnen saven.

Verwijderd

neem je linkerkanaal en bounce die naar je rechterkanaal met een paar miliseconden delay...
of gebruik de mono->stereo converter...

CoolEdit(pro) of anders free/shareware alternatieven zoals op http://tucows.nl.uu.net/mmedia/audioedit95_default.html

12 geleden werd WaveStudio bijgeleverd bij de SoundBlaster 1 volgens mijn belegen grijze celletjes, in ieder geval heb ik daar ook menig mono/stereo normalising etc mee gedaan zoals topicstarter nu nodig heeft.

CoolEdit 2000 heeft in ieder geval 30 dagen lang SAVE-functie...
http://www.syntrillium.com/cooledit

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 06:12 ]

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:46

Steffie

Opaque

Is niet freeware en het moet schijnbaar perse freeware zijn. Je kan ook een tooltje zoeken waarmee je het rechterkanaal kan extracten uit je opname en die vervolgens normalizen met onderstaand freeware progseltje en vervolgens weer muxen met je linkerkanaal.
Tenminste ik kan geen optie vinden om alleen het rechterkanaal te normalizen zoals in Cool Edit wel mogelijk is.

http://www.linearteam.org/download/normalizer/norm10.zip

[ Voor 12% gewijzigd door Steffie op 18-01-2003 04:05 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• -Rudy-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03-2022
Kun je het niet mono afspelen, zodat beide kanalen dezelfde volume hebben en dit weer recorden ... ?

|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|

Verwijderd

Waarom crasht Goldwave? Ik heb daar pas nog 6 uur Stereo-kwaliteit audio op die manier van slecht-stereo (in weze ook mono) naar stereo gekopieerd. Zodat het op CD kon, ook al klinkt het dan als mono. En dat was toch een grote file.

GoldWave kan saven, ook de shareware versie.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 05:08 ]

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

audacity! snel, freeware en multiplatform... sourceforge en google kunnen je helpen..

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Cool Edit 2000 zoals eerder is gemeld :)

Lost alle problemen op!

Verwijderd

Topicstarter
Maar met Cool Edit 2000 kan ik het, maar daarbij kan'k niet saven!!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 03:28:
OK, ik heb een opname gemaakt met in het linkse channel het geluid hard, maar in het rechtse heel zacht (je hoort het niet, daarom noem'k deze opname voor het gemak maar mono). Nu wil ik het geluid van linkse channel naar het rechtse gaan kopiëren. Ik weet dat dit kan, maar ik zoek hiervoor een geschikt programma.

Liefst Freeware, Sound Forge heb ik al maar kan ik niet in saven, Goldwave crasht.
Ik raad je aan om het rechtste kanaal toch iets te versterken, vervolgens beide kanalen bij elkaar inmengen en converteren naar stereo. Dan haal je denk ik het beste resultaat want als je een instrument hebt die sterk naar rechts staat heb je kans dat ie met alleen het linkse signaal wegvalt.

Ik gebruik trouwens Cool Edit Pro 2 :7

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Vast een hele stomme vraag ... maar kan je de opname niet opnieuw maken :7
en dan beter ,,,,

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

dreeke schreef op 18 januari 2003 @ 19:22:
Vast een hele stomme vraag ... maar kan je de opname niet opnieuw maken :7
en dan beter ,,,,
Waarschijnlijk is het geen opname die hij zomaar kan herhalen (live opname oid.) als dat zo was ga ik er van uit dat de topicstarter dat al heeft geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Die opname is idd niet overnieuw te maken, is nl. een opname van een concert (Hammerfall!!!).

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 12:01:
Maar met Cool Edit 2000 kan ik het, maar daarbij kan'k niet saven!!
De eerste 30 dagen wel.
Installeer het anders op een andere pc en doe het daarmee..

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt met Cool Edit Pro 2, thx for all the help!!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Ik heb zojuist een email ontvangen over dit onderwerp met de vraag hoe je 2 kanalen kunt inmixen. Iemand die dus wél de search gebruikt :)

Voor de volledigheid van dit topic wil ik deze mail toch even hier bijposten zodat anderen hier weer gebruik van kunnen maken.
----- Original Message -----
From: Ferry Heibrink
To: Rudie
Sent: Monday, August 04, 2003 10:56 PM
Subject: Re: vraagje

Hoi Rudie,

Tuurlijk wil ik je wel even helpen.

Kies in Cooledit 2 voor Effects>Amplitude>Channel Mixer.
Zet de preset op No Mixing (Left=L100 R0 Right=L0 R100 en Invert UIT).
Nu heb je het normale signaal. Nu kun je per kanaal een beetje van het andere kanaal inmixen.
Voorbeeld. Zet bij left de R op 50 en bij right de L op 50. Je krijgt dan voor elk kanaal de helft van het andere kanaal mee.

Je kunt met deze mixer zelf nog verder gaan, namelijk de kanalen verder uit elkaar trekken dan eigenlijk mogelijk is door faseherkenning maar dat is niet wat jij wilt.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt, anders hoor ik het wel.

Succes !!

Groetjes,

Ferry
----- Original Message -----
From: Rudie
To: ferry@.no.s.p.a.m,heibrink.nl.
Sent: Monday, August 04, 2003 11:58 AM
Subject: vraagje

Hoi Ferry,

Ik heb een vraagje nav dit topic Mono => Stereo op het forum van tweakers.net. Mocht je geen zin hierin hebben, helaas, ik heb het iig geprobeerd J.

Ook ik heb een liveset opname van id&t radio waarvan het rechter kanaal veel zachter is dan het linker. Je gaf als antwoord in dit topic het volgende:

“Ik raad je aan om het rechtste kanaal toch iets te versterken, vervolgens beide kanalen bij elkaar inmengen en converteren naar stereo. Dan haal je denk ik het beste resultaat want als je een instrument hebt die sterk naar rechts staat heb je kans dat ie met alleen het linkse signaal wegvalt. “.

Ok, het rechter kanaal versterken luk mij nog wel door de amplitude aan te passen, nadeel is dat hoe meer je het versterkt hoe meer ruis je hoor, maar je zal hier misschien een middenweg moeten kiezen. Maar hoe doe ik de rest, dus beide kanalen inmengen en dan weer converteren naar stereo. Ook ik gebruik cool edit pro 2. Ik gebruik het normaal alleen voor wat knip werk(reclame en gezeik eruit halen), in en out faden en dat was het...

Bijgevoegd een screenshot van hoe mijn .wav eruit ziet in cool edit.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Rudie
Pagina: 1