----- Original Message -----
From: Ferry Heibrink
To: Rudie
Sent: Monday, August 04, 2003 10:56 PM
Subject: Re: vraagje
Hoi Rudie,
Tuurlijk wil ik je wel even helpen.
Kies in Cooledit 2 voor Effects>Amplitude>Channel Mixer.
Zet de preset op No Mixing (Left=L100 R0 Right=L0 R100 en Invert UIT).
Nu heb je het normale signaal. Nu kun je per kanaal een beetje van het andere kanaal inmixen.
Voorbeeld. Zet bij left de R op 50 en bij right de L op 50. Je krijgt dan voor elk kanaal de helft van het andere kanaal mee.
Je kunt met deze mixer zelf nog verder gaan, namelijk de kanalen verder uit elkaar trekken dan eigenlijk mogelijk is door faseherkenning maar dat is niet wat jij wilt.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt, anders hoor ik het wel.
Succes !!
Groetjes,
Ferry
----- Original Message -----
From: Rudie
To: ferry@.no.s.p.a.m,heibrink.nl.
Sent: Monday, August 04, 2003 11:58 AM
Subject: vraagje
Hoi Ferry,
Ik heb een vraagje nav dit topic
Mono => Stereo op het forum van tweakers.net. Mocht je geen zin hierin hebben, helaas, ik heb het iig geprobeerd J.
Ook ik heb een liveset opname van id&t radio waarvan het rechter kanaal veel zachter is dan het linker. Je gaf als antwoord in dit topic het volgende:
“Ik raad je aan om het rechtste kanaal toch iets te versterken, vervolgens beide kanalen bij elkaar inmengen en converteren naar stereo. Dan haal je denk ik het beste resultaat want als je een instrument hebt die sterk naar rechts staat heb je kans dat ie met alleen het linkse signaal wegvalt. “.
Ok, het rechter kanaal versterken luk mij nog wel door de amplitude aan te passen, nadeel is dat hoe meer je het versterkt hoe meer ruis je hoor, maar je zal hier misschien een middenweg moeten kiezen. Maar hoe doe ik de rest, dus beide kanalen inmengen en dan weer converteren naar stereo. Ook ik gebruik cool edit pro 2. Ik gebruik het normaal alleen voor wat knip werk(reclame en gezeik eruit halen), in en out faden en dat was het...
Bijgevoegd een screenshot van hoe mijn .wav eruit ziet in cool edit.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Rudie