Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Ik kan me eigenlijk echt geen geldige reden verzinnen om hem te gebruiken, alle muziek die ik op band heb staan, heb ik vast en zeker ook op mp3..
Time is never wasted when you're wasted all the time.
me vriendin heeft op der kamer 2 ouwe warfdale speakers aan een ouwe phillips tuner versterker waarvan alleen de tuner stuk is, en ga zo maar door,
Een hele oude Philips Radio die ik via een omweg van mijn opa heb gekregen die hem weer van Philips heeft gekregen vanwege een jubileum oid!
Specs zijn bij mij helaas niet bekend.
Hij doet het nog wel! (toen maakte Philips nog echte degelijke spullen)
Mijn Flickr; Sony A7iii
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Mijn Flickr; Sony A7iii
heb nog zo een draagbare ( JA DRAAGBAAR
Zonde eigenlijk dat we dat soort dingen verkopen, terwijl je weet dat er misschien over een jaar of tien een topic over wordt geopend....TomSwinnen schreef op 19 januari 2003 @ 00:42:
wow cool ding !
heb nog zo een draagbare ( JA DRAAGBAAR) platenspeler gehad van philps .. heb hem spijtig genoeg verkocht .. was een rood dingetje , speelde nog perfect grote en kleine LP's , en was voor draagbaar te zijn een zwaar geval.. had hem destijds voor 2.5 € gekocht
Mijn Flickr; Sony A7iii
http://www.mfbfreaks.com/n4504.htm
Verder nog een Grundig "stereo" (radio en platenspeler) in kastformaat, nog een ouwe draagbare bandrecorder die ik nu even niet terugvind, en als top of the bill, een extreem oude platenspeler (zo'n model met hoorn)
Zo'n dingen verkoop je gewoon niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Dawai op 19-01-2003 01:03 ]
Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.
hhm nu je het zegt...TomSwinnen schreef op 19 januari 2003 @ 00:42:
wow cool ding !
heb nog zo een draagbare ( JA DRAAGBAAR) platenspeler gehad van philps .. heb hem spijtig genoeg verkocht .. was een rood dingetje , speelde nog perfect grote en kleine LP's , en was voor draagbaar te zijn een zwaar geval.. had hem destijds voor 2.5 € gekocht
Ik had volgens mij precies dezelfde voor 5 gulden gekocht
Volgens mij heeft pa hem weggegooit
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
speelt 78 toeren platen.
hij doet het nog wel. al is de kwaliteit niet meer geweldig.
helaas geen foto.
heb geen digicam
en waarom me vader hem nog heeft?
tja, hij heeft het van zijn pleegvader gekregen.
doet er niets mee. ligt stof te verzamelen op zolder.
maar weg gooien wil hij niet.
[ Voor 30% gewijzigd door job op 19-01-2003 01:38 ]
De foto's zijn Clickable
De Philips Radio uit 1953 met oog om het geluid scherp te stellen, werkt allemaal nog perfect!!!

De Philips radio uit 1965 met Cassetedeck.....

Als jullie meer foto's van deze twee apparaten willen zien, moeten jullie maar roepen, dan maak ik er nog wel een paar
[ Voor 3% gewijzigd door Ruidasilva op 19-01-2003 14:44 ]
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!
Volgens mij was er in 1930 nog geen FM, ik denk eerder dat ie ergens rond 1950 is gemaakt. Wat is het type nummer?Ruidasilva schreef op 19 January 2003 @ 11:10:
De Philips Radio uit 1930 met oog om het geluid scherp te stellen, werkt allemaal nog perfect!!!
Wij hebben vroeger in de woonkamer altijd een Revox B77 gehad:

Vond ik een erg mooi ding altijd
Toen heb ik een keer van m'n buurjongen een oude mono bandrecorder gehad, nam ik toen wel eens wat zut mee op van de radio enzo.
Later van m'n opa een Akai GX-4400D gekregen, ook veel mee opgenomen.
Deze is later kapot gegaan, lagers in de motor liepen aan, was geen beginnen aan om die nog te repareren.
Weer later van mijn andere opa een 4000DS-MKII gekregen in het zwart, was ook zo goed als rijp voor de sloop.
Van iemand anders nog een Akai 4000DS gekregen, die het wel deed, ook nog een tijdje gebruikt.
Verder heb ik nog een hele oude Revox A77 gehad die later ook kapot is gegaan, probleem met de bandsnelheid.
Toen heb ik via marktplaats een Akai GX-215D opgehaald:

Deze had problemen met opname en met de snelheid, toen heb ik via internet iemand leren kennen die hem nu helemaal in originele staat aan het terugbrengen is.
In de tussentijd heb ik daarom deze in bruikleen, gerepareerd tot aan complete nieuwstaat, op wat kleine krasjes na (GX-210D):

Daarnaast heb ik ook nog een Sony TC 630 gehad:

En ik heb nog ergens een Akai 4000DS-MKII maar dan in het zilver ipv. zwart,
nog een oude Akai M-8 stereo buizenbandrecorder, en bij mijn vader thuis nog een Sony TC-366 in goede staat.
Plaatje van de GX-4400D en de 4000DS:

Die GX-210D staat hier gewoon aangesloten, kan er mee opnemen en afspelen, en dat doe ik er dus ook mee, voornamelijk alleen afspelen van oude banden.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Het kan ook niet eigenlijk, want m'n opa is van 1922 op z'n achste heeft hij niet zo'n radio gekochtSponz schreef op 19 January 2003 @ 12:50:
[...]
Volgens mij was er in 1930 nog geen FM, ik denk eerder dat ie ergens rond 1950 is gemaakt. Wat is het type nummer?
Ik heb hem net gebeld en hij zei dat hij hem net na de oorlog heeft gekocht, hij weet niet precies wanneer!
Het is type-nr BX-631A
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!
Verwijderd
en dual cs 604 platenspeler

deze maar dan zwart
omdat het 2 klassiekers zijn, worden veel waard. zijn ze nu al.
zijn gewoon technisch beter gemaakt, dan t spul wat tegenwoordig wordt gemaakt.
en het belangrijkste, mijn platenspeler is erop aangesloten. en met behulp van 2 draaiknoppen kun je precies de juiste instelling instellen voor de platenspeler cartridge.
en de platen speler wordt zelfs gebruikt door audiofielen om versterkers tegenwoordig te testen op hun eigenschappen
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
kijk maar es op google
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 21:57:
dream on mightyspawn
Het ziet er niet uit alsof het veel waard is op de pics, maar vergis je niet in de kwaliteit die 'oude zooi' kan hebben.
Omdat sommige apparaten, die kwalitatief erg goed zijn, steeds meer verloren gaan (worden weggegooid, gaan kapot) worden ze op een bepaald moment meer waard.
Zie bovenstaand geposte tapedecks. Er zijn momenteel al tapedecks die als tweedehands meer opleveren dan de nieuwprijs. Soms nog defect ook.

Philips B5X14a
Alle buizen zijn nog in orde en er komt erg lekker geluid uit, maarja gebruik hem eigenlijk nooit. Hij staat trouwens ook op marktplaats.nl
Luxman DZ-03 cd speler met buizentrap,
Sony TC 366 bandrecorder, destijds gekocht door mijn ouders als het nieuwste van het nieuwste, in 1970.
Philips N5846 direct drive cassette deck uit de jaren '80 (véél knopjes
Twee grote ouwe Wharfedale boxen uit de jaren '70 (Glendale 3 XP)
Het oudste wat ik heb is een Philips 750A buisradio, zie linkjes hieronder. (1937)
Ik moet alleen nog aan andere buizen zien te komen...
http://home.hccnet.nl/k.dereus/collectie.htm
http://home.hccnet.nl/k.dereus/JPGgroot/Philips750a.jpg
Verder nog meer buisradio's, 5x Blaupunkt jaren '50 en een Telefunken.
Leuk opsomtopic trouwens
Atari portfolio Dos 2.11
Verwijderd

worden al 40 jaar gebouwd...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 21:14 ]
He, die herken ik. Staat hier in de versie zonder cassette onder mijn bureau als versterker voor mijn rear-speakers. En die speakers dat zijn de originele die er bij hoordenRuidasilva schreef op 19 January 2003 @ 11:10:
De Philips radio uit 1965 met Cassetedeck.....
[afbeelding]
Als jullie meer foto's van deze twee apparaten willen zien, moeten jullie maar roepen, dan maak ik er nog wel een paar
Doet het allemaal nog op een enkel lampje na.
Weet nog steeds niks.....
Kan alle typenummer nu niet checken, alles zit in dozen omdat de zolder leegmoest
Oh, en nog een of ander vaag apparaat wat m'n pa ooit heeft gekregen. Is een radio, cassettespeler en een klein zwart-wit tv'tje inéén
Portable uiteraard, gevoed door zo'n 8 batterijen (van die extreem dikke dingen die vaak ook in elektrische RC auto's gaan).
[ Voor 16% gewijzigd door nrg op 20-01-2003 23:31 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 21:57:
dream on mightyspawn
kloptdreeke schreef op 20 januari 2003 @ 17:59:
[...]
Het ziet er niet uit alsof het veel waard is op de pics, maar vergis je niet in de kwaliteit die 'oude zooi' kan hebben.
Omdat sommige apparaten, die kwalitatief erg goed zijn, steeds meer verloren gaan (worden weggegooid, gaan kapot) worden ze op een bepaald moment meer waard.
Zie bovenstaand geposte tapedecks. Er zijn momenteel al tapedecks die als tweedehands meer opleveren dan de nieuwprijs. Soms nog defect ook.
zoek maar eens op ebay na die 2 versterkers, bieden ze tussen de 300 en 500 dollar voor. als die met doos,handleiding,service manual wordt geleverd zelfs meer.
Geloof uit 1965 of zo .
2x12 watt music power
2x9 normal
Ik heb nu een cyrus one ik weet niet hoe oud hij is maar ik geloof wel aardig oud.
[ Voor 17% gewijzigd door Jaguar_e op 21-01-2003 23:53 ]
The Only Good Silence Is The Silence With Music In It
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 22:40:
da's dus niet echt veel...
Dat is meer dan je voor je nieuwe Sony® of Philips® minisetje krijgt.
Het leuke van die oude 'rotzooi' is ook nog dat het bijna niet stuk gaat. Hoogstens een kapotte condensator ofzo. Prak je er gewoon een nieuwe in en hij speelt weer 20 jaar.
Die consumentenapparaten die je bij Modern en co haalt mag je al van geluk spreken als na 5 jaar alles nog naar behoren werkt.
Overigens hier nog een buizenbandrecorder uit 1962 staan. Het enige dat er aan mankeert is dat er 1 knop is afgebroken. Voor de rest nooit wat aan gedaan, draait als een zonnetje, meer dan 40 jaar oud.
[ Voor 17% gewijzigd door dreeke op 22-01-2003 00:44 ]
- Vier Akai cassettedecks, waarvan twee autoreverse en drie met elektronische bediening.
- Twee Akai bandrecorders, beide autoreverse en eentje met elektronische bediening.
- Een Thorens platenspeler.
- Een Akai versterker die dankzij een kapotte versterkermodule dienst doet als RIAA-correctieversterker en voet voor bovengenoemde platenspeler.
- Een Philips CD 100 cd-speler.
- Een JVC 8-track recorder.
- Een Kenwood equalizer/analyzer met reverb.
- Een zelfgebouwde voor/verdeelversterker met elektronische bediening.
- Een Akai digitale tuner (gemodificeerd)
- Een paar Philips Motional Feedback drie-weg luidsprekers.
En dan gaan we naar het nieuwere spul:
- Een NAD Dolby-ProLogic decoder.
- Een Sony cd-speler.
- Een Sony md-recorder.
- Een Rotel eindversterker.
- Een Amplimo subwooferversterker.
- Een Technics subwoofer
- Een luidspreker-met-baskast uit een Philips TV als centerluidspreker.
En op dit moment doen wat autospeakers dienst als surroundluidsprekers. Komt wel in orde als ik wat groter kan gaan wonen.
Oh ja; alles functioneert nog.
Verwijderd
bij een klasse draaitafel van tig jaar geleden waar liefhebbers nog steeds voor warmlopen(ook de audiofielen) denk ik meer aan Garrard 301 en 401 en Thorens 124....Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 15:26:
kijk dreeke snapt tenminste waar ik t over heb
Tjee die had mijn opa (zaliger) nog staan...geen idee wat daar ooit mee gebeurd is, volgens mij staat ie nu ergens bij familie in de schuur ofzo...zou eigenlijk wel zonde zijnBigs schreef op 20 January 2003 @ 18:06:
Ik heb deze nog staan:
Philips B5X14a
Alle buizen zijn nog in orde en er komt erg lekker geluid uit, maarja gebruik hem eigenlijk nooit. Hij staat trouwens ook op marktplaats.nl
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Heb jij Klipsch La Scala? Dat is niet mis, waar stuur je ze mee aan?Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 21:05:
sommige "oude" speakers worden nog steeds gemaakt..zo als de mijne...
[afbeelding]
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Ik ben in ieder geval al een bandrecorder, amp, en een oude philips tuner tegengekomen die ik ook heb.
Verder heb ik nog 2 oude buizenradio's uit de fifties, dual en akai draaitafels..harman/kardon amp van 1970, tandberg monitoren in jamo behuizing etc.
Zal 't allemaal ff fotograferen als ik er weer aan denk
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
hehe..helaas geen geld..dus nog steeds met m'n Tandberg 3036A...Duck-Twacy schreef op 22 januari 2003 @ 18:48:
[...]
Heb jij Klipsch La Scala? Dat is niet mis, waar stuur je ze mee aan?
O ja alles in nieuwstaat en werkend
Wat is daar mis mee?Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 01:06:
[...]
hehe..helaas geen geld..dus nog steeds met m'n Tandberg 3036A...
http://www.tandberg-hifi....serie3000_tpa3036amk2.htm
http://www.nrhf.no/t-TPA-3036A.html
Verwijderd
Verwijderd
Welk type ? En je wil ze vast nie kwijt ?Kaj. schreef op 22 januari 2003 @ 15:46:
...- Een paar Philips Motional Feedback drie-weg luidsprekers.
Zien er wel stoer uit. Meer info?Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 21:05:
sommige "oude" speakers worden nog steeds gemaakt..zo als de mijne...
[afbeelding]
edit: Klipsch La Scala dus. kga ff googlen/
[ Voor 9% gewijzigd door MoZe op 23-01-2003 14:02 ]
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Dat is waar, met 100 dB/watt is een 10 watt SET al meer dan genoeg. Ik heb wel eens gelezen dat een Klipsch je alle gebreken van de electronica laat horen.Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 13:34:
[...]
tuurlijk is het een leuke amp, maar kan niet tippen aan de speakers...een mooie buizenbak zou beter "staan"...
Neem aan dat je hier wel eens rondkijkt
Verwijderd
maak daar maar 104 db/watt van.....Duck-Twacy schreef op 23 January 2003 @ 16:46:
[...]
Dat is waar, met 100 dB/watt is een 10 watt SET al meer dan genoeg. Ik heb wel eens gelezen dat een Klipsch je alle gebreken van de electronica laat horen.
Neem aan dat je hier wel eens rondkijkt
Daar aankomen staat hier in huis gelijk aan je eigen doodvonnis tekenen zeg maar