Toon posts:

Kapot moederbord ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb vandaag een gloednieuw systeem gekocht bij paradigit. En alles goed aangesloten (volgens het moederbord boekje), althans dat hoop ik. De computer gaat wel gewoon aan, maar krijg ten eerste geen beeld en het diskettestation lichtje blijft aan. De writer en dvd heb ik ook aangesloten maar die gaan niet open.

Het gaat hierbij om een asus p4pe intel 845 moederbord. processor en koeler en geuheugen zijn er daar al op geprikt en de rest heb ik zelf gedaan.
De kast is een atx miditower van paradigit.
Dus het moederbord op de kast gemonteerd en zo de 3 voeding connectors op het moederbord aangesloten. voor de rest alle normale aansluitingen. Nu blijft er alleen een voeding connector die ik niet kan thuisbrengen over. 6 polige connector, nergens op het moeder kan ik die kwijt en nergens anders ook. Waar voor is die ?
Monitor doet het gewoon goed op mijn oude computer dus daar ligt het niet aan.

is misschien de voeding kapot of iets anders ?

Wie kan mij helpen >?

want ik heb hem geen zin om hem terug te brengen, want ik wil morgen gewoon een draaiend systeem hebben en niet over 3 weken

alvast bedankt

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Welkom op GoT! :)

Een héle goede tip die ik voor je heb is Hangen en opstartproblemen onderaan de Technische PMG FAQ te lezen. Daar staan heel veel suggesties in, kun je het resultaat daarvan hier posten?

Lampje van floppystation dat blijft branden weet ik zo ook wel, kabel verkeerd om.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 18 januari 2003 @ 02:13:
Welkom op GoT! :)

...

Lampje van floppystation dat blijft branden weet ik zo ook wel, kabel verkeerd om.
Geldt ook voor IDE drives en cdrom/dvd/writers

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

je hebt op die P4PE maar 2 stekkers nodig, de ATX en die kleine vierkante, de gewone molex aansluiting op het Mobo is alleen gedaan, zodat je niet perse een P4 voeding hoeft te hebben.
De andere aansluiting waar je het over hebt, is gok ik zo'n soort oude ATX stekker met zwarte en oranje draden eraan? Als dat zo is hoeft die nergens in.

Kortom haal je gewone molex eruit dat heeft bij mij ook al vaker geholpen als ik zag dat klanten dat hadden gedaan.

Oh ja joh!!!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Ik denk toch eerder aan wat xander-x en W3ird_N3rd denken.... Zorg dat je weet wat pin 1 is op je mobo en op je devices. (bij een cd-rom eenvoudig: Er loopt een rood adertje op de IDE kabel, die moet naar de kant van de voeding, dat is altijd (in normale gevallen) pin 1. En dan op je mobo ook die rode naar pin 1 kant.)

Meestal kun je in nieuwe systemen de kabel niet meer verkeerd om doen door zo'n uitstekend plastic ding. Maar misschien gebruik je heel oude kabels? Haal die IDE los en kijk eens of ze dan wel open gaan. Dan weet je gelijk dat het niet aan je drives ligt :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
Floppykabel goed aansluiten zou je brandend lampje van de fdd moeten verhelpen.
Als je een IDE kabel verkeerd om aansluit (wat volgens mij tegenwoordig onmogelijk is met een ATA100 kabel), start je hele systeem niet op: je maakt kortsluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies. _/-\o_

Nou dat extra voeding kabeltje is dus nergens voor !. En ik denk toch dat pierre-oord gelijk heeft. Want dat was ik ook vergeten te vertellen, we hebben de ide kabels allemaal daar laten liggen, en kwam ik thuis pas achter. dus heb ik oude gebruikt en dat zal wel het probleem zijn geweest, en ik heb vanmorgen nog goed gekeken en de videokaart had ik er niet helemaal goed ingestoken |:(

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-04 09:41

T1eA

Browser

lol je floppydrive gaat trouwens branden als je floppykabel verkeerd omzit dus ff omdraaien

ICT G33K

Verwijderd

RuDeZzZ schreef op 18 January 2003 @ 14:23:
lol je floppydrive gaat trouwens branden als je floppykabel verkeerd omzit dus ff omdraaien
Zou je niet eerst ff rustig beginnen met opbouwen? Ik bedoel: pak eens alleen je mobo + cpu & geheugen, en prik daar alleen de videokaart in.
Heb je beeld, dan kan je rustig verder gaan, met aansluiten van je floppy drive, en dan je ide apparaten.
Het klinkt een beetje dat je niet erg veel ervaring hebt ermee (nofi) en dan hou je goed overzicht van wat er gebeurt ed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 14:17:
Bedankt voor de replies. _/-\o_

Nou dat extra voeding kabeltje is dus nergens voor !. En ik denk toch dat pierre-oord gelijk heeft. Want dat was ik ook vergeten te vertellen, we hebben de ide kabels allemaal daar laten liggen, en kwam ik thuis pas achter. dus heb ik oude gebruikt en dat zal wel het probleem zijn geweest, en ik heb vanmorgen nog goed gekeken en de videokaart had ik er niet helemaal goed ingestoken |:(
werkt het dus nu ?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:40
Stap voor stap een onderdeel uit je pc halen. Haal eerst je drives lost, probeer dan of ie beeld geeft. Zoniet, dan trek je eventuele uitbreidingskaartjes eruit (behalve VGA uiteraard), probeer dan weer of ie beeld geeft. Als laatste kun je nog alles uit de kast halen en het erbuiten proberen. Mocht het dan nog niet werken, terugbrengen en hopen dat je snel een nieuwe krijgt......

Verwijderd

Ik heb wel eens precies het zelfde gehad. Bleek het geheugen te zijn.
Wanneer je ander geheugen bij de hand hebt zou ik dat even proberen

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Tip voor volgende keer!
Zorg ervoor dat je weet hoe je een computer in elkaar moet zetten.

Videokaart niet goed gemonteerd, kabels verkeerd om.........

Kan ook een keer verkeerd aflopen, is toch zonde dat je iets nieuws koopt en het is al kapot voordat het ooit gewerkt heeft.

mcb1

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:40
En als je al helemaal niet weet hoe je een PC moet bouwen, BEGIN ER DAN NIET AAN! Je zal niet de eerste zijn die dadelijk ruzie heeft met z'n computershop omdat ie z'n zelfbouw systeempje niet aan de praat kreeg....

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
dominator schreef op 18 January 2003 @ 19:03:
En als je al helemaal niet weet hoe je een PC moet bouwen, BEGIN ER DAN NIET AAN! Je zal niet de eerste zijn die dadelijk ruzie heeft met z'n computershop omdat ie z'n zelfbouw systeempje niet aan de praat kreeg....
Klinkt bekend in mn oren dat verschijnsel. Maak het regelmatig mee van zulke klanten :?

Maaruh zoals ik net in een ander topic ook heb gepost. Lees ook het boekje van je mobo goed door als je niet helemaal alles weet van zelfbouw,... wat wel blijkt uit het feit dat je 3 stekkers op een P4 bord hebt geprikt en je Videokaart er niet goed hebt ingestopt. Wees blij dat het niet je geheugen was anders had je nu waarschijnlijk een rokend reepje gehad. :/
Pagina: 1