Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 12:22

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Iemand een idee of dat mogelijk is... ???

Ik bedoel dus echt zonder simcard je GSM gebruiken als vaste Wireless verbinding met maar 1 andere GSM (die dan ook gemod is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Korakal

Up up up!

Zonder mod erop denk ik sowieso niet... je mag vast niet in dezelfde frequentieband opereren als de telecomproviders. En technisch gezien ken ik ook geen telefoon die dat kan. Er zijn wel DECT telefoons die dat kunnen, bijv de Siemens Gigaset 4000 comfort & micro serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Nee ok was tuurlijk wel bedoelt om hem te modden ;)
Ik vraag me af of je niet gewoon rond de 900MHz kan zitten, je maakt namelijk GEEN gebruik van de "sites" ... dus dat is het probleem denk ik niet... en het gaat mij dus om een redelijke afstand te overbruggen en met >1 Watt zend vermogen van je GSM moet dat makkelijk lukken... desndoods een richtantenne erop :)

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 18-01-2003 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 19:00

Pogostokje

* twiet *

Het GSM protocol is een ingewikkeld protocol. De zender werkt volgens dat protocol wat in de software van de GSM zit opgeslagen. Je kan zonder die software te herschrijven dus rustig vergeten dat hij een directe verbinding maakt met een andere GSM die daar dan nog op reageert ook ...

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Damn... maar echt niemand die serieuze pogingen ooit heeft gewaagd...? kan er trouwens ook niets van vinden via google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
De makkelijkste manier lijkt mij nog om een eigen SIM-kaart plus provider in elkaar te hacken, dus je modt niet de telefoon maar de infrastrucuur eromheen.

Maar dat mag niet in die band. Met zendmachtiging zal het in andere banden waarschijnlijk wel mogen. Mja, je zal dus toch je telefoon moeten aanpassen. Maar dat kan vast wel softwarematig (aansturing van de PLL)... Maar misschien bazel ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-07 10:46

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Het schijnt zo te zijn dat die dingen wel bestaan in USA.

Heb het nog nooit opgezocht, maar ik dacht het ergens te hebben gehoord.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 11:38
je had ooit wel telefoons met ingebouwde gps enzo, en die dingen konden ook kijken of er anderen met zo'n zelfde toestel in de buurt waren.
ik weet niet meer of je dan ook kon praten met elkaar (zonder te bellen dus), maar het zal vast wel :o

is alleen alweer 2 jaar geleden ofzo dat ik het ergens gelezen had, weet niet meer wat voor merk/type en of het nog te koop is enzo...

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07
Makkelijk, moet je gewoon heel hard OVER! roepen aan het eind van iedere zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Haal je zend-licentie(2M) en koop dan een 2 meter portofoon wel zo goed koop en het werkt goed.

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Korakal

Up up up!

BOOTZ schreef op 18 januari 2003 @ 11:54:
je had ooit wel telefoons met ingebouwde gps enzo, en die dingen konden ook kijken of er anderen met zo'n zelfde toestel in de buurt waren.
ik weet niet meer of je dan ook kon praten met elkaar (zonder te bellen dus), maar het zal vast wel :o

is alleen alweer 2 jaar geleden ofzo dat ik het ergens gelezen had, weet niet meer wat voor merk/type en of het nog te koop is enzo...
Jij bedoelt de Benefon Esc!. Die kon niet een andere telefoon zoeken, maar de huidige coordinaten doorgeven (via SMS) aan een andere Esc!, welke dan de coordinaten op z'n eigen scherm weergaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
NL1PSR >

Ja maar dat is nu niet de kick ;)

Het lijkt mij juist vett cool, om van alle mobieltjes die ik hier nog heb te liggen een vaste wireless verbinding te maken :)
Ik weet ook niet hoe het zit met encryptie ed op je GSM... maar als je normaal natuurlijk uitzend over de radio, zeg over een afstand van 10KM, wordt je nou niet echt heel blij wanneer er nog 10 anderen op dat kanaal zit
Pagina: 1