Toon posts:

[XP]Herinstalleren -> verlies data ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben mijn paswoord kwijt om in mijn pc te geraken en omdat ntpassw niet wil werken wou ik eens weten wat er zou gebeuren als ik winxp herinstalleer wat verdwijnt er en wat blijft er of mijn pc. Ik ga ervan uit dat die account dan weg zijn maar zijn mijn documenten dan ook weg?? Ik heb nog een paar documenten die ik liever wel behoud. Ik ben niet van plan te formatteren gewoon herinstalleren.

Verwijderd

als jij hem herinstalleerd gaat je mijn documeneten aen allees wel naar klote, als goed is.
maar je gehele schijf ic c: /, i kdenk dat alles wat van windows is zoals mijn documeneten wel weggaan andere mappen die op schijf staan en niets van windows zijn niet.
Ik weet niet zeker maar ja.

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Zoekt en gij zult vinden. Genoeg topics over.

1 ding dat zeker is, gij zult data kwijt zijn. Het is onontkoombaar.

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• blackd
  • Niet online
Als je niet formatteert, blijft C:\Documents and Settings\ gewoon bestaan. Daar staan je documenten waarschijnlijk in. Je data blijft dus behouden. Misschien moet je even de rechten goedzetten als je NTFS partities hebt, maar dat kan met Take Ownership.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 14:39
ik wil je erop attenderen dat ik met een windows reinstall me oude data (ik installeerde wel op een nieuwe schijf) niet kon benaderen (ntfs, protectie shit enzo) maar via een norton ghost image die je dan weer in windows opent met ghostexp (ghost explorer) kun je er wél bijkomen!!!

dus, als je een partitie hebt verkrijg norton ghost en maak een backup...

• blackd
  • Niet online
(ntfs, protectie shit enzo)
En daar heb je dus take ownership voor.

• ZuzZoo
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Hey,

ik wil je heel graag helpen met een link maar kan hem niet meer 1 2 3 weer vinden.
Oh (100 minuten later) toch wel: http://www.ritlabs.com/dn/ :*) . Dit is Dos Navigator, hierna te noemen DN.
Wat je dus kwijt kunt raken is: (Alleen als je NIKS doet aan instellingen):
-je favorieten
-Je outlook bestanden, dus al je emails
-je adressenboek
-je mooi in elkaar gezette windows look
-alles wat er in "mijn documenten" is gezet
-alle archief bestanden van bv een programma als "emule" of "Palm Desktop", etc etc.

Maar ik wil je toch effe helpen: Hoe een schone installatie van Windows?

A//
1.
Voordat je windows opnieuw gaat installeren zet je eerst alles wat je niet weg wilt hebben op een ander schijf of partitie (partitie maak je met "partition magic" (zoek via google))
2.
Je start opnieuw op en je installeert Windows (van Windows CD setup) weer. Nu kun je dus tijdens het installeren ook met een gerust hart je schijf (1e partitie!) formateren.
3.
Na het installeren heb je dus en een nieuwe windows installatie zonder dubbele bestanden in je program files en documents and settings.

B//
1.
Als je helemaal niet voorbij het inloggen komt (door blauwe scherm of password vergeten) dan heb je als het goed is 2 floppy diskettes bij de hand. Heb je het niet maak er alvast 2 bij het lezen van dit post!
Op de ene floppy zet je een bootdisk van windows 98se (www.bootdisk.com)
Op de ander zet je DN.
Start dus als eerste op met je bootschijfje en daarna zet je de DN floppy.
Kopieer dus alles wat je nodig hebt naar een ander partitie.
En voila....je kunt weer beginnen met een nieuwe installatie van Windows CD setup

Een paar tipjes:
./
Maak dus een extra partitie aan middels Partition Magic of een ander partitie programma.
./
Maak een backup mbv. Outlook Backup als je outlook gebruikt zodat je niet weer alle accounts moet gaan aanmaken.
./
Zet voor de zekerheid van alle programma's hun tijdelijke of archief mapjes op je ander partitie. Bv. outlook zet zijn bestanden op mijn d: partitieschijf.
./
Maak een bootschijfje van Win98 se via www.bootdisk.com
./
Maak een image (kopie) van je pas weer geinstalleerde windows met alles erop en eraan zodat bij een volgend blauwe scherm of uitval je met die image weer een goede windows systeem hebt. Lees verder op http://www.ghostsoft.com/ of http://www.powerquest.com/partitionmagic/
./
Gebruik alsjeblieft geen NTFS! Formateer als het kan tijdens setup naar FAT.
Als je geen juiste gereedschap hebt kun je al je data wel vergeten!

-----------------------------@@@@@@@@-----------------------------------------

Zo alsjeblieft! hoop dat je er wat aan hebt!
:7

[ Voor 19% gewijzigd door ZuzZoo op 18-01-2003 01:42 ]

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• ZuzZoo

ZuzZoo

Sjoq schreef op 18 January 2003 @ 00:59:
Zoekt en gij zult vinden. Genoeg topics over.

1 ding dat zeker is, gij zult data kwijt zijn. Het is onontkoombaar.
Wel de moeite om te gaan replyen? Maar geen moeite doen om een goede antwoord te geven? tsssssssss.........denk jongen denk......:o

• ZuzZoo

ZuzZoo

blackd schreef op 18 January 2003 @ 01:10:
[...]

En daar heb je dus take ownership voor.
Zoals een moderator behoort te doen:
Leg eens even uit aub hoe je dat moet doen? Dat snap ik dus niet ( ik weet wel wat het betekent en inhoudt).

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb die bootdisk dus gemaakt maar ik kan die dn niet goed gebruiken als ik die file dl en extract is die te groot om op een diskette te plaatsen dus heb ik maar een paar filles op die diskette gezet en hij wilt wel opstarten maar ik kan alleen op A: kijken hoe kan ik ook op C: kijken??

• blackd
  • Niet online
Heb je een NTFS partitie? Dan moet je NTFS4DOs hebben wil je op een NTFS partitie kijken vanuit Dos.

Verwijderd

Topicstarter
wat is een NTFS partitie? :?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
NTFS = NT File System

ofwel, een partitie met het windows nt bestandssysteem. (kan alleen gelezen worden door nt4, 2k en xp)

kan je zien bij eigenschappen van je harde schijf.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar vergeet niet dat ik nietmeer in windows kan

• ZuzZoo

ZuzZoo

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 11:40:
ok ik heb die bootdisk dus gemaakt maar ik kan die dn niet goed gebruiken als ik die file dl en extract is die te groot om op een diskette te plaatsen dus heb ik maar een paar filles op die diskette gezet en hij wilt wel opstarten maar ik kan alleen op A: kijken hoe kan ik ook op C: kijken??
Ik heb dn in mijn geval niet op een floppy maar op een ander partitie:
Via die bootdiskette kan ik dan op die d: schijf komen.

Voor kijken op een ander hardeschijf klik je op alt-c

• ZuzZoo

ZuzZoo

fawaka Tony!

Pagina: 1