[XP] Nieuw HD en start niet meer

Pagina: 1
Acties:

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:51
ik heb een probleempje, ik heb een gigabyte ga 8pe677 ultra, nu heb ik de 1e 2 ide poorten vol zitten met 2 harde schijven en 2 cdroms. onboard zit een raid controller die je om kan zetten naar ata poorten dus nog 2 ide poorten erbij. 1 schijf zit er al op dat is een 80gb van maxtor

nu heb ik vandaag een nieuwe schijf gekregen, ook een 80 gb van ibm, en die gooi ik er naast en start windows, bij scannen van "raid" ziet ie em gewoon en als windows geladen wordt komt windows gewoon niet voorbij bootscreen, wat kan het probleem zijn, ik heb al vaker ondervonden dat als ik van me werk er een harde schijf bijzette dat met die schijf windows niet werd geladen, erg vreemd als je het mij vraagt.

ik heb een 400w voeding dus hij moet het zeker aankunnen !! en ook de schijf is al geformatteerd dus ik weet het ook niet meer, moet ik windows voorbereiden op die schijf ofzo ?? en zoja hoe dan

• orange.x
nobody ?

Verwijderd

En als je de disk in een ander systeem hangt? Heb je windows al eens in veilige modus gestart? (F8 bij opstarten).

• orange.x
ja in safe mode gestaret en blijft hangen na agp440.dll maar ligt niet aan videokaart denk ik, maar aan hetgeen wat erna geladen wordt ofzo. en Ja de schijf doet het gewoon ik heb 1 x met alleen de nieuwe en de windows schijf geboot en werkt ook gewoon :S

ikke niet snap maar ik ga vandaag waarschijnlijk nog windows overnieuw installeren omdat ik een schone installatie wil en dan maar eens een backup ga maken, en misschien werkt ie dan wel omdat ie dan al in de setup wordt gezien door de installatie, ik hoop dat dat helpt en anders weet ik het niet want het moet gewoon mogelijk zijn, sterker nog ik moet er gewoon nog 2 schijven bij kunnen hangen en dat moet ook werken.....

maar is er niet in xp een hd limiet ofzo ?? lijkt me trouwens ook erg sterk maar misschien dat dat kan, of dat ik dus Wel een soort voorinstall moet maken voor die schijf, omdat als je een werkend systeem hebt en je veranderd van moederbord of iets dergelijks dat je ook een paad bestanden moet copyen naar een bepaalde map en dan iets in je register laten schrijven en als je dan opnieuw opstart met het nieuwe spul erin dat dat gewoon meteen moet werken..

maja iemand nog een ander id ?

Verwijderd

el1zer schreef op 18 January 2003 @ 12:19:
ja in safe mode gestaret en blijft hangen na agp440.dll maar ligt niet aan videokaart denk ik, maar aan hetgeen wat erna geladen wordt ofzo. en Ja de schijf doet het gewoon ik heb 1 x met alleen de nieuwe en de windows schijf geboot en werkt ook gewoon :S

ikke niet snap maar ik ga vandaag waarschijnlijk nog windows overnieuw installeren omdat ik een schone installatie wil en dan maar eens een backup ga maken, en misschien werkt ie dan wel omdat ie dan al in de setup wordt gezien door de installatie, ik hoop dat dat helpt en anders weet ik het niet want het moet gewoon mogelijk zijn, sterker nog ik moet er gewoon nog 2 schijven bij kunnen hangen en dat moet ook werken.....

maar is er niet in xp een hd limiet ofzo ?? lijkt me trouwens ook erg sterk maar misschien dat dat kan, of dat ik dus Wel een soort voorinstall moet maken voor die schijf, omdat als je een werkend systeem hebt en je veranderd van moederbord of iets dergelijks dat je ook een paad bestanden moet copyen naar een bepaalde map en dan iets in je register laten schrijven en als je dan opnieuw opstart met het nieuwe spul erin dat dat gewoon meteen moet werken..

maja iemand nog een ander id ?

Verwijderd

Misschien ligt aan het aantal "primary Partitions" op je systeem!

Verwijderd

Ik zou een nieuwe installatie proberen, eerst een backup maken natuurlijk van je oude bestanden. Waarschijnlijk heeft xp moeite met het er bij plaatsen van je hd.
Een nieuwe installatie kan een oplossing zijn.

• orange.x
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 13:03:
Misschien ligt aan het aantal "primary Partitions" op je systeem!
zou misschien kunnen, maar aan de andere kant natuurlijk erg debiel toch :?

Verwijderd

el1zer schreef op 18 januari 2003 @ 13:18:
[...]

zou misschien kunnen, maar aan de andere kant natuurlijk erg debiel toch :?
ja dan zou die helemaal niet opstarten.. zou die na het system check scherm direct een melding moeten geven. Waarschijnlijk is je xp een beetje van slag.
Pagina: 1