Toon posts:

raar probleem heropstarten linux.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus na 16 keer weer linux [Debian]aan installen, vaak heb ik hem geinstald doet ij het en nacht kan ik er niet meerop komen met putty [niets gedaan gewoon stil laten staan], ik opnieuw starten en kom ik er weer wel op.
ik denk ff andere schijf proberen, ik weer opnieuw installen alles klaar eerste reboot, reboot tot zover dat ie een Os gaat zoeken, vindt em dan komt het hele beeld vol 404040404040404, wie ken dit probleem. ik heb al wat rond gezocht, niet echt iets gevonden.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:11

Super_ik

haklust!

k denk dat je een hardware probleem hebt.
is je proc ofzo overgeklockt, anders zou ik gaan zoeken in een brakke harde schijf en brak geheugen

[edit]
al verdere info over je systeem, logs, whatsoever is welkom trouwens :)

[ Voor 23% gewijzigd door Super_ik op 18-01-2003 00:05 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
mijn proc was net heel erg heet :] mischien kan dat het zijn.
maar dat vast lopen en zo mischien geheugen idergeval heb er ff coeler bij gezet ui een voeding:] hoop dat beter gaat ff op nieuw installen... komt steeds fout couldn't load mod conf bij installen over internet, dus maar weer eens proberen.
Iedergeval bedankt, denk da dus aan me hardware ligt

Verwijderd

L40 40 40 is een LILO probleem

heb je een hele oude pc zonder auto detect hard drive in het bios misschien :?

Verwijderd

Topicstarter
hehe me cmos battarij is eruitgevallen zie ik nou, hij staat nou aan met andere hd waar al debian opstond, zonder Cmos battarij en hij is gerestart, echt raar?!?! of ligt dit aan mij maar hij doet nou tenminste (zonder cmos bat :p )

Verwijderd

mmzz da's wel een beetje vreemd

ik heb dit ook al eens gehad en toen lag het dus aan het feit dat in m'n bios de cylinder's, blocksize enz. niet goed stonden ingesteld in m'n bios (ik zou dat nog ff nakijken)

daar gaat ie dus van over de zeik :)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ja, het gaat inderdaad mis op het moment dat je voor het eerst lilo wilt gebruiken. gebruik je in lilo.conf wel de optie lba32?

Mogelijk stond in je bios iets wat lilo niet goed door liet starten, door het eruit laten vallen van je cmos battery zijn bepaalde settings teruggezet, en kun je met de defaults wel doorbooten.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
maar laat em nou wel ff aan staan met me 320 mb schijfie, nou te laat om andere erin te doen vind wel grappig dat hij gewoon aan staat en restart zonder cmos battary :p

• Red Sonja
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 19:27

Red Sonja

Linux: power to de wortel

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 01:15:
mmzz da's wel een beetje vreemd

ik heb dit ook al eens gehad en toen lag het dus aan het feit dat in m'n bios de cylinder's, blocksize enz. niet goed stonden ingesteld in m'n bios (ik zou dat nog ff nakijken)

daar gaat ie dus van over de zeik :)
BTW, kan dat ook de reden zijn dat telkens bij het opstarten blijkt dat m'n fs niet goed is afgesloten terwijl je 'm gewoon netjes afsluit met shutdown oid :?

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31

Verwijderd

ik heb geen idee.. daar had ik toen geen last van omdat ik dus totaal niet kon booten met die error

sorry ik weet het niet :)
Pagina: 1