Toon posts:

welke notebook zal ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
binnenkort na februarie mag ik een notebook uitkiezen dit wordt zeker een jewel. Maar nu ben ik aan het twijfelen over het model.
of de topaz 9400 http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=topaz-9400
of de jade 8060 http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=jade-8060

wat ik er mee ga doen is niet zo moeilijk games/internet/enopschoolwerken. welke zou jij kiezen en waarom?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:02

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

De 8060: BEELDSCHERM 14" SXGA+ TFT, Resolutie 1400x1050

Btw :? Jewel? pls doe je zelf een plezier en koop een echte.
Erger me altijd kapot aan nep notebooks.. zit je daar op sgool met z'n allen tegenover elkaar heeft iemand tegenover je weer zo'n ding met een 8x8cm fan erin om te koelen.. en natuurlijk blaast dat recht naar achteren, dus in jouw gezicht. Nog maar niet te spreken over de teringherrie :D

Magoed, ms is dat bij deze Jewels minder. Hoe lang gaan de accu's mee van zo'n ding?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
uhm niet veel zeggen hoor maar die jewel komt van een toshiba line af :d jewels zijn beter geworden :D

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:02

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 00:00:
uhm niet veel zeggen hoor maar die jewel komt van een toshiba line af :d jewels zijn beter geworden :D
Ach ja.. tis jouw geld :)

Waar ga je em voor gebruiken btw?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nigelator schreef op 17 januari 2003 @ 23:58:
De 8060: BEELDSCHERM 14" SXGA+ TFT, Resolutie 1400x1050

Btw :? Jewel? pls doe je zelf een plezier en koop een echte.
Erger me altijd kapot aan nep notebooks.. zit je daar op sgool met z'n allen tegenover elkaar heeft iemand tegenover je weer zo'n ding met een 8x8cm fan erin om te koelen.. en natuurlijk blaast dat recht naar achteren, dus in jouw gezicht. Nog maar niet te spreken over de teringherrie :D

Magoed, ms is dat bij deze Jewels minder. Hoe lang gaan de accu's mee van zo'n ding?
Dit zijn mobiles.

Jewel is best aardig als budget notebook met toch goede performance (maar geef mij maar een Dell, Toshiba of Packard Bell ofzo).

Verwijderd

De Jewels mogen dan wel van de Toshiba line afkomen. Toch raad ik je een Jewel enigzins af. Hetgeen wat bij een Laptop gigantisch belangrijk is is de support die de fabrikant van de laptop je geeft. Want andere support zal je vrijwel niet vinden. De laptop zal best heel goed zijn, maar is Jewel ook goed met het leveren van drivers etc.?

Vandaar dat ik je aanraad om toch voor een model ala dell of toshiba zelf te kijken.
Let wel, aarnraad, niet veplicht!

Mocht je toch willen kiezen voor een Jewel, dan raad ik je de Jade aan. Deze heeft als grootste voordeel dat het beschikt over sxga scherm ten opzichte van het xga scherm. Dit is net wat lekkerder kijken, en kan een hogere resolutie aan, wat natuurlijk niet zo heel belangrijk is op een 14" maar toch. Verder heb ik iets meer vertrouwen in de Intel-chipset ipv de SiS-chipset, puur gevoelsmatig hoor.

Veel succes met je keuze

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 00:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
heeft een van jullie dan ook echt negative dingne met jewel gehad?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 00:50:
De Jewels mogen dan wel van de Toshiba line afkomen. Toch raad ik je een Jewel enigzins af. Hetgeen wat bij een Laptop gigantisch belangrijk is is de support die de fabrikant van de laptop je geeft. Want andere support zal je vrijwel niet vinden. De laptop zal best heel goed zijn, maar is Jewel ook goed met het leveren van drivers etc.?

Vandaar dat ik je aanraad om toch voor een model ala dell of toshiba zelf te kijken.
Let wel, aarnraad, niet veplicht!

Mocht je toch willen kiezen voor een Jewel, dan raad ik je de Jade aan. Deze heeft als grootste voordeel dat het beschikt over sxga scherm ten opzichte van het xga scherm. Dit is net wat lekkerder kijken, en kan een hogere resolutie aan, wat natuurlijk niet zo heel belangrijk is op een 14" maar toch. Verder heb ik iets meer vertrouwen in de Intel-chipset ipv de SiS-chipset, puur gevoelsmatig hoor.

Veel succes met je keuze
Op zich maakt het qua drivers niet zo veel uit. Voor SiS zijn gewoon standaard drivers te vinden die gewoon met die chipset werken :)

SiS doet op het moment echt niet onder voor Intel qua chipsets. SiS maakt superstabiele en snelle chipsets voor een hele scherpe prijs :) Ik heb hier thuis alles op SiS draaien en het loopt gewoon super stabiel :D (Beter dan die :r Via-chipsets)

webOS all the way!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Bijvoorbeeld reparaties die ze niet kunnen uitvoeren enzo..... Drivers die niet ge-update werden..... Ikzelf heb er gelukkig geen last van gehad. Iemand die ik ken wel. En ik vind de jewels voor "nep" laptops toch wel aan de prijs eerlijk gezegd. Ga ik liever voor een budget dell of toshiba.

[ Voor 3% gewijzigd door MR_VIPER op 18-01-2003 08:17 ]

*empty*

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

MR_VIPER schreef op 18 januari 2003 @ 08:16:
Bijvoorbeeld reparaties die ze niet kunnen uitvoeren enzo..... Drivers die niet ge-update werden..... Ikzelf heb er gelukkig geen last van gehad. Iemand die ik ken wel. En ik vind de jewels voor "nep" laptops toch wel aan de prijs eerlijk gezegd. Ga ik liever voor een budget dell of toshiba.
Asus maakt ook leuke laptops voor een betaalbare prijs :) Met 2 of 3 jaar 'pick-up * return garantie' :)

webOS all the way!

• dvherk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10-2024
Idd Asus zijn naar mijn idee zeer goede en betaalbare boekjes.
Heb zelf een Asus L3800C.
Tegenwoordig hebben deze 512MB Ram 2,4 GHZ CPU een 60GB HD, geintegreerde moden, nic (realtech) en op bepaalde model tegenwoordig ook WLAN :D en een XVGA 15" scherm ;)
Zalig!

ps: ik Heb zelf een 2,0 GHz met 512MB RAM.... maar games als Battlefield draait ie zonder problemen. Dat terwijl er geen 3D of GeForce kaart in zit... Dit zijn toch behoorlijk heftige games.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 23:13

Smarron

The bend

Misschien niet onbelangrijk, wat is je budget? Uit mijn hoofd weet ik niet hoeveel die Jewels (bij jou in de buurt wellicht) kosten. Aangezien iedereen hier Jewel afraadt, kun je kijken naar andere merken met een vergelijkbare prijs. Mocht dit teveel afwijken, neem dan gewoon lekker je Jewel, want die wilde je immers.

Ik zou zelf ook voor een ander merk gaan (Dell, Asus).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• MR_VIPER

MR_VIPER

Nog belangrijk aspect..... moet hij power hebben op een bijna vaste plek of moet hij erg mobiel zijn. Denk dan ook goed na over de processor een mobile pentium heeft betere accutijden dan de meeste p4 desktop processors die in laptops gebouwd worden. Om nog maar niet te spreken over amd's. Die willen ook aardig wat sap van de accu hebben. Maar goed het ligt bovenal aan je budget.

En ik was in mijn vorige verhaaltje idd Asus vergeten. Weinig geld toch stabiele laptop. Ikzelf heb liever dell. Komt meer door dat ik jaren met compraq en toshiba heb gewerkt en de problemen die ze hadden (servicen compraq en toshiba) en ik heb met mijn dell's geen problemen gehad (ff afkloppen).

*empty*

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 08:01

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

MR_VIPER schreef op 18 January 2003 @ 08:16:
Ga in ieder geval niet voor de toshiba sat pro 6100, wat een rampding. Als die het doet is die heerlijk, maarja mega veel problemen. zie topic [rml][ laptop tu/e] brak of niet?[/rml]

Verwijderd

Ik zou zeker voor een Toshiba gaab als je redelijk veel te besteden hebt, en anders een Dell. Bij Dell heb je best veel voor je geld ;)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:08

MBV

Als je een voordelige laptop zoekt zou ik een Paradigit voyager nemen: deze dingen komen vaak goed uit de test. (niet als reclame bedoeld hoor). Wil je ook op accu gebruiken, dan zal je eentje met een Mobile AMD of Intel moeten nemen, en een zuinige videokaart (Geforce 4go is een echt zuipschuit).

@MR-VIPER: Waar haal jij die wijsheden vandaan? Zeker bij goedkope laptops is AMD zuiniger dan Intel, omdat standaard energiebesparingen mogelijk zijn (powerNow! als ik het goed zeg). Idd, ook je desktop AMD. Je moederbord moet het alleen ondersteunen, en dat doen die laptops toch wel. Dan blijkt ook nog dat AMD Mobile zuiniger is dan Intel Mobile. Ik heb even geen bron beschikbaar, ik wil wel even googelen als je het echt wilt weten.

• MR_VIPER

MR_VIPER

Nee geloof je op je woord..... Ik was uitgegaan van een aantal tests die ik had gelezen. Ook ergens op i-net. Zodoende.

*empty*

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 23:54:
binnenkort na februarie mag ik een notebook uitkiezen dit wordt zeker een jewel. Maar nu ben ik aan het twijfelen over het model.
of de topaz 9400 http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=topaz-9400
of de jade 8060 http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=jade-8060

wat ik er mee ga doen is niet zo moeilijk games/internet/enopschoolwerken. welke zou jij kiezen en waarom?
De Jade omdat deze geen shared videokaart heeft, en dat zuigt gewoon, zeker als je spellen erop wilt spelen.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Heb net gisteren een nieuwe laptop binnen gekregen, een Compaq Evo N800v. Deze Pentium IV 1,7 ghz bevalt me erg goed. Wat is jullie opinie betreffende Compaq-laptops? Naar mijn mening is de bijbehorende service erg goed, klopt dit ook met jullie ervaringen?

Ben benieuwd... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Gotties krijgt de jewel notebooks met korting genoeg om een jewel aanteschaffen :D En inderdaad Tradeland daar vallen meerdere shops onder zoals al is bevestigd maar ik kooop een van de duurdere jades

• MR_VIPER

MR_VIPER

Denk je echt dat het iets uitmaakt of je een duurdere of goedkopere laptop koopt? Als dat echt uitmaakt dan is dat maar een erg k.. bedrijf. Dan zou ik er dus zeker geen zaken doen. Maar goed. Een gewaarschuwd mens telt voor... Suc6 alvast met je verdere keuze.

*empty*

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 23:54:
binnenkort na februarie mag ik een notebook uitkiezen dit wordt zeker een jewel.
Ik heb zindz 2 wk een jewel met AMD - leuke cheapo aanbieding; doe er geen games mee. slechts serieus powerpoint gedram.
tot op heden valt het me allemaal reuze mee; op 1 puntje na - de cd's hoor je zeer nadrukkelijk rondtollen

voor de rest : "value for money"

Verwijderd

als je veel games speelt dan moet je de 8060 kopen, want de 9400 heeft een SiS standaard videokaart, en daar kun je geen zware spellen op spelen.
voordelen 9400, klein en licht... dus als je heel veel onderweg bent...
voordelen 8060, zware grafische kaart dus goed bij spellen, neem dan wel 512mb als het kan want dat scheelt enorm.

service van Jewel is erg goed te noemen,
je kunt de laptops inleveren bij bijvoorbeeld Computerland want daar is Jewel een dochteronderneming van, als de reparatie niet te moeilijk is er geen onderdelen besteld hoeven te worden, dan kun je hem met 3 tot 8 dagen terug hebben...

Verwijderd

de 9400 heeft
* geen paralelle printerpoort
* geen floppy drive (optioneel)
* geen seriele poort (soms erg handig)
* geen line in wel mic in.....
* geen IR....
kortom aardig uitgekleed... en dan ook nog met shared video...
De 8060 heeft een aantal zaken wel hiervan..
De Asus 3800C 1.8GHz heeft bijna allles... en kost ca 1700 euro (Pricewatch)
De 9400 kost daar ca 1550 euro...
Maar daar heb je bij de 3800C dan veeeel meer voor, ook 15 ipv 14 inch...

Verwijderd

Ja ik denk ook dat ik voor de Asus l3800c ga..
blijft moeiklijk....wat denken jullie bv van de :

Fujitsu Siemens Amilo D-7800
2.0Ghz (zal wel geen mobile zijn)
40GB
CDRW/DVD
256mb
15"tft
voor € 1660,00

Asus of Fujitsu Siemens wie kan mij helpen 8)7 8)7

Verwijderd

http://www.buyalifebook.co.uk/datasheet.asp?lifebook_id=156
bijna dezelfde spec als de Asus, maar ook een goede garantie?
En idd waarschijnlijk geen mobiel anders had het er wel mij gestaan...
idd:
http://www.chip.de/news_s...news_stories_8727497.html
"Bauchschmerzen bereitet uns allerdings wieder einmal die akkuzehrende Desktop-CPU."

Verder: de Asus heeft wel een grotere HD (40 ipv 30). Ik heb er 512 MB in laten zetten vraag naar de prijsverschillen tussen die 2...
Wel plus bij F-Siemens is dat er XP home plus softpakket bij zit. Maar ja, voor Office Pro heb ik al van mijn werk een licentie, dus dat telde voor mij veel minder.

edit: de prijsverschillen verder zijn niet zo groot. Alhoewel de F-Siemens wel erg scherp staat bij die ene...
Qua duurzamheid weet ik weinig van F-Siemens.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 23:41 ]

Verwijderd

Oke thnx.....

Denk dat ik nog maar ff wacht...kan het geld maar een keer uitgeven.
Ik wil zeker weten dat ik ook een goeie heb.....
Toch vind ik die F-Siemens leuk...

http://www.computerwebstore.nl/05_artikel.asp?ID=142

Of toch maar een Asus l3800c.......??????
:? :? :?

Verwijderd

L3800C P4-M 1,8 40GB 512MB DVD/CDRW

Intel®Mobile P4 1,8 GHz
Intel® 845 MP + ATI M7-P w/32MB DDR
512MB; Two SODIMM for expansion up to 1024 MB tota
PC 266 DDRAM
15.1"SXGA TFT LCD
ATI M7-P/M7-D
PCMCIA 2.1, one Type III or two Type II/I
2.5" 9.5mm IDE HDD with Ultra DMA 100 supported ; 40GB
Built-in 3.5" 1.44MB floppy disk drive
Built-in 8x DVD & 8X/8X/24X CD-RW Combo Drive
Built-in LAN and Modem/Fax Module
One VGA port/Mini D-sub 15-pin for external DDC monitor, Two USB Ports, One Infrared port supports IrDA V1.1, 2 Audio jacks: SPDIF optical out combo w/ Speaker out/ Mic-in, One RJ11 Modem jack for phone line and one RJ45 LAN jack for LAN insert., One EPP/ECP Parallel port/D-sub 25-pin* One PS/2 port , One 16550 UART compatible Serial port/D-sub 9-pin* TWO IEEE 1394 ports, One PortBarII Port, One VGA port/Mini D-sub 15-pin for external DDC monitor, AC 97 software audio & SPDIF, Built-in mic. and stereo speakers, Audio DJ supports playing audio CD while sysptem off.(For AMD model only), 4 Instant launch keys, E-Mail, Internet, pergrammable App1. And App2., Full feature ACPI power management, supports Stand-by, Suspend to Disk, Suspend to RAM.
Li-ion 8 Cells Battery Pack, Run-down life, 2 hrs (Approx.), Charging time, 4 hrs/2.5hrs to 95% (system on/off)
Output : 19V DC, 3.64A,65W or 19V DC, 3.16A,60W, Input : 100~240V AC, 50/60Hz universal
Built-in Touch Pad, 2 click buttons and 2 scroll bottons (up/down)
326 x 267 x 37-42 mm (W x D x H, typical)
IEEE802.11b Wireless LAN (PC Card) (Optional!)
inclusief gratis luxe draagtas
2 jaar pick up & return garantie

Toch wel liever dan de Jewel , het is (in mijn ogen) een A-merk . Mobile 1,8 Ghz , snelle Radeon 7000 en nog energievriendelijk ook , 40 gn hd . en een brander/dvd combi voor 1783.81 bij www.de-laptoppper.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 08:22 ]

Verwijderd

Tja.....lijkt mij ook wel wat.....
Maar ik heb nog niet zoveel mensen gehoord die hier ook ervaring mee hebben....
........ Ik kom nu net uit de nacht-dienst ...dus ga ik er nog maar ff een
dagje over slapen...... :z :z

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Kijk ook eens naar dat draadje over de laptop bij de Lidl. :)
Een Targa met aardige specs voor een aardige prijs..

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:57
hmmm ik heb zelf ook een asus ls3800s geweldig ding, je kan er op gamuh.. type (gohh) ech alles... heb er geen seconde nog spijt van gehad...

Verwijderd

Tja ..je hebt me overtuigd....als je er ook nog op kunt type..... O+ O+ ;)

Verwijderd

heb ook nog ff gekeken naar die Targa....maar ziet er ook leuk uit zeg..!!! :9
ken het merk alleen niet....hoe is de kwaliteit bv...??

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:20

B2

wa' seggie?

Waarom moet iedereen altijd van die dikke pats laptops?
Noem jij een 14 of 15 inch baksteen nog een laptop...naja zal wel. Laptops zijn toch gemaakt om mee te nemen in de trein en dergelijke?
En vooral die Jewel dingen, die worden zo volgepropt met energiezuigende features....

Naja misschien ben ik dan ook wel een beetje verwent met m'n 12inch iBookje :D

Afbeeldingslocatie: http://a772.g.akamai.net/7/772/51/ef21630b2143f5/www.apple.com/nl/ibook/images/specs_top04302002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a608.g.akamai.net/7/608/51/b5a07f4f9257db/www.apple.com/nl/ibook/images/hub_topibook10072002.jpg

Verwijderd

hee jongens ik was van plan dus om een laptop te gaan kopen voor me opleiding.
maja natuurlijk ook beetje om wat games erop te kunnen spelen. nu zat ik te twijfelen tussen deze 2 laptops.

Jewel Emerald 2002 14" / Intel P4 2.0GHz / 256MB / 30GB / Combo drive

Jewel Emerald 2002 notebook
Intel Pentium 4 2.0GHz Processor
256MB DDR intern geheugen
30GB harddisk
14" TFT Scherm
TV-OUT
56k Modem en 10/100 Netwerk
Draagtas
16x10x8x24x Combo DVD/CDRW drive

€ 1.299,-

of deze

Jewel Saffier 1500 14" / Athlon XP 1600+ / 30 GB / 256MB / 8x Combo

Jewel Saffier 1500 notebook
14" XGA TFT Scherm
AMD Mobile Athlon XP 1600+ Processor
256MB DDR intern geheugen
30GB harddisk
8x8x8x16x Combo DVD/CDRW drive
PCMCIA Slot

€ 1.199,-
met prijs verschillen ze heel weinig.

welke zou ik dan het beste kunnen nemen volgens jullie nemen. allebij hebben ze niet egt een goeiie videokaart maar in de een zit wel een mobile athlon. graag reacties pleaze. :)

Verwijderd

kzou die eerste nemen , omdat volgens mij amd meer stroom slurpt/vreet :)

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 17:12
ik wil toch even mijn ervaring met JEWEL laptops melden..

Ik had een Jewel saffire 1500, en bij deze laptops en anderen komt er een zeer hoge pieptoon uit de laptop/boxen.

Ik had hier last van en ben naar JEWEL international gegaan voor garantie, de laptop was toen 1 week oud. Daar werd ik raar aangekeken maar de laptop werd vervangen. Ik ga naar huis, dag erna start mijn laptop NIET, 1 op de 3 keer start hij niet hij gaf niet eens beeld.

Dus ik weer terug naar Jewel international maar deze keer werd ik asociaal behandeld, mensen die met beschuldigden van het opzettelijk kapotmaken van een laptop en gewoonweg zeiden tja.... Heb je vast en zeker expres zelf gedaan dus wij doen niets.

De fout was zelfs waargenomen door de hoofd technische dienst, maar omdat het maar af en toe was deden ze net alsof ik lulde, ze beschuldigden mij er zelfs van om voor de deur van het bedrijf snel de laptop ff 10x achter elkaar aan en uit gezet te hebben zodat hij binnen de fout zou geven!

Na 30 min gelul wouden ze hem dan TOCH maar innemen ook al vonden ze dat ik het zelf expres deed, ze beweerden dat ik de laptop gedurende de dag dat ik hem had, HEEL vaak direct achter elkaar aan en uit had gezet waardoor de laptop beschadigd was.

De hoofd technische dienst lachte me nog uit toen ik niet opgaf, later kwam er een andere technieker bij welke zei ja je hebt vast ZO gedaan waarop hij meerdere malen direct achter elkaar de laptop aan en uit zette, waarop ik zei das mooi nu heb jij mijn laptop kapot gemaakt !! Toen namen ze hem ook maar in.

Al met al een zeer slechte ervaring, ze zouden hem toch maar repareren zeiden ze. Ik post 3 dagen erna hier op tweakers een bericht waarin ik mijn ervaring vertel met enige agressie omdat ik gewoon zwaar asociaal behandeld was.

Vervolgens wacht ik op mijn laptop, de gestelde termijn verstrijkt ik wacht nog een paar dagen en bel op... en wat blijkt! Hij was inderdaad kapot en niet door mijn doen maar een excuses? nee hoor het tegenovergestelde juist ! Het blijkt dat iemand daar op tweakers rondloopt en die had mijn bericht gelezen en daarom leverden ze mijn laptop niet meer terug aan mij ! DAT schoot bij mij helemaal in het verkeerde keelgat! Ik mocht mijn mening en ervaring dus aan niemand laten weten want ze leverden mijn laptop dan niet meer?!

Ik heb 40 min aan de telefoon gehangen en na meerdere malen gezegd te hebben het ABSOLUUT er niet mee eens te zijn, en het er niet bij te laten zitten wou jewel mij mijn geld wel terug geven en dat heb ik direct geaccepteerd, het enige lichtpuntje in mijn ervaring was dat ik het geld binnen 1 dag terug op mijn rekening had.

Mijn ervaring. :(

(ik verwacht nu weer een telefoontje van jewel :X )

Verwijderd

hee jongens bedankt k denk dak toch nog ff verder kijk naar een andere laptop :)

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 20:40
laat ik dan even 2 bijzonder positieve ervaringen met jewel melden:

op een goede dag deed het fijne ding helemaal niks meer, ik had 'm toen net 2 maanden in bezit. Ik ging met dat ding terug naar de shop waar ik 'm gekocht had, ze hebben m opgestuurd naar jewel en in 4 dagen kreeg ik een telefoontje dat ik 'm weer kon ophalen.

na 5 maanden was de accu ook nog eens bijna verlopen, ding hield het ineens maar anderhalf uur uit, ipv twee en een half. Ik ging weer es met me blije hoofd naar de vobis, legde het uit, kerel daar belde even en ik kreeg zo een nieuwe accu mee had de meneer bij jewel gezegd.

ik ben er dus nogal over te spreken

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
die p4 heeft dus geen m processor he, dus erg zuinig zal hij niet wezen.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• dvherk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik zou voor onderstaande notebook gaan met direct een DIMM uitbereiking van 256MB! Heb zelf de iets oudere versie L3800C, waar ik heel blij mee ben. Maar had graag ook de integrated wireless lan erbij gehad :/ Daarnaast had de CPU iets sneller geweest.

http://silverapp1.mycom.n...uctID=34690&productType=1

Merk: ASUS
Type: L3500TP
Processor: Intel Pentium 4 2.4 GHz
Schermgrootte: 15" XGA TFT
Geheugen: 256 MB
Harde schijf: 40 GB
Prijs: € 1.674,00

Suc6 met je keuze!

Verwijderd

Als ik zelf de keuze had kocht ik de Toshiba Satellite 5100 of 2450-101. Het oog wilt ook wat :)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

dvherk schreef op 03 maart 2003 @ 19:43:
Ik zou voor onderstaande notebook gaan met direct een DIMM uitbereiking van 256MB! Heb zelf de iets oudere versie L3800C, waar ik heel blij mee ben. Maar had graag ook de integrated wireless lan erbij gehad :/ Daarnaast had de CPU iets sneller geweest.

http://silverapp1.mycom.n...uctID=34690&productType=1

Merk: ASUS
Type: L3500TP
Processor: Intel Pentium 4 2.4 GHz
Schermgrootte: 15" XGA TFT
Geheugen: 256 MB
Harde schijf: 40 GB
Prijs: € 1.674,00

Suc6 met je keuze!
Volgens mij is de L3800C niet ouder hoor. De L3500TP heeft als ik me niet vergis een desktop proc. Ook maakt ie gebruik van een SiS chipset met shared videomemory. Het is dus iets meer een budget laptop.
Wat niet wegneemt dat ik 10x liever de 3500TP heb dan een willekeurige Jewel :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:35

LopeZ

Too much is never enough

Niet verder gaan in een oud topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.