Toon posts:

disk boot failure, insert system......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer opstart krijg ik "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER" te zien. Als ik dan de windows2000 cdrom erin doen en laat hem opnieuw opstarten geeft ie aan van: "Wilt u de computer vanaf de cdrom opstarten..." Ik druk NIET op enter, en dan gaat hij gewoon door met het opstarten van windows2000 want die staat al geinstalleerd op mijn computer. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij in 1x doorgaat met opstarten? Ik heb het forum al een beetje doorgezocht, maar daar werd ik niet echt wijzer uit :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 23:53 ]

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
diskette in de diskette station?

doe anders eens opstarten vanaf een diskette en dan fdisk /mbr

Verwijderd

heb je disk goed in bios opgegeven????
kijk ff goed of hij hem goed weer geeft, kan je hem als je in dos bent zien?!?! c: /
leg ff wat meer uit.
hoe is gekomen?!?
wanneer?!?

uitleg.

anders fdisk /mbr, proberen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 23:55 ]

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:28
Wat is het probleem nou? Je krijgt die melding, en als je de CD-ROM erin doet start ie wel normaal op? (dan gaat ie dus niet naar de setup, maar start ie 'gewoon' op)

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 23:52:
Als ik mijn computer opstart krijg ik "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER" te zien. Als ik dan de windows2000 cdrom erin doen en laat hem opnieuw opstarten geeft ie aan van: "Wilt u de computer vanaf de cdrom opstarten..." Ik druk NIET op enter, en dan gaat hij gewoon door met het opstarten van windows2000 want die staat al geinstalleerd op mijn computer. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij in 1x doorgaat met opstarten? Ik heb het forum al een beetje doorgezocht, maar daar werd ik niet echt wijzer uit :(
Precies hetzelfde wat ik gisteren had bij het in elkaar zetten van mijn systeem.

Kwam er na het flashen van mijn bios, het uitschakelen van SATA en na het veranderen van de bootvolgorde achter dat mijn IDE kabel niet goed in de HD zat :D

Controlleer alle kabels dus even ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RAJH op 17-01-2003 23:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is gekomen nadat ik mijn schijf geformateerd heb. Ik had er Mandrake en Windows op staan. Ik heb mijn schijf met "format C:" leeg gooit en opnieuw partities in gemaakt. De lilo ben ik kwijt geraakt met fdisk/ mbr maar nu geeft ie nogsteeds met opstarten die foutmelding.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

probeer andres eens fixmbf en fixboot vanuit de recovery console

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 14:07:
Ik heb mijn schijf met "format C:" leeg gooit en opnieuw partities in gemaakt.
Niet zo handig he?
Daar stonden nl de opstart bestanden van XP, enals je die verwijdert krijg je idd dit probleem.
Probeer dus bovenstaande oplossing, anders word het een nieuwe install.

[ Voor 3% gewijzigd door Vae Victis op 19-01-2003 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 19 januari 2003 @ 15:54:
probeer andres eens fixmbf en fixboot vanuit de recovery console
Ik heb mijn hele computer geformateerd en toen windows 2000 erop gezet maar goed......

hoe moet ik dat doen "fixmbf en fixboot vanuit de recovery console "
Ben daar echt een leek in :S

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Met cd van windows (2K of XP) booten en bij boor kiezen voor recovery dan krijg je een console.
Maar als je daar niets van af weet kun je daar beter wat meer info over opzoeken ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu dus fixboot en fixmbr gedraait maar ik krijg nogsteeds die foutmelding: "BOOT DISK FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"
Wat zou ernog meer aan de hand kunnen zijn?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Check of je harddisk nog hetkend wordt. Anders Windows idd even de recovery setup van je installatiedisk doen. Je bootbestanden zullen wel beschadigd zijn (NTLDR or NTDetect.com)

Forget your fears...
...and want to know more...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aetje schreef op 19 januari 2003 @ 17:06:
Check of je harddisk nog hetkend wordt. Anders Windows idd even de recovery setup van je installatiedisk doen. Je bootbestanden zullen wel beschadigd zijn (NTLDR or NTDetect.com)
Als NTLDR beschadigd is of ontbreekt krijg je de foutmelding "NTLDR not found"

mijn tip voor de TS, als er geen data meer op dat kreng staat, debuggen en herinstalleren

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Dit had ik ook.... bij mij was mn hdd gaan flippen en had bad sector..
Probeer alles te maken met een hdd tooltje.. dat heb ik ook gedaan.. nu doet alles het weer perfect!

• Frostbite
  • Laatst online: 09-03 17:24

Frostbite

🤦🏻‍♂️

had het ook maar ik had een defect mamaplankje en een defecte harde schijf en deze zijn door de leverancier vervangen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

eff in het bios kijken of je hdd nog leeft en dan gewoon:
gewoon opstarten met win98 CD (natuurlijk in bios instellen) opnieuw fdisken en formateren XP/2k cd er in en instaleren maar.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 14:09:
eff in het bios kijken of je hdd nog leeft en dan gewoon:
gewoon opstarten met win98 CD (natuurlijk in bios instellen) opnieuw fdisken en formateren XP/2k cd er in en instaleren maar.
Ik heb nu opnieuw fdisk gedraaid, hd geformateerd, en toen windows 2000 erop gezet, maar ik krijg nog steeds die foutmelding.
Ik heb geformateerd met "format C:" Zo heb ik het de vorige keren ook gedaan en toen kreeg ik geen problemen.

Ik kan nu wel in windows komen maar dan moet ik steeds die CD van windows 2000 erin doen, is niet echt handig, zijn er nog meer opties die ik kan proberen.
Pagina: 1