Opstarten... en dan niks

Pagina: 1
Acties:

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-01 16:31

Marcelloz

IT dude with a beard

Topicstarter
* Gezocht maar geen goed antwoord gevonden, ook niet in de diverse FAQ's. *

Config:
AMD 2000+
Asus A7v333
350W PFC voeding
Dane-Elec D1D333 512Mb

Probleem:
PC loopt direct na opstarten vast. Nog niet aangezet: MB geeft middels let aan dat'ie stroom krijgt.
Opstarten->Alle lampjes van drives gaan branden, ventilatoren draaien en that's it. Geen piep, geen knipper, na 5 minuten geen vooruitgang. Uitzetten met de power knop door deze 4 seconden ingedrukt te houden.

Ik heb alle drives + kaarten + geheugen eruit gehaald en heb de batterij 3 minuten uit zijn huissie gehaald. Allen geen effect.

Komt iemand dit bekend voor?? Ik snap er niks van |:(

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:20

MaDLiVe

.-Observer-.

Heeft de pc het wel gedaan of is het een nieuw setje? Als je mobo niets doet (ook al zijn alle kaarten eruit en verder niets aangesloten behalve cpu/mem/mobo) kunnen het dus maar 3 dingen zijn in principe. Je moederbord dat kapot is, je cpu of geheugen. Zonder vga card zou hij gewoon moeten gaan piepen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

MaDLiVe schreef op 17 January 2003 @ 23:04:
Heeft de pc het wel gedaan of is het een nieuw setje? Als je mobo niets doet (ook al zijn alle kaarten eruit en verder niets aangesloten behalve cpu/mem/mobo) kunnen het dus maar 3 dingen zijn in principe. Je moederbord dat kapot is, je cpu of geheugen. Zonder vga card zou hij gewoon moeten gaan piepen.
Kan wel meer zijn.. Master / Slave settings bijv.

Wat zijn je instellingen daarvan?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Vergeet ook niet FSB instellingen, multipliers, voltages enzo (of is het mobo jumperloos?)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

DeMoN schreef op 17 January 2003 @ 23:06:
[...]

Kan wel meer zijn.. Master / Slave settings bijv.

Wat zijn je instellingen daarvan?
Niet als hij niets aansluit ;) Als er iets niet werkt; je pc post bijv. niet dan moet je vanaf het begin beginnen. Je sluit alleen de essentiele onderdelen aan. Zo kun je makkelijker uitsluiten wat defect zou kunnen zijn.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Topicstarter
Ik heb die PC sinds juni 2002 en hij heeft het sindsdien zonder problemen gedaan. Standaard settings in het BIOS, versie 1013, niet gewijzigd sinds 3 maanden ofzo (jaja niet een echte tweaker nee ik weet het :) ) Hij was vannacht aan het grazen voor DPC en vanochtend vond ik hem zo ;(
temps kwamen nooit boven de 60graden uit ( in deze tijd van het jaar dan ). Een aantal maanden wel de power cable vervangen door een nieuwe omdat de contacten niet meer goed sloten waardoor een geringe beweging van die kabel mijn PC deed rebooten ( en de voeding sidderen ).

[ Voor 33% gewijzigd door Marcelloz op 17-01-2003 23:27 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Marcelloz schreef op 17 January 2003 @ 23:25:
Ik heb die PC sinds juni 2002 en hij heeft het sindsdien zonder problemen gedaan. Standaard settings in het BIOS, versie 1013, niet gewijzigd sinds 3 maanden ofzo (jaja niet een echte tweaker nee ik weet het :) ) Hij was vannacht aan het grazen voor DPC en vanochtend vond ik hem zo ;(
temps kwamen nooit boven de 60graden uit ( in deze tijd van het jaar dan ). Een aantal maanden wel de power cable vervangen door een nieuwe omdat de contacten niet meer goed sloten waardoor een geringe beweging van die kabel mijn PC deed rebooten ( en de voeding sidderen ).
Ik denk dat je CPU rot is

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Van de week freshdiagnose gebruikt om de bios eens te bekijken(voor de grap). Dit zorgde ervoor dat de boel een beetje helemaal vast liep. Ik de computer uitgezet (via powerknop) en weer aan. Vervolgens niets meer!! (Zelfde uitkomst als bij jouw)

Heb toen ook het batterijtje eruit gehaald, maar dat werkt dus niet!(in mijn geval)
Ik moet een jumertje kortsluiten wil de bios weer normaal aan het werk gaan.
Misschien ook een progje gebruikt dat de boel om zeep helpt,(virus ofzo binnen gekregen)?

Is 60 graden niet een beetje een hoge temperatuur?
Weet het niet maar mijn 1600+ komt nooit boven de 45 graden uit, ook al wordt ie zwaar belast.

mcb1

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Topicstarter
mcb1 schreef op 17 januari 2003 @ 23:46:
Heb toen ook het batterijtje eruit gehaald, maar dat werkt dus niet!(in mijn geval)
Ik moet een jumertje kortsluiten wil de bios weer normaal aan het werk gaan.
Misschien ook een progje gebruikt dat de boel om zeep helpt,(virus ofzo binnen gekregen)?

Is 60 graden niet een beetje een hoge temperatuur?
Weet het niet maar mijn 1600+ komt nooit boven de 45 graden uit, ook al wordt ie zwaar belast.
De batterij heb ik eruit gehaald en de jumper geplaatst ( zit onder de batterij ). 5 minuten wachten en alles weer hersteld. Hielp niets :(

een AMD XP 2000+ wordt standaard heet, 60 graden is oke. Hij moet 80 aankunnen.

• mcb1
  • Laatst online: 15-08 10:11
Probeer of je ergens de onderdelen kunt testen. (Genoeg computerwinkels in utreg b.v.)
Denk niet dat je er anders uitkomt!

mcb1

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat probleem ken ik ook met mijn ECS. Alleen kan ik via een CMOS reset weer aan de bak. Misschien is jouw processor of moederbord kapot.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Topicstarter
Ik zal die CMOS reset nog eens proberen...

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
die proc moet wel 80 of 90 aankunnen, maar asus bordjes staan bekend om hun niet al te beste temp metingen. Sommigen beweren (heb nu ff geen linkje) dat je zo 20 bij de temp mag optellen (in uiterste gevallen natuurlijk, niet altijd), waardoor je temp nog best wel een stuk hoger kan liggen. De levensduur van je proc wordt ook een stuk lager door een hoge temp, en misschien is dat nachtje doorgrazen hem teveel geworden.
Zou eigenlijk nog niet mogen na een maand of 7/8, maargoed...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Ik had exact hetzelfde... moederbord bleek stuk :/ (ook te zien aan opengebarste elco's)

[ Voor 28% gewijzigd door Bergen op 18-01-2003 08:42 ]

Verwijderd

ai.. ik heb hier een laptop met hetzelvde probleempje :(
Nu hoop ik toch niet dat het iets erstigs is; mobo/cpu... das zo lastig en DUUR te vervangen ;(

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Topicstarter
Ik ga ff iemand regelen met verstand en een voeding + processor. Zijn we er zo achter wat de fout is. Thanx voor alle input. Keep u informed.

[ Voor 7% gewijzigd door Marcelloz op 18-01-2003 10:48 ]

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb eigelijk nog nooit een cpu spontaan rot zien worden (je zegt dat je pc de hele nacht aanstond) Ik denk dan eerder aan een voeding die de geest geeft en misschien nog wat componenten meeneemt.

Verwijderd

nou JE MOET MET JE JUMPER de bois reseten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 22:34 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 22:34:
nou JE MOET MET JE JUMPER de bois reseten
Je hoeft niet te schreeuwen hoor, we horen je wel ;)
Marcelloz schreef op 17 januari 2003 @ 23:49:
[...]
De batterij heb ik eruit gehaald en de jumper geplaatst ( zit onder de batterij ). 5 minuten wachten en alles weer hersteld. Hielp niets :(

een AMD XP 2000+ wordt standaard heet, 60 graden is oke. Hij moet 80 aankunnen.
De jumper geplaatst? Je moet bij de meeste mobo's gewoon met de stroom eraf de jumper op 2-3 zetten en vervolgens weer terug op 1-2, en als er geen jumper te vinden is kan je nog de batterij voor een avond eruit halen. Als je de batterij er voor 5 minuten er uit haalt heeft het volgens mij weinig effect. (ik gebruik 9 van de 10 keer gewoon de jumper, als die op het moederbord zit.)

Reset je CMOS dus en als er dan niks gebeurt kan je nog proberen het geheugen eruit te halen (dus zonder geheugen te starten). Als je moederbord (+ PC-speaker) goed werken krijg je als het goed is een piepjes-reeks te horen (iets van een aantal lange piepjes achter elkaar). Gebeurd dit niet is er een grote kans dat je moederbord het loodje heeft gelegd. Als dat laatste het geval is kan je wel gebruik maken van je garantie neem ik aan, een A7V333 is nog niet zo lang op de markt.

[ Voor 10% gewijzigd door Laurent op 18-01-2003 22:58 . Reden: Damn, veel typo's :P ]

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Staat mij bij dat voor een CMOS-reset niet alleen de jumper moet worden gezet (van 1-2 naar 2-3 of omgekeerd : RTFM), maar dat je dan ook even de PC aan moet zetten, dan weer uit, dan je jumper terugzetten, en dan zou de PC weer moeten opstarten.
Check je moederbord manual.

Als ik nog 's je klacht lees, krijg ik het idee dat misschien je voeding brak is: hij lever nog wel spanning, maar niet voldoende vermogen voor alles.

En anders: je krijgt geen beeld, maar krijgt geen piepjes, dus je VGA-kaart wordt door het moederbord herkend als functionerend. Check 's je kabel naar je monitor, de spanningskabel van je monitor, staat de monitor aan, en probeer tenslotte een andere monitor.

[ Voor 47% gewijzigd door Brothar op 18-01-2003 23:09 ]

eagle

• Geckoo
  • Laatst online: 17-08 14:01

Geckoo

Good news, everyone!

Marcelloz en is het al gelukt??
ik heb ongeveer het zelfde probleem en als ik kan oplossen door de info uit jouw topic scheelt dat weer wat ergenis bij de modjes/utfs enzo.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• marquis
  • Laatst online: 18-07 11:19
Ik heb dit twee keer meegemaakt.
Beide keren een moederbord kapot.
Met een MSI board gaf zelfs de bracket aan dat de proc dood was maar na een nieuwe proc geen resultaat. ;(
Toen maar het bord omgeruild (zat garantie op)
Als je voeding het is dan doet zelfs het ledje op je bord niets (is mijn ervaring)
Ben benieuwd, succes ermee :)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• marquis
  • Laatst online: 18-07 11:19
En trouwens, met brak geheugen piept ìe ook.
En, zals al vermeld staat, zonder VGA ook.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Laurent
  • Niet online
Met brak geheugen hoeft het systeem niet te piepen hoor.. en je kan instellen dat het systeem gewoon kan booten met VGA. (zo wordt dat ook gedaan met servers zonder videokaart)
Geckoo schreef op 19 januari 2003 @ 14:33:
Marcelloz en is het al gelukt??
ik heb ongeveer het zelfde probleem en als ik kan oplossen door de info uit jouw topic scheelt dat weer wat ergenis bij de modjes/utfs enzo.
Het is mooi dat je dit topic ook volgt, maar heb je al wel alle voorstellen uit dit topic opgevolgd? (CMOS resetten e.d.)
Anders kan je nog een kijkje nemen in de Hangen en Opstartproblemen FAQ.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:05
Ik heb dit ook een keer gehad, mijn topic had een bijna identieke naam :D _/-\o_
Bij mij bleek ik de IDE kabels te hebben gebroken :X misschien bij jou ook?

tis trouwens dit topic
Pagina: 1