[ADSL]Wat is er aan de hand :/

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58
Ik heb ADSL MXStream bij Wanadoo, basic abbo (768/128).
Nooit echt veel problemen, op een weekje packet-loss na :r

Maar vandaag ineens iets raars, om de 10 a 20 minuten ofzow valt de verbinding weg. Ik kan gelijk opnieuw inbellen. Vandaag nu al minstens 25x gebeurt dat de verbinding heel ff wegviel.
Kan geen interne oorzaak vinden bij NICS oid, we zitten hier met 2 PC's op ADSLl (1 pc is host) en beide PCs hebben zelfde probleem.
Kan het adsl-netwerk de verhogingen naar 768kbit niet aan ofzo :/

Iemand zoiets wel eens gehad? Tips? :)

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vandaag heb ik ook constant last van een onstabiele verbinding. Om de zoveel tijd wordt de verbinding van mijn getweakte alcatel modem verbroken en is hij niet in staat om opnieuw in te bellen. Na een paar minuten werkt het dan weer.

• QuestGamer
Towbitis schreef op 17 januari 2003 @ 22:18:
Vandaag heb ik ook constant last van een onstabiele verbinding. Om de zoveel tijd wordt de verbinding van mijn getweakte alcatel modem verbroken en is hij niet in staat om opnieuw in te bellen. Na een paar minuten werkt het dan weer.
Ik kan dus wel steeds opnieuw inbellen, maar dit geeft wel aan dat er waarschijnlijk een instabiliteit bij KPN oid zit. Hopelijk is het snel verholpen.

Verwijderd

een maat van me heeft steeds time outs op zun FTP (Planet ADSL 768/128 abbo)

ook niet echt super dus :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 22:24 ]

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook een Planet basic abo maar de snelheid is nog niet verhoogd. Dit gaat pas vanaf 4 februari gebeuren.

Verwijderd

kheb ook planet basic, ik heb nu al de verhoogde snelheid.

mun verbinding was vanmiddag ook brak, maar ik kon wel verder surfen op de sites waar ik al geweest was, ook naar linken die ik nog niet had aangeklikt. dus erg vaag :?

btw, de snelheids verhooging is uiterst relaxed _/-\o_

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik zit hier ook met Wanadoo Basic maar heb nergens last van. Nog niet 1 keer gehad dat ik geen verbinding had. Het komt wel voor de laatste tij dat ik spontaan niet meer o ptweakers kan komen maar dat is dan een minuutje ofzo, andere sites doen het allemaal wel.

Ik zit hier trouwens met 2 pc's achter een router maar no problemo.

[ Voor 12% gewijzigd door SmartDoDo op 17-01-2003 22:38 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:21
als de verbinding uitvalt en slecht is, dat zal wel eens kunnen kloppen, KPN is overal in nederland bezig met het upgraden van ADSL. dat houdt ik dat in een bepaalde tijd (max 10 dagen) de verbinding verbroken, slecht etc kan zijn.

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 17 January 2003 @ 22:37:
Ik zit hier ook met Wanadoo Basic maar heb nergens last van. Nog niet 1 keer gehad dat ik geen verbinding had. Het komt wel voor de laatste tij dat ik spontaan niet meer o ptweakers kan komen maar dat is dan een minuutje ofzo, andere sites doen het allemaal wel.

Ik zit hier trouwens met 2 pc's achter een router maar no problemo.
Wanneer je last had van deze storing boeide het niet wat je configuratie thuis was.

• QuestGamer
cardinal808 schreef op 17 januari 2003 @ 22:41:
als de verbinding uitvalt en slecht is, dat zal wel eens kunnen kloppen, KPN is overal in nederland bezig met het upgraden van ADSL. dat houdt ik dat in een bepaalde tijd (max 10 dagen) de verbinding verbroken, slecht etc kan zijn.
Wat ik dus al vermoedde, thanks voor de toelichting.
Hopen dat ze snel klaar zijn met de upgrades, toch bar dat ze dat niet zo kunnen doen dat er niemand last van heeft :/

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb hier BabyXL adsl en ik heb ook 't probleem dat de verbinding om het half uur ofzo uitvalt. Het rare is dat hij het daarna gewoon meteen weer doet. [meestal moet ik ff de modem resetten enzo, en dan doet ie het pas weer.]

Ik weet wal dat er deze middag problemen bij mijn provider waren [want toen liep het hele internet al helemaal niet]. Maar bij de netwerk status staat dat het allemaal opgelost is.

Nu lees ik hier dat de KPN ook bezig is, Dus is daar misschien ergens ook info over te vinden ?. Want het is echt super irritant dat al je downloads om de 20 min. weer herstarten.

[ Voor 15% gewijzigd door agentorangina op 17-01-2003 23:45 ]

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:47
Gaat BabyXL over het BBned netwerk? Want bbned is nu ook op grote schaal bezig met dslams aan het updaten, waardoor de verbinding instabiel kan zijn.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:12

Tys

Ik gebruik @home, en het viel mij vandaag op dat ik elk uur zon2x gedisconnect wordt (ping time out en connection reset by peer) dit is op IRC, ook mijn msn flipt vaak vandaag, zouden er ergens wat breukjes zitten?

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• QuestGamer
Vaag, allemaal verschillende problemen, iedereen bij andere providers ;)
Het hele internet is brak? :P

Hopen dat het snel over is, daarnet had ik het weer, dat de verbinding ff wegviel...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

:? hier heb ik totaal geen problemen met de connectie (planet internet) , ook vrienden (hebben via PI, demon) in deze omgeving hebben nergens last van (maassluis)

39

Verwijderd

Ik heb ook Planet (comfort) maar nog steeds geen verhoging =[ (Amsterdam)

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Hmmz ik heb sinds 3 dagen ook enorm last van dat dus de verbinding om de 20minuutjes ofzo wegvalt. Zou dat kunnen komen door de aanstaande snelheids verhogingen?

Ik weet het, het is een oud topic, maar dacht dat dit er makkelijk bij kon, aangezien het ongeveer hetzelfde onderwerp is alleen iets later :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

"wegvalt" .. Wat valt weg? Als je zulke info geeft kan je beter de provider bellen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Hmmz, k moest gisteren ook ff met spoed naar iemand die een paar honderd meter verderop in het dorp bij mij om te kijken naar wat er aan de hand was met hun ADSL dat ze nog maar net sinds 2 dagen hebben.

Ze hebben Wanadoo Light abbo.
Ze hadden wel gewoon verbinding op den duur (het begon met de status "Retrying" in de modem), maar er was ook gewoon geen internet verkeer mogelijk.
Nu heb ik dit zelf ook vaak meegemaakt met mijn inbelaccountje voor mn 56k modem: wel kunnen inbellen, maar geen internet verkeer.

Raar genoeg hielp het bij die mensen die Wanadoo ADSL Light hebben om de modem uit en weer aan te doen ;)
Dus: misschien moet je dat dan eens proberen ;)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hier met xs4all is internet vandaag ook slecht, opeens kan ik sites niet bezoeken zoals google, microsoft etc.

Nou ja we zullen maar wat over moeten hebben voor de upgrade :)

Tweakers Discord

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:51
tweakduke schreef op 19 October 2003 @ 13:54:
Hier met xs4all is internet vandaag ook slecht, opeens kan ik sites niet bezoeken zoals google, microsoft etc.

Nou ja we zullen maar wat over moeten hebben voor de upgrade :)
Dit is een "normale" stroring bij Xs4all. Zie ook: http://www.xs4all.nl/nieuws/storingen/showreport.php3?id=703

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• McFlipp

McFlipp

24...

JvS schreef op 19 October 2003 @ 13:43:
"wegvalt" .. Wat valt weg? Als je zulke info geeft kan je beter de provider bellen
Ok, ander woord dan voor wegvallen, verbroken worden.
Dus de verbinding wordt gewoon heel ff verbroken maar m'n router maakt meteen weer verbinding.
Met surfen geen probleem, maar voor IRC en online gamen echt zwaar irritant!

• McFlipp

McFlipp

24...

Ik heb de helpdesk van Xs4all gebeld en daar wisten ze het niet...
Het enige wat het probleem zou kunnen zijn, zou m'n modem kunnen zijn.
Ik wilde dus nieuwe firmware daar op flashen, maar ik kan niet in m'n modem komen!? (via 10.0.0.138)
Btw er zit wel een router (Vigor 2200E) tussen, maar eerst kon ook gewoon in m'n modem komen...

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 15:31

SpamLame

niks

McFlipp schreef op 19 October 2003 @ 18:12:
Ik heb de helpdesk van Xs4all gebeld en daar wisten ze het niet...
Het enige wat het probleem zou kunnen zijn, zou m'n modem kunnen zijn.
Ik wilde dus nieuwe firmware daar op flashen, maar ik kan niet in m'n modem komen!? (via 10.0.0.138)
Btw er zit wel een router (Vigor 2200E) tussen, maar eerst kon ook gewoon in m'n modem komen...
ff die vigor ertussen uit halen

• McFlipp

McFlipp

24...

Ok ik dacht dus dat het aan Xs4all lag toen ze geddos'ed werden...
Maar het hier niet op, en ik hoor van allemaal andere mensen dat ze geen problemen meer hebben met Xs4all!
Dus ik heb m'n router geflashed, modem geflashed, alle kabels gecheckt...
Maar ik kan niets verkeerds vinden...

Dus ik zit echt met m'n handen in m'n haren, want de verbinding is vandaag al 25x verbroken ofzo.
Weet iemand misschien de oorzaak van dit probleem?

P.S. Heb ook dat MXS_Home.exe bestandje gedraait, dus alle instellingen in het modem staan goed. En de router staat ingesteld zoals het op de Xs4all website onder helpdesk uitgelegd staat...

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 20:05
McFlipp schreef op 29 oktober 2003 @ 21:57:
Ok ik dacht dus dat het aan Xs4all lag toen ze geddos'ed werden...
Maar het hier niet op, en ik hoor van allemaal andere mensen dat ze geen problemen meer hebben met Xs4all!
Dus ik heb m'n router geflashed, modem geflashed, alle kabels gecheckt...
Maar ik kan niets verkeerds vinden...

Dus ik zit echt met m'n handen in m'n haren, want de verbinding is vandaag al 25x verbroken ofzo.
Weet iemand misschien de oorzaak van dit probleem?

P.S. Heb ook dat MXS_Home.exe bestandje gedraait, dus alle instellingen in het modem staan goed. En de router staat ingesteld zoals het op de Xs4all website onder helpdesk uitgelegd staat...
Ik heb dezelfde problemen sinds een paar dagen.
Ik vermoed toch echt dat het aan aan de snelheidsverhogingen van KPN ligt.
Heb ook al ongeveer alles gereset/firmware update etc.

Gewoon hopen dat het snel voorbij is.
Pagina: 1