[VB6] Folder aanmaken en rechten hierop zetten.

Pagina: 1
Acties:

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Wie kan mij helpen om in VB6 een Folder aan te maken op een server in het netwerk (W2k) en vervolgens hier de (NTFS) rechten op te zetten.

Ik heb al op msdn gezocht maar kan alleen iets vinden over het aanmaken van Folders, maar niet over het zetten van rechten.

_/-\o_

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Met Google kom je al een heel eind... :)

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Sorry, misscien was mijn bovenstaande post niet helemaal compleet.

Ik had ook al met google gezocht, en met altavista en met Yahoo en met ilse en met vinden.nl en op de diverse VB sites. Hier vind ik alleen maar het aanmaken van folders op de lokale computer en niks over het zetten van rechten. De bedoeling is dat ik met de beheertool die ik aan het schrijven ben gebruikers aan kan maken in W2k Active Directory en gelijk de homedir. en profiledir. aanmaakt en hierop de rechten voor de gebruiker en beheerdersgroepen set.

Misschien ligt het aan de zoekterm die ik opgeef, maar ik kan niet vinden wat ik zoek.

Ik wil MrWiggle.NET hartelijk bedanken voor de zeer grote bijdrage die hij gedaan heeft in dit topic ;)

Verwijderd

Heb je al in de MSDN gezocht? Daar moet het haast wel staan. Zie msdn.microsoft.com en www.pscode.com

MS kennende is er vast wel een COM interface waarmee je dit zeer simpel kan regelen. Mischien kan het zelfs wel met het FileSystemObject.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 13:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 10:06:
Heb je al in de MSDN gezocht? Daar moet het haast wel staan. Zie msdn.microsoft.com en www.pscode.com

MS kennende is er vast wel een COM interface waarmee je dit zeer simpel kan regelen. Mischien kan het zelfs wel met het FileSystemObject.
In aanvulling op bovenstaande:
http://www.experts-exchan...ual_Basic/Q_20164151.html

Gevonden met Google met de zoekwoorden: "Folder Permissions" VB6 set

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
gorgi_19, dank je wel voor je reply, dit is precies wat ik zoek. Lag waarschijnlijk wel aan de zoekopdracht die ik opgegeven had ........VB6 create folder and set security.

Thanx.

Pagina: 1