TCP/IP werkt niet lekker vanaf HP NetServer

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:55

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb hier een HP NetServer LH staan met een NE2000 kaartje (Zo wordt hij automatisch herkend), met een Realtek 8019 chipje erop geperst.

Deze NetServer heb ik IP 172.16.5.250 gegeven met 255.255.0.0 op NT4 SP 6a.

Mijn gewone PC heeft 172.16.5.253 met 255.255.0.0 Win2k SP3.

Op de één of andere wazige reden zien ze elkander niet. Het ligt sowieso niet aan mijn IP keuze want de crosscable uit mijn NetServer trekken, in mijn laptop hangen met dezelfde IP, biedt direct vooruitgang.

Ik ben me nu al heel erg lang suf aan het zoeken naar uiteraard de gewone netwerkbasics, maar kom er echt niet meer uit.

Ligt het nu aan de instellingen, OS-en of gewoon aan de netwerkkaarten die ik gebruik (EISA & ISA). het zijn natuurlijk niet voor niets NE2000 kaartjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Richard op 17-01-2003 21:54 ]

20*350ZO45°

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
kun je elkaar wel pingen? of is het simpelweg een probleem van niet zien in netwerkomgeving?

kaartje ook al op halfduplex gezet? en de andere kant (mits je een crosscable gebruikt) ook al even op 10mb gezet? (mischien staat die wel op 100mb geforceerd, terwijl de HP dat niet slikt als je een crosscable gebruikt, die 8019 is een 10mb kaartje)

A wise man's life is based around fuck you

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
zwelgje schreef op 17 January 2003 @ 21:58:
kun je elkaar wel pingen? of is het simpelweg een probleem van niet zien in netwerkomgeving?

kaartje ook al op halfduplex gezet? en de andere kant (mits je een crosscable gebruikt) ook al even op 10mb gezet? (mischien staat die wel op 100mb geforceerd, terwijl de HP dat niet slikt als je een crosscable gebruikt, die 8019 is een 10mb kaartje)
Ik kan elkaar niet pingen, mijn netwerkkaart van mijn PC gaat netjes naar 10mb, dus daar ligt het ook niet echt aan. Wat me wel opvalt is dat de netwerkkaart op mijn NetServer blijft branden (Net of er teveel activiteit op blijkt te staan oid), terwijl mijn netwerkkaart op mijn gewone PC, netjes aan het knipperen is.

20*350ZO45°

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Heb je de mogelijkheid om de nic in je server te vervangen? Zo ja --> doen! :)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Nou, ik heb de oplossing sneller gevonden dan ik eigenlijk gedacht had.

Ik heb eerst even Freesco met diskette op de bak opgestart om te kijken of het uberhaubt aan de NIC zou liggen. Tijdens het configureren van Freesco bedacht ik me opeens dat die dingen standaard op 0x300 bij IRQ 10 stonden.

Pingen vanaf mijn laptop naar Freesco begon opeens te werken via IP --> Conclusie was dat mijn NIC wel in orde was.

Terug in NT heb ik NIC properties even op 0x300 bij IRQ 10 gezet, daarna kon ik kiezen uit: PCI, EISA of PnP poort. Ik heb gekozen voor PnP, en werkte na een reboot als een tierelier.

Conclusie van het verhaal is dus dat de adressering van de NIC zelf voor géén meter klopte, maar het gekste is dat ik van Windows toch wel gewend ben dat ie dan meteen begint te mekkeren.

20*350ZO45°

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
vraagje:

ik heb win2k en krijg geen 1 pci kaartje aan de praat (HP Netserver LH Pro), helemaal niks, zelfs geen 2e videokaart, gezien de onboard niet ondersteunt word onder win2k.. waar kan ik die bronnen veranderen? heb ook al me nic in andere slots geprobeert... :(
Pagina: 1