Toon posts:

Ik krijg XP niet geinstalleerd op een p4pe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw moederbord P4PE.
Alles is goed aangesloten en kan probleemloos Win 98 installeren. Maar op het moment dat ik XP probeer te installeren kan het systeem ineens een aantal bestanden tijdens de installatie niet vinden. Ik heb drie verschillende XP-CD,s geprobeerd en drie verschillende CDROM spelers. Daarna weer 98 geinstalleerd en de I386-map en de setupbestanden op de harde schijf gezet om het vanaf de harde schijf te proberen, maar ook dan krijg ik hetzelfde probleem.
Wat is hier de oplossing voor?
HELP! :(

• florisje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
zijn die drie cd's allemaal kopies van elkaar? kan het zo zijn dat je gewoon een rotte kopie hebt die dus een aantal files mist? dat ie eerste wel werkte kan zijn omdat je eerdere mobo ze niet nodig had...

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:08
jongens jongens copie's?!?! :X er kijken nog wel meer mensen dan alleen tweakers

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• florisje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
lijkt me vrij logisch... wie heeft er nou 3 officiele windows xp cds???

en ik bedoelde natuurlijk backup kopies O-)

[ Voor 33% gewijzigd door florisje op 17-01-2003 22:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 21:52:
Ik heb een nieuw moederbord P4PE.
Alles is goed aangesloten en kan probleemloos Win 98 installeren. Maar op het moment dat ik XP probeer te installeren kan het systeem ineens een aantal bestanden tijdens de installatie niet vinden. Ik heb drie verschillende XP-CD,s geprobeerd en drie verschillende CDROM spelers. Daarna weer 98 geinstalleerd en de I386-map en de setupbestanden op de harde schijf gezet om het vanaf de harde schijf te proberen, maar ook dan krijg ik hetzelfde probleem.
Wat is hier de oplossing voor?
HELP! :(
met een originele cd proberen is de boodschap..

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan, het is een originele CD

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Staan de bestanden zelf wel op de CD? (in die i386 map) Anders kan de setup ze ook moeilijk vinden ;)

Zo nee, dan missen d'r wat bestanden op je CD. Je kan dan contact opnemen met je leverancier dat de CD die is geleverd dus niet in orde is.

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Check je geheugen met memtest86.

http://www.memtest86.com/

Het kan zijn dat windows 9x install maar tot een bep. deel van je geheugen gerbuikt en de install van xp kan meer gebruiken. Vaak is het zo dat als je bij de install bestanden mist dat het een geheugen prob is, vooral als het elke installatie een ander bestand(en) is

[ Voor 84% gewijzigd door Lambert op 17-01-2003 22:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
De origenele CD gaf op mijn vorige pc geen enkel probleem

Verwijderd

is inderdaad geheugenprobleem
reset je bios ook eens voor de zekerheid
heb precies hetzelfde gehad

Verwijderd

Is een geheugen probleem, recent nog gehad bij een pc, het geheugen eruit gehaald en goed geheugen van mijn eigen pc erin en het werkt zonder probleem. Als je meerdere geheugen modules heb er die uithalen en met 1tje proberen, werkt het snelts.

Memtest is niet altijd doorslaggevend. Die gaf bij die pc, die bij mij die errors gaf, geen fouten in het geheugen aan maar het geheugen was wel "brak".
Pagina: 1