[winXP] pc wil ineens niet echt meer*

Pagina: 1
Acties:

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 21:16
Oke heb nieuwe pc naast mijn oude 1.4 ghz
een xp2100+

met 256 DDR

40 gig 7200rpm hd derin

en win XP derop

nou word hij de laatste tijd steeds trager, heb al alle "overbodige" software deraf gehaalt..

opstart in msconfig schoongemaakt.

Wat kan ik nog doen? of word het een reinstall?

ps ik ben verder minder bekend met drivers van via 4 in 1 enzo heb ik deze nodig ofzo?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:59
misschien een clean-install, dat werkt altijd beter, omdat alle zooi toch wel in de registry blijft staan. ook wel gezegd, alles back-uppen, format over alle schijven en dan overnieuw installeren

• florisje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
complete re-install werkt altijd het beste... anders internet cache eens leegmaken, helpt ook vaak

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 13:38
Spyware eraf!

• Jackbq
xp staat er denk ik twee maandjes op en der is nog niet echt veel op gewerkt..

Verwijderd

ik heb ook deze problemen gehad, wat voor mij hielp was zo weinig mogelijk programmas installeren (van die tools enzo die je toch niet gebruikt erafkijlen) en vooral zo weinig mogelijk processen in de achtergrond (die icoontjes rechtsonder). Als ik alle programmas laat begaan dan staan er 14 icoontjes bij mij. Doe degene die je niet of soms nodig hebt weg en laat enkel de heel belangrijke staan (firewall, antivirus, internet, msn) en doe die van al de hardwarezaken weg zoals audio, printer, scanner,...

Verwijderd

move OH-> wos?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:44

DinX

Motormuis

Kijk eerst eens hoeveel ruimte je nog vrij hebt op je harde schijf. Als dit nog maar weinig is is het niet ongewoon dat je pc wat trager gaat :p
Je kan ook eens proberen je schijf(ven) te defragmenteren.
Download ook eens adaware, daarmee kan je scannen op spyware (zoals dave01 al aanhaalde).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Uiteraard je schijven defragmenteren. Kijken of je nog voldoende vrije schijfruimte hebt voor je swap-file. Ook de event viewer opschonen!

Misschien heb je onlangs nieuwe drivers, nieuwe software of nieuwe hardware geïnstalleerd. Dit kan een conflict veroorzaken waardoor het de boel een stuk vertraagd.

Denk ik ook ineens aan: misschien loopt het register vol of bevat het veel fouten. Kun je via bijvoorbeeld regclean (via Microsoft website) een deel van oplossen. Deze haalt foutieve regels in het register eruit.

• Jackbq
oke schijf zit nu in deze pc om te formateren/win clean install derop te copyeren..

nog tips?

ik ben van plan van alles de nieuwste driver te halen..

nog dingen die ik moet installeren? zodat het sneller gaat?

Via drivers moet ik die erop zetten?
en waar haal ik die?

[ Voor 14% gewijzigd door Jackbq op 18-01-2003 13:04 ]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:33

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> WOS

• Jackbq
oke xp staat er opnieuw op niemand meer tips van drivers ofzo die je moet installeren?
via oid?

oke via niet derop gezet omdat ik verkeerd chipset heb geloof ik
ik heb een sis op mijn ecs k7s5a zitten dus geen via.

Maar

ik heb hier nu 2 pc's

pc 1: is een pc met 512 MB sdram een amd 1400 Mhz met een geforce 2 gts

pc 2: 256 Mb ddr 2100+ k7s5a en een geforce 4 (mx 440 van msi)

nu is pc 2 trager dan pc 1..

bv bij het laden van battlefield scheelt het om een spelletje met 6 bots derin te laden scheelt 25 seconden!

pc is is net compleet nieuwe install gedaan enzo nieuwste drivers van nvidia ik snap er echt niets meer van!

wie kan mij helpen?

[ Voor 75% gewijzigd door Jackbq op 18-01-2003 18:25 ]

• Jackbq
oke is er ergens een tool die tijdens het draaien van spel ofzo bijhoud wat er met je pc gebeurt?

hoeveel % cpu er gebruikt word
hoeveel (virtueel)geheugen

etc?
zodat ik kan zien of mijn 256 ddr toch het probleem is, of misschien een hardeschijf die beetje rot is (2 maanden oud dus lijkt me sterk)

oke nog even een update,

ik meet het even aan de hand van opstarten van battlefield 1942..

nu beide een singleplayer game gestart..
en even geregistreerd...
de data in het rode vak is van tijdens het spel van begin tot eind...

Mij valt op dat de nieuwere pc met minder geheugen veel langer doorgaat met gebruik van het virtueel geheugen, en daar word hij lijkt me zelf niet sneller van....

Oke hier dus de registraties:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jackel/images/blue.JPG

Dit is mijn 1,4 ghz pc. met 512 MB sdram...

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jackel/images/speedy.JPG

Dit is mijn nieuwe 2100+ met k7s5a mobo en 256 MB ddr

Ik snap er echt niets meer van, die ddr zou toch sneller moeten zijn?
maar ipv sneller gebruikt hij deste meer virtueel geheugen, en nog langer ook.

Iemand enige oplossing?
of andere manieren om te testen met echt cijfers ipv grafiek?

[ Voor 60% gewijzigd door Jackbq op 18-01-2003 22:19 . Reden: ff wat toegevoegd ]

• Jackbq
kan iemand me helpen?
ik wil hem heel graag dit weekend nog in orde maken, liefst vanavond kan ik wat langer doorgaan morgen weer vroeg slapen, en maandag weer voor het eerst naar school na stage....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

jackel7007 schreef op 18 January 2003 @ 22:21:
kan iemand me helpen?
ik wil hem heel graag dit weekend nog in orde maken, liefst vanavond kan ik wat langer doorgaan morgen weer vroeg slapen, en maandag weer voor het eerst naar school na stage....

Omdat je sneller spelletjes wilt kunnen spelen en je vroeg naar bed gaat, schop je je topic 2 keer omhoog :?
Gebruik de volgende keer ajb maar de edit knop :*

Je geeft zelf al aan dat het aan je geheugen ligt.
Het lijkt me dat je klaar bent als je op zondag nog een winkel kan vinden waar je wat meer geheugen kan kopen. Sneller geheugen heeft weinig zin als de heeeel veel langzamere HDD gebruikt moet worden omdat er "te kort" geheugen is.

Zet verder je virtual memory vast op een wat hogere waarde als dat nog niet is gebeurd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1