[BCB] Meerdere dll's samenvoegen tot 1

Pagina: 1
Acties:

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik probeer met Borland C++ Builder 6 wat dll's te maken, maar loop tegen een probleem aan. Ik wil 2 dll's maken, liba.dll en libb.dll. Beide gebruiken elkaars functionaliteit. Dat is ook precies het probleem, aangezien Borland bij het builden klaagt over unresolved externals. Dit gebeurt alleen als ik de verschillende classes in beide libs __declspec(dllexport). Laat ik dit weg, dan gaat et builden wel goed, maar kan ik straks uiteraard niks met die dll vanuit m'n applicatie.

Ik kan nu dus geen van beide dll's maken, omdat ze elkaars functionaliteit gebruiken. Beetje kip en ei probleem dit :/

Mij lijkt logisch dat Borland pas mag klagen als ie iets niet kan resolven op et moment dat ik de applicatie zelf link met deze dll's (via import library), en niet al als ik alleen de dll bak.

Is hier een oplossing voor ?

[ Voor 3% gewijzigd door rig0r op 17-01-2003 21:47 . Reden: Hmm topictitel klopt niet meer met msg, aub veranderen in Unresolved externals bij bouwen dll's, oid ]

• hamburger
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

hamburger

BOOOM!!!

Kan je de functies niet runtime laden waar je ze nodig heb met de api calls LoadLibrary en daarna met GetProcAddress?

• rig0r
Hmm maar ik zal toch alles moeten exporteren, en als ik dat doe gaat et dus al fout. Als liba en libb niet elkaars classes zouden gebruiken zou er niks aan de hand zijn, maarja, ik vat eigenlijk niet dat borland hierover valt.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 22:38
rig0r schreef op 17 January 2003 @ 21:45:
Mij lijkt logisch dat Borland pas mag klagen als ie iets niet kan resolven op et moment dat ik de applicatie zelf link met deze dll's (via import library), en niet al als ik alleen de dll bak.
Dat ligt eraan of je Load -of RunTime linking gebruikt. Loadtime dynamic wil een .lib zien met daarin de addressen van de geimporteerde functies/classen.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• rig0r
Ok, maar hoe zou ik dit op kunnen lossen. Ik heb em nu op Dynamic RTL staan als ik de dll probeer te bouwen. Kan eigenlijk wel wat ik hierboven wil ?