[ISDN2] Quatrovox werkt niet als ik 2e lijn met PC verbind

Pagina: 1
Acties:

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:52
Het probleem is als volgt:

Situatie: ISDN2 kastje, met dus 2 uitgangen. Op één kanaal is een quatrovox aangesloten, deze werkt prima, mits het tweede kanaal NIET is aangesloten op de PC waar op geinternet moet worden (deze pc heeft een US Robotics ISDN kaart).

Dus zogauw de PC aan het ISDN-kastje wordt aangesloten, werkt helemaal niks meer. Er kan dan ook niet geïnternet worden (loopback test gaat ook niet goed)

Als de quatrovox van het stroom wordt gehaald, dan werkt internet WEL op de computer die is aangesloten.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Verwijderd

Kijk eens of beide kabels, van nt1 naar Qvoz en van NT1 naar pc de zelfde draaiing heeft.
Ook is het verstandiger om maar een uitgang van de NT1 te gebruiken met daarin een splitter waar en de Qvox en de pc op wordt aangesloten.
Ik neem aan dat de pc verder weg staat dan de qvox en de afstand groter is dan 10 meter, plaats een afsluitweerstand bij de pc......

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

aarding kan het probleem zijn

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Als je op de NT 1 aan kant 1 een Quattrovox hebt aangesloten en aan kant 2 een pc dan moet je de Quattrovox zo instellen dat die weet dan je een Y-bus configuratie hebt.
In het midden dus de NT1 en link een Quattrovox en rechts een pc. De ISDN adapter kaart in je pc heeft een ingebouwde weerstand.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Als je kabel langer dan 10m is, moet je even een 'afsluitweerstand' halen bij de Primafoon. Kost tussen de € 5,- en € 10,- :) Dan moet het werken :)

webOS all the way!

Verwijderd

Gebruik je beide aansluitingen van de NT1 dan moeten de interne weerstanden uitgeschakeld worden en beide einden van de bus moeten afgesloten worden.
Het zou kunnen dat de pc kaart een ingebouwde afsluitweerstand heeft maar kijk dit na in het boekje.

HIer vind je wat nuttige info > http://home.wanadoo.nl/isdnterrein/tech4.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 22:19 . Reden: url edit ]

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Er bestaan eventueel speciale kastjes met afsluitweerstanden erin. Dan is het alleen nog een kwestie van zwart kastje kopen. Even aansluiten bij je ISDN modem en klaar...

-

• JeroenTheStig
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 21:55:
Als je op de NT 1 aan kant 1 een Quattrovox hebt aangesloten en aan kant 2 een pc dan moet je de Quattrovox zo instellen dat die weet dan je een Y-bus configuratie hebt.
In het midden dus de NT1 en link een Quattrovox en rechts een pc. De ISDN adapter kaart in je pc heeft een ingebouwde weerstand.
Dus als je één apparaat gebruikt, de quattrovox dus, dan hoeft die ingebouwde weerstand van de quattrovox niet ingesteld te worden? Want als hij alleen is aangesloten, dan werkt hij wel.

Zogauw ik de computer aansluit aan dat isdn-kastje, dan werkt niks meer, ik krijg nergens meer een kiestoon.

Dit is zo'n kpn-telecom quattrovox V apparaat, en er staat niet echt iets in over een y-bus instelling. Heb je misschien een idee hoe ik dit kan doen?

Verwijderd

BoKToR schreef op 17 January 2003 @ 22:41:
[...]

Dus als je één apparaat gebruikt, de quattrovox dus, dan hoeft die ingebouwde weerstand van de quattrovox niet ingesteld te worden? Want als hij alleen is aangesloten, dan werkt hij wel.

Zogauw ik de computer aansluit aan dat isdn-kastje, dan werkt niks meer, ik krijg nergens meer een kiestoon.

Dit is zo'n kpn-telecom quattrovox V apparaat, en er staat niet echt iets in over een y-bus instelling. Heb je misschien een idee hoe ik dit kan doen?
Volgens mij kan dit ook niet of het moet zo zijn bij de qvox V bij de andere modellen overigens niet.
Normaal hoef je binnen 10 meter niet af te sluiten mits de weerstanden in de NT1 aan staan, jij heb een Y configuratie dus moeten de weerstanden in de NT1 uit en moet je beide uiteinden van de Y configuratie afsluiten met een weerstand.

De kabel naar je pc heb je die zelf gemaakt ? enzo ja hoe heb je deze geknepen.
3 en 6 moet een paar zijn + en -
4 en 5 moet een paar zijn + en -
Beide kanten uiteraard hetzelfde....

• JeroenTheStig
De kabel is uit de winkel en werd verkocht als ' isdn-kabel' , dus dat zal wel in orde zijn.
Ik heb nog wel achter het klepje van de NT1 gekeken (er moest wel dwars door het stickertje geragd worden met een schroevendraaier, was niet mijn idee hoor, maar van de eigenaar van de hele boel ;) ) Maar die switches zaten er best wel eng uit :p dus we hebben het kastje maar weer dichtgeschroevd en de boel op de standaardinstellingen gelaten.

• JeroenTheStig
Oke, ik ga nu toch even een samenvatting maken met alles wat ik heb ontdekt en opgezocht:

2 aansluitingen op de NT1, waarvan 1 naar de ISDN-kaart gaat van de PC (binnen 10 meter) en de andere aansluiting van de NT1 gaat naar de quattrovox (buiten 10 meter)
De NT1 bevat een aantal switches. Deze staan allemaal op de standaard instellingen.

wat WEL werkt:
quattrovox aangesloten op de NT1, de ander poort van de NT1 is nu dus vrij. Er kan gebeld worden op alle 3 de telefoons + fax die aan de quattrovox hangen.

ISDN-kaart van PC is aangesloten op de NT1, de ander poort van de NT1 is nu dus vrij. De loopback gaat goed.

wat NIET werkt:

quattrovox hangt aan de éne aansluiting van de NT1, ISDN kaart van de PC hang aan de andere aansluiting. De loopback van de ISDN kaart geeft een fout, en er kan niet meer gebeld worden met de apparaten die aan de quattrovox hangen.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 14:34

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Dat probleem heb ik ook gehad. Vanalles geprobeert met afsluitweerstanden enzovoort. Uiteindelijk via m'n werk een ander NT1 kastje geregeld en voila.. alles werkte. En dat terwijl de instellingen van m'n NT1 precies hetzelfde waren/zijn. Ook de Quattrovox standaard ingesteld.. Blijkbaar zitten er toch verschillen tussen NT1's

Nothing is a problem once you've debugged the code

• JeroenTheStig
DaRealRenzel schreef op 18 januari 2003 @ 00:36:
Dat probleem heb ik ook gehad. Vanalles geprobeert met afsluitweerstanden enzovoort. Uiteindelijk via m'n werk een ander NT1 kastje geregeld en voila.. alles werkte. En dat terwijl de instellingen van m'n NT1 precies hetzelfde waren/zijn. Ook de Quattrovox standaard ingesteld.. Blijkbaar zitten er toch verschillen tussen NT1's
en hoe ziet het met die kapotgeragde sticker op dat klepje? Zit er dan nog garantie op die dingen? Er stond wel zo'n mooie sticker op met 'only certified blablalbla'

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 14:34

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Euh... Wij hebben p het werk gewoon NT1's van KPN liggen. Ooit een aantal BRI's vervangen door een PRI, en dan heb je dus een hele hoop NT1's over (PRI gebruikt geen NT1). Heb het 'oude' NT1'tje in de kliko gekiepert en de 'nieuwe' NT1 had geen sticker....

Vraag gewoon bij KPN of ze je NT1 willen vervangen. Als ze moeilijk doen over de sticker zeg dan dat je er met een tas of zo tegenaan hebt gestoot en dat die er toen af viel... Of zo.. Doen ze echt niet moeilijk over....

Nothing is a problem once you've debugged the code

• JeroenTheStig
DaRealRenzel schreef op 18 January 2003 @ 00:45:
Euh... Wij hebben p het werk gewoon NT1's van KPN liggen. Ooit een aantal BRI's vervangen door een PRI, en dan heb je dus een hele hoop NT1's over (PRI gebruikt geen NT1). Heb het 'oude' NT1'tje in de kliko gekiepert en de 'nieuwe' NT1 had geen sticker....

Vraag gewoon bij KPN of ze je NT1 willen vervangen. Als ze moeilijk doen over de sticker zeg dan dat je er met een tas of zo tegenaan hebt gestoot en dat die er toen af viel... Of zo.. Doen ze echt niet moeilijk over....
Ik heb bij ons eigen NT1-kastje gekeken, en daar zat geen sticker op dat klepje. Zal hopelijk niet zo'n ramp zijn dat er een mooi rond gaatje in de sticker zit. En anders moeten we idd een smoes verzinnen

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Ik heb ook zoiets ooit gehad...wij dachten dat dat NT1 kastje kapot was, bleek de isdn kaart van de pc kapot...

heel raar, want we konden wel met die pc nog gewoon internetten via die kaart. Maar als die stekker erin zit van de pc, en die van de quattrovox hadden we geen kiestoon, en als we die stekker eruit trokken wel, hetzelfde probleem als jou dus...

helaas moest er een monteur komen omdat te ontdekken, duur grapje...volgende keer trek ik alles zelf eerst een keer 1 voor 1 eruit...

ik weet niet of je nog een 2e isdn kaart bij de hand hebt? om te testen?
het klinkt echt gek, een kapotte isdn kaart, niet kunnen bellen en wel kunnen internetten maar zo was het bij ons echt...

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Pagina: 1