Storcard. Geweldig opslagmedium.

Pagina: 1
Acties:

• DMT
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-03 10:04
Dit lijkt me nu echt een handig goedje... Een creditcard waar je 5 GB op kunt knikkeren.
Ik las het op Webwereld. En het komt al best snel beschikbaar. Zal alleen wel weer even duren voor dat de 5 GB versie komt.

Draag je harde schijf in je portemonnee
Vrijdag, 17 januari 2003 - Een harde schijf die net zo groot is als een creditcard en er ook zo uitziet, komt in de tweede helft van dit jaar op de markt.

Door Edwin Feldmann

De StorCard, zoals de harde schijf is gedoopt door het gelijknamige bedrijf, heeft een opslagcapaciteit van honderd megabyte tot maximaal vijf gigabyte. De harddisk is net zo plat als een creditcard en heeft ook een magneetstrip. De data wordt opgeslagen op een minuscuul ronddraaiend schijfje in de kaart.

De StorCard kan uitsluitend worden gebruikt met de StorReader, een apparaat dat via de USB-poort an de pc wordt gekoppeld. De StorReader gaat vermoedelijk net geen 100 dollar kosten, de StorCard ongeveer 15 dollar.

Het bedrijf StorCard verwacht dat beide producten in de tweede helft van 2003 op de markt zullen verschijnen.

CHECK 'm op http://www.storcard.com/

Greetz DMT

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

dat is wel veel 5 gieg op zo'n klein ronddraaiend schijfje.
maar ik heb toch liever een apparaatje waarbij er geen bewegende onderdelen zijn.

en die 5 gieg variant zal natuurlijk belachelijk duur zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 17-01-2003 21:16 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:47

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

damster schreef op 17 January 2003 @ 21:16:
dat is wel veel 5 gieg op zo'n klein ronddraaiend schijfje.
maar ik heb toch liever een apparaatje waarbij er geen bewegende onderdelen zijn.

en die 5 gieg variant zal natuurlijk belachelijk duur zijn.
Ja maar toch, 100Mb voor 15 dollar is echt relaxed :)
Ken best al veel mensen die zo'n USB dinkie hebben, maar das duur en niet super makkelijk mee te nemen. Dit wel.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:23

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tja, lijkt me wel grappig, maar volgens mij gaat het teveel lijken op een ibm microdrive, alleen dan in de vorm van een creditcard

En voor wat is zoiets dan leuk?
Voor digicams, mp3 spelers en pda's
En daarvoor zal het waarschijnlijk teveel stroom kosten ivm een chip

Verwijderd

Kicken, alleen heb ik al 5 nieuwe bankpassen versleten, dus mag ik wel een titanium pashoudertje erbij nemen om 5GB verlies tegen te gaan....

Verwijderd

Dit is dan wel een redelijke doorbraak...voor mijn gevoel is het nog niet eens zo lang geleden dat IBM met de MicroDrive op de markt kwam, waar maximaal 1,3Gb of iets dergelijks op paste. En nu komt een (tot nu toe) onbekend bedrijf, met een onbekende methode om vijf gigabyte op het formaat van een creditcardje op te slaan?

Het zal mij benieuwen, of er moet ergens een addertje onder het gras zitten. In ieder geval zou ik 'n beetje huiverig blijven om vijf gig kostbare data op zo'n ding op te slaan.
Pagina: 1