ASUS P4T533 welke drivers installeren?

Pagina: 1
Acties:

• 4MULA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2023
Heb onlangs een ASUS P4T533-C aangeschaft. Errug leuk moederbordje dacht ik, maar valt me tegen kwa snelheid. Nu weet ik niet helemaal zeker of het allemaal aan het moederbord ligt maar wilde graag raad van bezitters van dit moederbord of mensen met veel ervaring.

Wat ik met name merk de laatste tijd is instabilitijd. Zoals vandaag heb ik mijn comp ongeveer 36 uur aanstaan met een download etc. Kom ik terug van werk is mijn computer vastgelopen. Wilde hem opnieuw opstarten maar deed ie niet. Computer uit/aan en hij ging weer.

Ook merk ik dat hij niet echt snel is qua opstarten naar windows en in windows (XP-PRO) zelf eigenlijk ook niet. Opstarten doet hij denk ik zo'n 30 seconden over voordat ik het eerste blauwscherm zie van windows, daarvoor blijft het beeld ongeveer 5 a 6 seconden zwart en gaat hij weer verder.

Nu vraag ik me af welke drivers jullie installeren voor dit bord. Op de intel site kun je drivers downloaden voor dit bord maar er is ook een driver cd meegeleverd.

Wat installeren jullie en zijn er nog meer drivers die hem misschien sneller kunnen maken.

Voor specs. zie mijn sig.
Computer is niet getweaked.

thanks.

I

Verwijderd

ik heb zelf de gewone P4T533.
En eerst duurde het ook zolang omdat hij z'n array voor de raid doorzocht. (of hoe zegt ge dat). Dus zet eerst dat jumperke eens af. Staat in de manual hoe en waar.
En voor de rest hier gaat het opstarten ook nie bijster snel. Had er meer van verwacht maar ik heb dan ook zware erop staan. Zoals oracle 9i enz. Wat ook veel maakt aan de boot time is de installatie van virus scanners en firewalls.

En ik heb er gewoon de standaard drivers van het mobo er opstaan. En ja de videodrivers zijn wel up to date.

• 4MULA
Ships, in verkeerde topic gepost. |:(

Deze graag op slot, heb al een nieuwe gezet in de juiste groep.

excuses.

I

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Move VB --> PMG. Lees dit ook even goed door: http://62.163.169.2:8003/GOT/hangen.html

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Krijg je foutmeldingen als hij vast loop? Staat er een melding in het eventlog van XP?
Zit er een netwerkkaart in je pc en gebruik je DHCP?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• 4MULA
Ik dank u hartelijk _/-\o_

I

• 4MULA
Zer0 schreef op 17 January 2003 @ 21:09:
Krijg je foutmeldingen als hij vast loop? Staat er een melding in het eventlog van XP?
Nee, krijg geen foutmeldingen. Kweet niet wat er gebeurt was, maar kwam thuis en beeld was zwart. Comp uit/aan gezet en deed het weer.

Waar kan ik dat eventlog vinden?
Zit er een netwerkkaart in je pc en gebruik je DHCP?
Ja zit er in, maar gebruik ook een router en daarin staat DHCP aan.

I

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Engelstalige xp: rechtklikken op My Computer en kiezen voor manage
Nederlandse xp: rechtsklikken op Mijn Computer en kiezen voor beheren (of beheer) en dan naar de logboeken (oid)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• 4MULA
Zer0 schreef op 17 januari 2003 @ 21:34:
Engelstalige xp: rechtklikken op My Computer en kiezen voor manage
Nederlandse xp: rechtsklikken op Mijn Computer en kiezen voor beheren (of beheer) en dan naar de logboeken (oid)
Dankje.
Hij staat BOMVOL errorlogs. O.a. IDE, HD fout drive G: (opnieuw format denk ik), Browser fout, CD-ROM fout, etc etc.

Maar:

welke drivers en bios hebben jullie met dit bord geinstalleerd?

I

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb ook de C versie van dit bord en ik heb gewoon de Intel chipset drivers gedaan, Windows XP met SP1 draait als een zonnetje allemaal.

Het zou kunnen zijn dat je comp niet bereid is om in slaapstand te gaan en dat je hem er dus nooit meer uitkrijgt als ie er eenmaal inzit, of dat je in je eigenschappen van je scherm in hebt gesteld dat ie uit moet gaan na bv 10/20 min, kijk daar eens naar en probeer het dan weer, kijk ook in BIOS hoe het allemaal ingesteld staat.
Pagina: 1