CDRW audio werkt wel, CDR niet

Pagina: 1
Acties:

• Noctilux
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Laatst een copy gemaakt van een van mijn oude CD's. Met Exact Audio Copy er een grote wav file van gemaakt met cue sheet. Ook gelijk de tekst toegevoegd van de CD met de online database. Vervolgens gebruik ik Nero om te branden.

Nu maak ik altijd eerst een copy op een CD-RW om te kijken of de opname goed is gelukt. Dit was ook het geval. Ook de tekst werkte prima. Nu maakte ik dus vervolgens een copy op een gewone CD-R schijf. Het vreemde is dat deze wel af te spelen is zolang ik maar niet naar een andere track spring. Er klopt dus iets niet met de index of zo?! Direct track 7 afspelen of zo lukt dus niet. Hij reageert met de melding "error", op mijn Marantz 6000 OSE LE })

Ik heb het nog twee keer op nieuw geprobeerd, een keer disk at once en een keer track at once. De opname snelheid stond op het minimum (4x), met de liteon 48125s.

Iemand enig idee? Alle hulp is welkom !! :?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk zit er een error in de index. Stop er geen tekst (dus niet de online data base raadplegen) in maar kopier de cd gewoon met CloneCd, niet met Exact Audio Copy. Kies 4x anders krijg je teveel fouten.

• Noctilux
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Dank voor de tip, ik heb het geprobeerd maar ook dit werkt niet. Misschien moet ik kijken of ik hem met 1x speed kan opnemen. Begrijp nog steeds niet waarom de CD-RW geen problemen geeft en de CD-R wel

Verwijderd

Dat heb ik nou met iets oudere standalone DVD speler; speelt alles af, als het maar pressed of RW is; op CDR en DVDR verdommt ie het.

Verwijderd

Lijkt me eerder dat die Marantz gaar is.

Ik lees zelf altijd in met EAC, op de hoogst mogelijke instellingen (40x speed bij mijn brander) en zonder enige foutcorrectie. Zelfs dan nog leveren behoorlijk bekraste CD's een perfecte WAV-file op. Ik brand ze ook met Nero, en heb nooit problemen in m'n eigen speler (Marantz CD-62 SE).

Ik zou eerst de leeskop van je speler maar 'ns schoonmaken, en even kijken of die gebrande audio-CDr in je PC-CDROM speler wel ineens naar track 7 kan skippen. Als dat zo is, weet je dus sowieso dat het 'm aan je speler ligt.