Slix PC + creative 5.1 5100

Pagina: 1
Acties:

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02-2025

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
ik heb een creative 5100 5.1 setje gekocht om aan te sluiten op mijn Slix Pc waar windows XP op staat. Er komt geluid uit, maar niet het goede. Ik heb op de slix pc al in AC97 configuratie 5.1 speakerconfiguratie gekozen en de 2 extra uitgangen op rear en center gezet.
Als ik nu in die config naar test ga dan doen ze het allemaal 1 voor 1, maar als ik een wavje afspeel komt er alleen geluid alleen op de frontspeakers, terwijl ik verwacht het op allemaal te horen.

edit
als ik een cd-tje afspeel dan is het te horen op de 2 rechtse speakers, niet op de center, als ik in mediaspeler een wavje speel hoor ik het maar op 2 speakers

[ Voor 17% gewijzigd door Multispeed op 17-01-2003 20:27 ]

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Verwijderd

Je hebt toch wel gewoon de Creative drivers van jou setje geinstalled?
En eventueel onboard sound uitgeschakeld?
Je moet trouwens digital dinges uitschakelen.

Ik heb namelijk hetzelfde setje (btw echt super wreed), maar ik had eerst nog digital nogwat aanstaan en toen deed ie ook heel vaag!

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02-2025

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
uhh, een beetje miscommunicatie denk ik, Het was gewoon een los speakersetje dat ik op de onboard geluidskaart van de Creative Slix heb aangesloten. Er kan nl. geen geluidskaart meer in omdat ik een satelietkaart in het enige PCI slot heb zitten.

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Dat je alleen geluid hebt uit je fronts als je een mp3 oid afspeelt is logisch. Het is een stereo geluidsbron, dus krijg je stereo geluid. Als je wil dat er meer kanalen gebruikt worden zul je, of een 5.1 bron moeten gebruiken (DVD bv.) of via software met geluid moeten verdelen over meerdere kanalen (het geluid van de fronts ook afspelen op de rears) of via software extra kanalen laten genereren (van stereo naar 5.1). Beide opties zul je waarschijhnlijk in de software van de geluidskaart moeten zoeken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Ik ben ook in het bezit van een Creative Slix en heb mijn Audigy 2 card eruit gehaald. Heb nu een vraagje. Heeft deze creative slix nu wel of geen ONBOARD sound? Ik kan er niks over terugvinden op het net, maar als ik dit zo lees dan heeft ie weldegelijk onboard sound.

Windows kan echter niks vinden en ook in het bios zie ik niks. Dit is echter 100% hetzelfde mobo als de Shuttle 51 barebone. Hoe kan ik hierachter komen hoe ik de onboard sound kan inschakelen?

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:40

angerfist-yentl

vake bei te bange!

als je een simple kaartje hebt .... moet je gewoon je voorste speakers sachter zetten zodat de rear boxjes even hard klinken ( is normaal ook voor bij geluid )

en bij een duurdere geluidskaart moet CMSS 3D ( EAX ) je aanzetten en op en op Sterioserround ( en dan moet hij het doen

of op een soort van MATRIX geluid zetten

Vake bei te bange

Pagina: 1