Toon posts:

CPU GEBRUIK ????

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
even een vraagje, als ik naar mijn CPU gebruik kijk zie ik dat de d-net client maar 30% van mijn CPU gebruikt.Als ik dan een benchmark uitvoer kom ik op 2.125 Mkeys.

Als ik nu de prioriteit opschroef naar 9 zodat de client meer CPU tijd opeist dan wordt mij CPU voor 100% gebruikt. wat volgens mij al had gemoeten bij prioriteit 0 (als de pc niks doet)

Maar wat schetst mijn verbazing als ik weer een benchmark uitvoer dan kom ik nog steeds op 2.125 Mkeys.

ik heb een PIII 667 die op 750 Mhz loopt.

Kan iemand mij vertellen of ik nog beter gebruik kan maken van mijn processor?

Tips zijn altijd welkom op deze draad of op mijn e-mail adres mobees@gmx.net

Alvast bedankt Mo-Bees.

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46

NightBird

DPC-Crew Coding
Wanneer je een benchmark doet, krijgt dat process ook een hogere prioriteit. Daarom heb ik ook nog nooit een block afgewerkt met zoveel keys/s als er bij de benchmark staat.

Kan je niet zien wat voor andere proggies er draaien die de rest van je cpu-tijd innemen? Ik heb namelijk op een gegeven moment met mn win98se het rare verschijnsel gehad dat 'msgserv32.exe' 60-70% cpu-tijd innam. Dat is op te lossen door een windows-reinstall. :)
succes

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Topicstarter
dat kan het wel eens zijn, want ik heb nu nog dat brakke ASUS CUC 2000 mobotje erin zitten. ik krijg inderdaad om de haveklap driver errors en reboot door die klote MTH van intel.

vrijdag krijg ik mijn nieuwe mobo een ASUS P3V4X eens kijken of dat helpt.

in ieder geval bedankt,

Mo-Bees.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als je echt je key rate wilt, moet je tussen de packets door even naar die keyrate kijken... dat is wat je werkelijk doet, terwijl je proc. normaal belast word.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
dan doet ti 2.0 mkeys.

maar het ligt ook aan dat k*t mobotje de CUC2000 van ASUS.
die MTH van intel zuigt.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:29
2 Mkeys/sec klopt anders toch aardig voor een PIII-750. Maar waarom ie dan maar 30% aangeeft weet ik ook niet, maar het lijkt erop dat je koetje toch goed draait.

[removed]

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

mijn P500@667 doet 1,7 Mkeys.

Dus 2 Mkeys is wel oke. Client op priority 9 is vragen om trubbles.(en onnodig)

Volgens mij stress je om niks. :)

Verwijderd

Topicstarter
het is volgens mij echt mijn mobo, want die is echt ruk.

vrijdag krijg ik een nieuwe dan zal het wel beter zijn.

(heb wat proggies uitgezet liep ti op naar 80% maar nog steeds geen 100%)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:29
Ik denk dat je mobo er totaal niets mee te maken heeft, en dat je koetje verder ook geen problemen heeft (ik hoop voor jou echter van wel, want als ie op 30% al 2 Mkeys haalt, komt dat uit op 6,6666667 Mkeys/sec bij 100% , niet slecht voor een PIII-750 :) )

[removed]

Verwijderd

Topicstarter
redwing we zullen het wel zien, vrijdag krijg ik mijn nieuwe mobo en dan zal ik wel zien wat er gebeurt.

Mo-Bees hunkert naar vrijdag
Pagina: 1