Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Subwoofer regeling in Case ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al had gemeld in een 'mislukte' topic, wil ik graag de volume/bass/3d/treble/pwr - regeling in me kast bouwen. Ik wil graag me wooger op de grond, maar dan kan ik niet bij de volume/enz - regeling. Ik kan alles geluid enzo ook wel aansturen met windhoos, maar dat is niet leuk :P

Laat ik nou net hebben gemeten dat de breedje precies zo breed is dat het in 3,5" bay kan. Nou vraag ik: zal ik het erop wagen die woofer los te halen (tis 3 maanden oud) en dat printplaatje eruit te halen met die knoppen erop?

Is het mogelijk om die draden te verlengen? Dat betekente dat ik uit een pci slotje een stekkertje moet hebben, zodat ik ook me pc kan meenemen zonder meteen me hele speakerset mee te sjouwen :D

Iemand ervaring ermee misschien? Of kent iemand de Hercules XPS210 van binnen?

Alvast bedankt!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Verlengen vn kabels is meestal geen probleem. Enkel moet je wel de snoeren voor de input-signalen voor de subwoofer verlengen met afgeschermde snoeren en niet met gewoon luidsprekersnoer. Dat scheelt een hoop ruis =)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alleen de garantie nog dan :? Als ik um uit elkaar haal en er iets verkeerds gebeurt, ben ik goed de lul :O Daarom vraag ik: is er iemand die weet hoe de binnekant van die (vrije kleine) subwoofer eruit ziet... misschien kan ik het er wel helemaal niet uithalen?

• florisje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
je garantie vervalt natuurlijk. maar ja als ie echt zo klein is zal ie ook vast niet zo duur zijn geweest... ik ben ook bang dat je storing gaat krijgen...

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Tja,storing ?
Hij verlengt alleen de knoppen,niet de geluidskabels he.(of heb ik het verkeerd ?)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, EXE-cuter heeft gelijk.. ik heb de digicam niet hier.. ik maak ff opstelling in paint.. om te laten zien wat ik bedoel.

Verwijderd

Topicstarter
[img]C:\Documents and Settings\René Beerten\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Subwoofer naar Case.JPG[/img]

Hier zie je wat ik bedoel. Ik heb het id dat hierdoor geen storing kan ontstaan... wel ?

Verwijderd

Topicstarter
Lol! Hoe zet ik eigenlijk eem pic hierbij ? :D

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Hmm denk niet dat je plaatje zo gaat werken, je moet m eerst ff uploaden, bijv. op [url=http://www.theforumisdown./upload/upload.php]theforumisdown.com[/url]

Edit:
Damn, ik moet sneller leren typen :D

[ Voor 23% gewijzigd door Res-q op 17-01-2003 20:36 ]

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, nou kun je um zien :) Thnc Res-q ;)
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Subwoofer naar Case.JPG
Hier zie je duidelijk wat ik bedoel :D
Ik heb het id dat hierdoor geen storing kan ontstaan... wel ?

• Res-q
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

ff je link fixen: [/url] na 'naar case.JPG'

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Subwoofer%20naar%20Case.JPG

alstu

edit:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een plaatje clickable maak?
code:
1
2
3
4
[url]
   [/img]
[/url]

werkkt niet...

[ Voor 73% gewijzigd door Res-q op 17-01-2003 20:41 ]

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Topicstarter
Ik voel me egt nerd :) Klotezooi.. hier heb je het dan eindelijk!
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Subwoofer.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Ow ook goed... bedankt Res-q
Dat komt omdat ik net 2 dagen lid ben van dit forum :)

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Erasahh,lees aub ff de FAQ's door ,want het wordt niet geapprecieerd als je telkens een nieuwe reply doet (gebruik de edit knop plz Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif)

Btw,kun je niet ff de voorste plaat van je woofer halen (of is die verzegeld ?)

Welkom op het forum

[ Voor 21% gewijzigd door Exe-cuter op 17-01-2003 21:01 ]

Verwijderd

Tis een erg goed idee, kun je er ook gelijk een hoofdtelefoon aansluiting bij maken.....
Maar wil je heel de print uit je sub halen??
T lijkt me handiger als je gewoon de knoppen lossoldeert en dan een soort van 'baybusje' maakt waar je je knoppen inmaakt. Over die set weet ik niets, alleen dat ik hem niet zou kopen vanwege al die knoppen op de sub, stond in de review al...

Verwijderd

Topicstarter
LoL... kweet.. ik ben noob EXE-cuter :(
Nee, die voorste plaat is niet verzegeld... zie zal ik er eens afhalen..

Ja, dat kan ook, maar dat is veel meer werk Redhead.
Er zit trouwens geen koptelefoonaansluiting op de woofer .. :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben dan tog eindelijk begonnen met deze mod, dus ik haal ff deze topic ff omhoog :)
Er was wel een wijziging van het plan: ik wilde eerst alleen de regeling in me case maken, maar nu maak ik alles in me case. Straks hoeven er alleen maar 2 kabeltjes naar de woofer _/-\o_ De aansluiting van de 4 kleine boxjes maak ik achterin de case (evenals waar ik de geluidskabel naar me geluidskaart moet laten lopen).

En jaja, ik heb nog steeds garantie, want die zat op de achterplaat. Deze heb ik eraf gehaald en veilig opgeborgen :P Ik heb een nieuwe plaat gemaakt.

Ik ben nu bezig met de versterker in me case te bouwen. Omdat deze onder de hd komt, ben ik bang voor de spanningsvelden van die versterker. Tis een 30 Watt, voor de woofer.

Me pa zei dat ik het beste een houten kistje erom heen kon maken, met binnenin lood geplakt. Is dit inderdaad een middel of zijn er nog andere 'lichtere' mogelijkheden ( aangezien lood niet het lichtste materiaal is en me case anders zeer zwaar wordt :( ).

• AcouSE
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

En jij dacht dat andere electronica in je PC geen velden opwekken? LOL :)

Als je perse wilt afschermen zou je die behuizing kunnen bekleden met aluminiumfolie. Lood is nonsens, het is geen radioactiviteit :)

Verwijderd

Topicstarter
Jah, aluminiumfolie is een goed idee. Bedankt! :) Het is mooi licht en goedkoop. Wat voor lijm kan ik het beste gebruiken voor het vastmaken van die folie op hout. Zou houtlijm genoeg zijn of zal ik secondelijm gebruiken?

• AcouSE
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Secondelijm of dubbelzijdig plakband misschien?
En oppassen voor kortsluiting he?

• ColdSTone|IA
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Ik zou iig geen houtlijm gebruiken, da's voor hout-hout verbindingen. Gebruik gewoon lijm die je vroeger op school gebruikte om te lijmen, niet die witte troep, maar dat doorzichtige spul. Of anders contactlijm van pattex oid.
Zorg er btw ff voor dat je geen kortsluiting maakt met de onderkant van de print en het folie.

Verwijderd

Topicstarter
ColdSTone schreef op 10 februari 2003 @ 13:26:
Ik zou iig geen houtlijm gebruiken, da's voor hout-hout verbindingen. Gebruik gewoon lijm die je vroeger op school gebruikte om te lijmen, niet die witte troep, maar dat doorzichtige spul. Of anders contactlijm van pattex oid.
Zorg er btw ff voor dat je geen kortsluiting maakt met de onderkant van de print en het folie.
Dat is opzich geen probleem, want de versterker zit compleet in het ijzeren omhulsel. Er steken alleen wat draadjes uit :)
Ik zal eens proberen met 'papierlijm', dat lijkt me voordehandliggend.
Pagina: 1