[Win2k Server] No administrative service found!

Pagina: 1
Acties:

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heren deskundigen:
Even een snelle situatie schets:
Thuis netwerk, 1 router, 1 is freesco router, nummer 2 is een Windows 2000 Server PDC, File server, terminal server, dhcp server.

De pc's thuis hangen in een domain, zo geheete sailsoft.local. Alle pc's kunnen prima inloggen, en mits aan gegeven kunnen mensen probleemloos op andere pc's met hun eigen profiel aan de slag. Werkt prima.

Service pack III kwam uit, en om de server actueel te houden heb ik die geïnstalleerd. Om hard disk ruimte te sparen, heb ik het vinkje bij "backup oude bestanden" uit gezet. Ik heb hem thuis op meerder 2000 bakken geïnstalleerd en geen problemen ondervonden.

De server rebootte prima, en domain, dhcp, dns, en file server werkt prima. Ik kan alleen geen gebruik meer maken van de Terminal service. Als ik probeer te connecten naar de PDC toe, krijg ik deze fout melding :
The Terminal Server has ended the connection.
Dat is probleem 1, dit was vroeger niet zo. Is door het service pack het een en andere verandert, en is de client niet meer compatible ofzo?

Probleem II
Als ik mijn systeem wil beheren, "manage" , en ik ga naar services and applications krijg ik de volgende foutmelding :
No administrativable service found!
Wat is dit, en hoe gaat het weg?

Service Pack III unïnstalleren, kan niet want er is geen backup gemaakt.

De server spec's zijn:
PII 350, 100mhz bus
192 mb (niet echt veel, opstarten duurt best ff)
8mb S3 kaartje,
3com 100mb/s kaart
2x 40gb, + 1x 8gb hard disk
Cdrom

Ik wil terminal service client weer gaan gebruiken voor het remote besturen van het systeem. Dus niet voor alle users, alleen admin.

Iemand enig idee?

• Blasterxp
  • Niet online
niemand???

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 14:47
he, jonge, is dat mijn proc?? Draai jij daar nu tegenwoordig een server op? :? :? Ik dacht dat je hem als SETI bak gebruikte?? Maar das klaarblijkelijk niet meer zo.

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Ik heb dat probleem ook ooit gehad.
Alleen,.... ik heb het toen opgelost door SP3 te installeren.

Wellicht kun je SP3 opnieuw proberen te installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door DaRuLe op 17-01-2003 22:47 ]

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• Blasterxp
  • Niet online
Een service pack over een service pack heen installeren?
Het klinkt een beetje eng.

Had zelf al zitten denken om een 'herstel' installatie over het systeem heen te gooien, om het effect van het service pack weer weg te halen. Ben alleen géén fan van installaties over installaties. Meestal levert dat een register van 4mb te groot, en 4mb aan onbekende dll bestanden op.

Tja, ik weet het gewoon niet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat staat er in je eventviewer?
Weet je zeker dat: "No administrativable service found!" de *exacte* melding is die je krijgt?

• Blasterxp
  • Niet online
elevator schreef op 18 January 2003 @ 03:18:
Wat staat er in je eventviewer?
Weet je zeker dat: "No administrativable service found!" de *exacte* melding is die je krijgt?
Message uit eventviewer zal ik zo ff te voorschijn toveren.

Wat betreft die foutmelding, yûp -> het is een popup met deze melding.

U hoort van mij ;)

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

grimson

domeingrommer

start->run->services.msc

Werkt dit misschien ?

• Blasterxp
  • Niet online
Das niet helemaal het probleem, ik kan alles wel bekijken.

Kan niet bij de server, staat in een hok, dus heb nog geen tijd / mogelijkheid gehad om een uit draai te maken van de event vieuwer.

sorry

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met "eventvwr \\naam-van-computer" vanaf een andere NT-gebaseerd systeem (NT4, W2K, XP) kan je de eventlog opvragen vanaf afstand.

Weet je zeker dat je die foutmelding 100% goed gespeld hebt?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11
Heb je al geprobeerd om terminal service of de server te deinstalleren en opnieuw te installeren? En ook de client-diskettes van terminal server op de client(s)?

• Blasterxp
  • Niet online
elevator schreef op 19 January 2003 @ 13:16:
Met "eventvwr \\naam-van-computer" vanaf een andere NT-gebaseerd systeem (NT4, W2K, XP) kan je de eventlog opvragen vanaf afstand.

Weet je zeker dat je die foutmelding 100% goed gespeld hebt?
Er staan wel een aantal foutmeldingen in.
* The RDP protocol component "DATA ENCRYPTION" detected an error in the protocol stream and has disconnected the client.

* This Machine is a PDC of the domain at the root of the forest. Configure to sync from External time source using the net command, 'net time /setsntp:<server name>'.

* Unable to add the interface Internal with the Router Manager for the IP protocol. The following error occurred: The parameter is incorrect.

Kunnen jullie hier iets mee?

• Blasterxp
  • Niet online
sewer schreef op 19 January 2003 @ 14:34:
Heb je al geprobeerd om terminal service of de server te deinstalleren en opnieuw te installeren? En ook de client-diskettes van terminal server op de client(s)?
Te de-ïnstallleren? via configuratie scherm, en dan software?

/ edit zal het direct ff proberen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Blasterxp op 20-01-2003 19:09 ]

• Blasterxp
  • Niet online
grimson schreef op 18 January 2003 @ 18:53:
start->run->services.msc

Werkt dit misschien ?
Yûp, ik kan het ook allemaal wel uit lezen. Er werken alleen dingen niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Blasterxp op 20-01-2003 19:21 ]

• blackd
  • Niet online
3 offtopic replies verwijderd. Waren niet echt een toevoeging voor de discussie :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 08:58

mindcre8r

Tradepedia

de service stoppen en starten al geprobeerd?

Als je een win2k bak of een xp bak hebt kan je via, Run:"mmc" een module "computerbeheer" toevoegen op een ander systeem. Je kan dan services stoppen en starten (mits je toegang hebt dmv rechten, dus onder het juiste account ingelogd.)

Bears and Bulls

• Blasterxp
  • Niet online
Starten en stoppen van de services heeft geen zin in. Dit heb ik al geprobeert. En login als administrator local op de pdc (kan ook niet anders :) )

• Blasterxp
  • Niet online
Zelfs met 'nieuwe' terminal service client installatie diskettes ( zo en dat in 1x keer zonder typefout:P) kan ik geen verbinding maken.

Zou iemand misschien voor mij diskettes willen maken? En mailen?

• Blasterxp
  • Niet online
Zou een nieuwe install een oplossing bieden? :S

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 18:56
Blasterxp schreef op 20 January 2003 @ 19:07:
[...]

Er staan wel een aantal foutmeldingen in.
* The RDP protocol component "DATA ENCRYPTION" detected an error in the protocol stream and has disconnected the client.

* This Machine is a PDC of the domain at the root of the forest. Configure to sync from External time source using the net command, 'net time /setsntp:<server name>'.

* Unable to add the interface Internal with the Router Manager for the IP protocol. The following error occurred: The parameter is incorrect.

Kunnen jullie hier iets mee?
Je kunt de server ook overnemen met dameware, hiermee hoef je geen install op de server te doen, dat gaat vanaf je client na invullen van je login gegevens.

www.eventid.net biedt vaak oplossingen voor bovengenoemde problemen en zal verwijzen naar een q****** nummer, welke je kunt gebruiken om gemakkelijk te zoeken op www.microsoft.com/technet.

de tweede foutmelding is gemakkelijk te verhelpen door te doen wat in de eventviewer staat. je gaat naar "start" "run" vult in "'net time /setsntp:ntp.xs4all.nl" "enter"

Als je er niet uikomt met die andere foutmeldingen geef dan even de de foutmelding nummers en sources.

• Blasterxp
  • Niet online
kan me prima redden met dameware. Het is alleen niet zo snel. Ik zie echt letterlijk de beeld op bouw... Doe k iets verkeerd?

Server blijft trauwens stabiel :)
Pagina: 1