Toon posts:

[XP] ADSL choke en timeouts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gasten,

Kheb onlangs ADSL genomen van BBNED maar ik krijg veel timeouts en choke tijdens het spelen online van bijv. counter-strike. Op het moment dat ik switch van kabel en ik plug mn chello kabel erin gaat alles weer naar wens.

Ik heb zitten kijken op www.dslreports.com ik heb ook in topics hier gelezen (bv. HL-TFC en ADSL ), maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb een AMD 2100+ / 512MB 333MHz / 80+80 GB Samsung / GF4 Ti4400 / SB Audigy en een Realtek 10/100MBIT netwerkkaartje. Heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen ? Ik snap namelijk geen bal meer van. Ik heb mn netwerkkaart en drivers en instellingen opnieuw geinstalleerd. Ik heb de verbinding laten testen. Ik heb mn modem opnieuw geconfigureerd. Laat staan Pc meerdere malen gereset, net zoals de modem. Mn FPS is goed, geen choke of lag, ping 15 overal in NL en opeens, om de halve minuut > 1 sekonde timeout.

Is dit iets normaals ? Want ik ken nergens hierover uitleg vinden. Als het kan, geef me wat links wat ik zelf ken checken of links naar proggies om instellingen te wijzigen, want ik word een klein beetje para hiero. Bvd.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Er zijn erg veel topics te vinden met het zelfde probleem: search: CS XP ADSL

Mischien dat je er een oplossing tussen vind ;)

Ik denk dat ik verkeerd heb gelezen, excuses ;)

[ Voor 15% gewijzigd door White Dust op 17-01-2003 19:55 ]

Verwijderd

Same problem here.

Ik heb nu een jaar ADSL bij xs4all en heb ook last van time-outs, ik dacht eerst dat het aan mijn switch lag, maar als ik direct op het modem aangesloten zit is het probleem er ook.

het is een time-out verschillend van 2 sec tot 15sec

bij 2 sec time out behoud ik nog verbinding met irc enzo, maar bij langer klapt dat er ook uit.

geen idee wat het is.

edit: dit is ook sinds kort pas aan de gang.. laatste maand/2 maanden ofzo..... maar het gebeurt niet elke dag....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 23:06 ]

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-02 16:45
die choke kan je oplossen door je rate en je cl_updaterate te veranderen, voor de loss heb ik geen oplossing

Verwijderd

Dat soort problemen had ik juist met chello kabel.. nu met adsl helemaal niet meer..

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

zet je firewall eens uit. kan met ADSL nogal verrot werken.

specs

Verwijderd

Ik heb ook sinds kort adsl van xs4all (fast), ben er ontzettend tevreden mee. Want het is een hele verbetering tegen over de dure telefoonrekeningen van me isdn verbinding.

Maar het mag dan wel alemaal stukken goedkoper en sneller zijn, maar counter-strike geeft erg veel problemen. Aangezien ik een diehard cser ben, en aan verschillende tournaments mee doe is dat voor mij erg spijtig.

Ik heb dezelfde problemen als de topic starter. Last van choke en loss. Spelen is uiteraard nog mogelijk, maar niet op het niveau wat ik gewend ben. Daarnaast hoor ik van andere spelers dat ik soms laggend voor bij kom.. en ik heb een ping van rond de 20? :/

Onze setup thuis is als volgt :

ISDN nti kastje etc -> Thomson Speedtouch 510 V4 (NAT)->Switch-> Computers

Ik heb het volgende geprobeerd :

Geen oplossing = loss,choke etc

- Modem direct op de pc aangesloten -> Geen oplossing
- Modem direct op de pc aangesloten met bijgeleverd kabeltje -> Geen oplossing
- 3com switch er tussen gehad -> Geen oplossing
- Cheap switch er tussen gehad -> Geen oplossing
- 3com hub -> Geen oplossing
- Cheap hub -> Geen oplossing
- Andere pc's getest -> Geen oplossing
- Andere counter-strike servers -> Geen oplossing
- cl_updaterate cl_rate -> Geen oplossing
- Schone cs/hl install -> Geen oplossing
- Andere os geprobeerd (andere computers)

Pc Specs :

PC 1 (Eigen pc, maar op het moment niet in gebruik wegens raid problemen, zie ander topic)

Pentuim 4 2,66 @ 3,1
Epox 4PEA+
512MB DDR RAM
SB Audigy
2X IBM 120GXP 80GB Raid 0
GF4 Ti 4600

PC 2 (hier zijn de screenies mee genomen)

Amd Tbird 1333mhz
A7V133
256MB Ram
Gf2 GTS 32MB
SB Audigy

PC 3 (Ook mee getest)

AMD Tbird 1133mhz
A7V133
512MB Ram
Gf2 mx400
SB live 5.1

Ik snap er echt niks meer van, ik weet niet echt waar dit topic thuis hoort maar aangezien er al een topic over was heb ik het er maar gewoon bij gezet.

Topic starter? Heb je het al opgelost?

Een aantal screenshots (Ik plaats een volledige screenshot, aangezien ik de pingtijden ook wil laten zien, en niet omdat ik scores wil laten zien..)

Click voor vergroting

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/choke213.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/iceworld2321.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/iceworld231.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/nuke123.jpg

Zelfs op de xs4all server heb ik problemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/nuke123.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/commandpromptping.jpg

Ping naar :

1. Onze CS server
2. Tweakers.net
3. Tracert xs4all.nl

Speedsuite Snelheids Bench

Download : 169kb/sec
Upload : 25kb/sec
connec/min : 619
ping : Doet ie niet?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 15:04 ]

Verwijderd

eigenlijk zou je eens een ping -t naar een willekeurige server moeten doen, en op het moment dat het gebeurt kijken of je idd verbinding kwijt bent.

dit is wat er bij mij gebeurt namelijk, verbinding valt weg voor een aantal seconden....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 16:30:
eigenlijk zou je eens een ping -t naar een willekeurige server moeten doen, en op het moment dat het gebeurt kijken of je idd verbinding kwijt bent.

dit is wat er bij mij gebeurt namelijk, verbinding valt weg voor een aantal seconden....
Verbinding blijft stabiel 13/14ms naar tweakers.net (heb ongeveer 5 min gedaan)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 14:52:
Ik heb ook sinds kort adsl van xs4all (fast), ben er ontzettend tevreden mee. Want het is een hele verbetering tegen over de dure telefoonrekeningen van me isdn verbinding.

Maar het mag dan wel alemaal stukken goedkoper en sneller zijn, maar counter-strike geeft erg veel problemen. Aangezien ik een diehard cser ben, en aan verschillende tournaments mee doe is dat voor mij erg spijtig.

Ik heb dezelfde problemen als de topic starter. Last van choke en loss. Spelen is uiteraard nog mogelijk, maar niet op het niveau wat ik gewend ben. Daarnaast hoor ik van andere spelers dat ik soms laggend voor bij kom.. en ik heb een ping van rond de 20? :/

Onze setup thuis is als volgt :

ISDN nti kastje etc -> Thomson Speedtouch 510 V4 (NAT)->Switch-> Computers

Ik heb het volgende geprobeerd :

Geen oplossing = loss,choke etc

- Modem direct op de pc aangesloten -> Geen oplossing
- Modem direct op de pc aangesloten met bijgeleverd kabeltje -> Geen oplossing
- 3com switch er tussen gehad -> Geen oplossing
- Cheap switch er tussen gehad -> Geen oplossing
- 3com hub -> Geen oplossing
- Cheap hub -> Geen oplossing
- Andere pc's getest -> Geen oplossing
- Andere counter-strike servers -> Geen oplossing
- cl_updaterate cl_rate -> Geen oplossing
- Schone cs/hl install -> Geen oplossing
- Andere os geprobeerd (andere computers)

Pc Specs :

PC 1 (Eigen pc, maar op het moment niet in gebruik wegens raid problemen, zie ander topic)

Pentuim 4 2,66 @ 3,1
Epox 4PEA+
512MB DDR RAM
SB Audigy
2X IBM 120GXP 80GB Raid 0
GF4 Ti 4600

PC 2 (hier zijn de screenies mee genomen)

Amd Tbird 1333mhz
A7V133
256MB Ram
Gf2 GTS 32MB
SB Audigy

PC 3 (Ook mee getest)

AMD Tbird 1133mhz
A7V133
512MB Ram
Gf2 mx400
SB live 5.1

Ik snap er echt niks meer van, ik weet niet echt waar dit topic thuis hoort maar aangezien er al een topic over was heb ik het er maar gewoon bij gezet.

Topic starter? Heb je het al opgelost?

Een aantal screenshots (Ik plaats een volledige screenshot, aangezien ik de pingtijden ook wil laten zien, en niet omdat ik scores wil laten zien..)

Click voor vergroting

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zelfs op de xs4all server heb ik problemen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ping naar :

1. Onze CS server
2. Tweakers.net
3. Tracert xs4all.nl

Speedsuite Snelheids Bench

Download : 169kb/sec
Upload : 25kb/sec
connec/min : 619
ping : Doet ie niet?
*schopje*

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Probeer deze instellingen eens in je config.cfg (voor CS)

fps_max "100"
fps_modem "0.0"
rate "9999.000000"
cl_updaterate "55"

Ik heb ook ADSL, en mijn ping en choke zijn prima (dat wil zeggen, beide laag :D)
Pagina: 1