[HuffYUV] Bitrate te hoog!

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik neem op van mijn TV-kaart met HuffYUV (v2.1.1) en dan gaat heel goed. Alleen heb ik nu een probleempje. Vorige week nam ik op met 350 mb per minuut en toen heb ik even aan de weinige instellingen van HuffYUV gezeten en weer teruggezet, maar nu gebruikt ie 890 mb per minuut!! Dat vind ik wel een beetje te gortig.
Ik heb de op te nemen resolutie (640x480) en de framerate (25 fps) niet veranderd. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik gebruik trouwens iuVCR om op te nemen.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• MightyMauz
Ik heb iuVCR opnieuw geinstalleerd en nu is het wel gewoon weer 350MB/min. Heel raar, ik vraag me nog steeds af waar hij die andere 540 MB/min vandaan haalde, want ik heb de instellingen van de codec niet veranderd.

• MightyMauz
DAMN! Het is weer terug! Ik heb sinds me vorige installatie helemaal niks veranderd, nergens aangezeten! En om het elke keer opnieuw te moeten installeren is niet echt leuk

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:43

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
misschien is het een variable bit codec, dat houd in dat die meer data nodig heeft voor meer bewegingen.

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:15

mno

Ligt het misschien aan het geluid dat nu ongecomprimeerd wordt opgenomen?

Gewoon rösti

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
HuffYUV is verliesloos, dus er is geen sprake van een bitrate, want niet alle frames zijn even goed compessbaar.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• bdenboer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik denk dat het aan iuVCR ligt, en niet aan HuffYUV. Volgens mij zit er namelijk een levensgrote bug in iuVCR, waardoor hij iedere keer verspringt van color space. De ene keer staat ie op RGB, de andere keer op YUY, dan weer YV12, etc. En die color space bepaalt voor een groot gedeelte je compressie-ratio bij HuffYuv.

Zelf gebruik ik altijd Virtual VCR, vind ik perfect werken.
http://www.digtv.ws/
Pagina: 1