[lan] usb modem + 2 nic's

Pagina: 1
Acties:

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:28

amahusu

taking over the world!

Topicstarter
ik heb de search en google al gebruikt, maar kon niet echt een helder antwoordt vinden.

Ik krijg a.s. maandag m'n demon adsl. Dit gaat via een usb modem. In m'n pc heb ik ook nog 2 netwerkkaarten zitten, 1tje waar de chello kabel eerst inging en 1tje voor een netwerk verbinding naar de pc beneden.

Nu krijg ik volgende week ook een nieuwe laptop en ik vroeg me af of het mogelijk was om dan simpelweg de nic die eerst voor chello was te gebruiken als netwerkverbinding met de laptop. Dus het internet komt binnen via de usb modem en dan verdeelt mijn computer het internet/netwerk naar de computer beneden en m'n laptop via de 2 netwerkkaarten in m'n pc.

Is dit gewoon zo mogelijk? of gaat windows moeilijk doen over 2 netwerkkaarten? Zo ja, dan moet ik gewoon een router kopen, waar ik eigenlijk geen geld voor heb :+

de lan + internetsharing wordt nu geregeld door winxp

[ Voor 5% gewijzigd door amahusu op 17-01-2003 19:33 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Verwijderd

Dat is wel mogelijk. Zolang je maar oplet met de ip ranges van beide netwerkkaarten.
Neem dus bv 192.168.0.x 255.255.255.0 voor de ene en 192.168.1.x 255.255.255.0 voor de andere.

internetsharing zal iets minder vlot gaan, ICS ondersteunt dat niet echt met 2 netwerkkaarten (misschien lukt het via bridging). En anders een extern programma downloaden zal het ook wel doen. (winroute,wingate,winproxy,....)

Alweer wat geld gespaard dankzij GoT dus :+

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 22:23 . Reden: f*cking dt-fout :( ]

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:28

amahusu

taking over the world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 20:46:
Dat is wel mogelijk. Zolang je maar oplet met de ip ranges van beide netwerkkaarten.
Neem dus bv 192.168.0.x 255.255.255.0 voor de ene en 192.168.1.x 255.255.255.0 voor de andere.

internetsharing zal iets minder vlot gaan, ICS ondersteundt dat niet echt met 2 netwerkkaarten (misschien lukt het via bridging). En anders een extern programma downloaden zal het ook wel doen. (winroute,wingate,winproxy,....)

Alweer wat geld gespaard dankzij GoT dus :+
ah ok, kzal es wat gaan piemelen met winroute etc :)

kan ik volgende week van het bespaarde geld ff flink zuipen ;)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Verwijderd

kan gewoon met inet sharing. wekt perfect heb het al mee als een jaar lopen internet komt binnen via mijn usb kikker. en gaat dan via de pc naar de netwerkaart. je moet gewoon die wizard thuisnetwerk laten lopen en zeggen dat het internet geldeeld mag worden en dan gewoon je laptop aansluiten met een crosskabel. vervolgens beide pc`s aanzetten en heb je op de laptop win 98 of hoger word alles vanzelf ingesteld.

Verwijderd

chefke :
Wat jij zegt klopt maar dat is niet wat hier gevraagd wordt.

bij het instellen van ICS kan je maar 1 nic aanwijzen voor de Internetverbinding en 1 nic voor de share, hier zijn er 2 shares ......

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08
Het is heel eenvoudig.

gebruik gewoon de wizzard van ICS van XP. Je kiest voor het vakje
code:
1
2
this computer connects to the internet
other computers use this computer to connect to the internet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 22:24:
chefke :
Wat jij zegt klopt maar dat is niet wat hier gevraagd wordt.

bij het instellen van ICS kan je maar 1 nic aanwijzen voor de Internetverbinding en 1 nic voor de share, hier zijn er 2 shares ......
netwerkbrug aanvinken dan doet hij het wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 22:33:
[...]

netwerkbrug aanvinken dan doet hij het wel.
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 20:46:
(misschien lukt het via bridging).
Dacht ik ook :)
Pagina: 1