[win98se]Norton protected Recycle bin

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
tijd geleden NAV 2003 erop gehad, weer netjes gedeinstalleerd, maar nu ontdekte ik laatst dat er in de recycle bin op de E: schijf nog twee 526MB grote bestanden staan in een map genaamd NPROTECT. het zijn .BIN bestanden. via windows verkenner kan ik de map helemaal niet zien, maar hij ziet wel dat er 1,08 GB in de prullebak zit (ook prullebak leegmaken helpt niet). In DOS geeft ie aan dat er twee dir's in de prullebak zitten "." en "..". Met het programma SequoiaView kwam ik achter de mapnaam en de bestandsnamen, maar helaas kun je vanuit dat programma niet deleten, en als ik vanuit dat programma probeer die map te verkennen geeft ie ook een foutmelding (the path does not exist or is not a directory). hoe krijg ik deze bestanden nu weg??? want ik vindt één GB op een 20GB HD toch wat veel om zomaar te moeten missen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

. en .. zitten er altijd in. Dat heeft niks met Norton te maken.

Rechtsklik op je prullenbak en kies daar voor de optie om de Norton Protected files oid te deleten :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 11:01

FastBunny

Give it the Works !

In die .BIN bestanden staan waarschijnlijk de wijzigingen enzo in van alle bestanden en welke er verwijderd zijn enzo.

In Dos zie je altijd de . en de .. Dat zijn geen bestanden dus daar hoef je je geen zorgen voor de maken.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 20:13:
. en .. zitten er altijd in. Dat heeft niks met Norton te maken.

Rechtsklik op je prullenbak en kies daar voor de optie om de Norton Protected files oid te deleten :)
uhh, ik geloof nie dat die functie er op zit (norton staat er niet meer op dus hè).
moet ik norton opnieuw installen en dan kijken of ik ze weg krijg of is er een betere oplossing??

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 11:01

FastBunny

Give it the Works !

Orion84 schreef op 17 January 2003 @ 20:18:
[...]

uhh, ik geloof nie dat die functie er op zit (norton staat er niet meer op dus hè).
moet ik norton opnieuw installen en dan kijken of ik ze weg krijg of is er een betere oplossing??
Als je nog een Norton Protected Prullenbak hebt kan je rechtklikken erop en kiezen voor "Empty Norton Protected Files" dus even Norton er terug op en dan ff daar op klikken en klaar :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Probeer anders eens met SpaceMonger de files te deleten. Die ziet veel wat verkenner niet ziet. Je moet natuurlijk wel zelf de rechten hebben om ze te verwijderen.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 20:36:
Probeer anders eens met SpaceMonger de files te deleten. Die ziet veel wat verkenner niet ziet. Je moet natuurlijk wel zelf de rechten hebben om ze te verwijderen.
Yo tnx man _/-\o_ , dat werkt prima!! lijkt opzich wel een beetje op sequoiaview, ook een grafische weergave van de hardeschijf, alleen zit hier wel een directe delete functie terwijl ze die in sequioaview om veiligheidsredenen hebben weggelaten.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

. en .. zitten in ELKE directory (behalve, zoals we dan in *nix noemen, de root)

. = huidige directory
.. = bovenliggende directory

[ Voor 22% gewijzigd door Bergen op 18-01-2003 11:36 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
GerbenW schreef op 18 januari 2003 @ 11:35:
. en .. zitten in ELKE directory (behalve, zoals we dan in *nix noemen, de root)

. = huidige directory
.. = bovenliggende directory
had al zo'n vermoeden ja, maar wist nie zeker en had het er dus voor de zekerheid toch maar bijgezet voor het geval het wel iets vreemds was.

• hemiparo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 20:13:
Misschien een beetje oud topic maar toch een vraagje: ik krijg de Norton Protected files NIET weg. Zijn er 179 en als ik met rechts doe en kies voor verwijderen nog steeds zoveel... kan dit ook met rechten te maken hebben en... hoe haal ik ze WEL weg?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
hemiparo schreef op 26 June 2003 @ 13:45:
[...]

Misschien een beetje oud topic maar toch een vraagje: ik krijg de Norton Protected files NIET weg. Zijn er 179 en als ik met rechts doe en kies voor verwijderen nog steeds zoveel... kan dit ook met rechten te maken hebben en... hoe haal ik ze WEL weg?
als je norton nog geinstalleerd staat zou je ze daarmee weg moeten kunnen krijgen, lukt dat niet dan kun je het met SpaceMonger doen, die geeft bestanden weer als rechthoeken, zodat je snel een overzicht hebt van je schijfindeling, maar die heeft ook een delete functie e die werkt bij deze bestanden!! ik weet alleen niet wat voor effect dat heeft op norton, als die er nog op staat.

Verwijderd

Helaas werkt dit ook niet :(
Gewoon cannot read from source blabla.

Bij mij zijn het 8 partities. Daarop staat 16 giga van die vervelende files. Op 320 Giga is toch 5%.

Oke gevonden, beetje stoeien met good old dos helpt :>
Volgende letterlijk in je DOS box.

del "\\?\c:\recycler\nprotect"

Dis natuurlijk voor de c, voor elke partitie natuurlijk apart.
Dat leegt de directory :Y) Hoppa, weer 14 giga erbij.

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 20:14 ]

• Bergen
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

en waar is \\?\ voor? werkt del c:\recycler\nprotect niet gewoon? :?

[ Voor 7% gewijzigd door Bergen op 02-07-2003 23:25 ]

• hemiparo
  • Niet online
Bedankt voor de tips! Ga het vandaag nog proberen!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Een beetje logisch nadenken, die ? staat er niet voor niets :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.