[.NET] RichText control, tips/alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 22:41
Ik ben een .Net applicatie aan het schrijven, en daar wil ik een log bijhouden van wat hij allemaal doet, en daar wil ik kleur e.d. in gebruiken, zodat het overzichtelijker wordt.
Nou is de enige standaard control die bij VS.Net zit en verschillende kleurtjes kan laten zien de RichTextEdit control. Echter met deze control is het me niet gelukt om daarmee op een fatsoenlijke manier mee te bereiken wat ik wil.
Met AppendText kun je er alleen tekst aan toevoegen en verder geen kleur enzo opgeven. Nu kun je daarmee een beetje "foetelen" door met de "selection" functies kleuren enzo mee op te geven (het is toch niet de bedoeling dat ze er zelf in gaan tikken, dus dat kan goed)
Een andere manier is door zelf de RTF "code" te genereren, en die de heletijd aan de RTF property toe te kennen.
Helaas hebben beide mogelijkheden het nadeel dat ze enorm veel CPU vreten, bij de eerste heb je iedere keer dat je kleur veranderd even een "pauze" voordat hij verder gaat, en bij mogelijkheid 2 ververs je constant de inhoud van je hele richtextbox. Het moge duidelijk zijn dat als er een paar entries achter elkaar binnenkomen dat je CPU gebruik sky-rocket...

Heeft iemand tips hoe ik het beter kan aanpakken, of van een andere (liefst freeware) control weet waarmee het wel/beter kan?

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien kan je overwegen om je loggegevens in een listview te zetten?
Die zijn beter berekend op het toevoegen/veranderen van 1 enkel item. Bovendien heb je dan het voordeel dat het beter gestructureerd is en je bijvoorbeeld kan sorteren op verschillende log-onderdelen.

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 22:41
Listview kun je idd wel kleurtjes aan toekennen zie ik net (althans, de hele regel dan), alleen dat geeft weer problemen met het selecteren van stukken tekst, maar goed, ik ga het iig even proberen.

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
probeer anders een of andere Grid-control. wij gebruiken de VSFlexgrid (niet gratis), maar ik neem aan dat er wel eenvoudiger versies zijn die wel gratis te gebruiken zijn.
de meeste grids hebben wel de mogelijkheid om per cel font/kleur in te stellen en kunnen over het algemeen best overweg met veel data. zaken als sorteren op kolom e.d. zit er standaard in, als je een beetje sjeike grid hebt heeft ie meer mogelijkheden als je ooit nodig zult hebben.