[Linux] Aangepaste installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• f.grijze
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Hallo,

Ik heb Linux geïnstalleerd. Dit is gelukt met een standaard installatie. Maar als ik nu de schijf weer helemaal formatteer, en dan een aangepaste installatie doen, dan gaat het niet goed. Dan krijg ik bij het opstarten van Linux de fout dat X-server niet gestart kan worden, dus ook niet mijn grafische omgeving. Weet iemand hier iets aan te doen?

Alvast bedankt!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Frank-2k schreef op 17 januari 2003 @ 19:00:
Hallo,

Ik heb Linux geïnstalleerd. Dit is gelukt met een standaard installatie. Maar als ik nu de schijf weer helemaal formatteer, en dan een aangepaste installatie doen, dan gaat het niet goed. Dan krijg ik bij het opstarten van Linux de fout dat X-server niet gestart kan worden, dus ook niet mijn grafische omgeving. Weet iemand hier iets aan te doen?

Alvast bedankt!
Installeer eens xfree86 en xserver-xfree en xbase-fonts en nog wat fonts en uiteindelijk de manager die je gebruiken wilt, KDE of GNOME
Ook had je even de search kunnen gebruiken gok ik ;)

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 17-01-2003 19:01 ]

Verwijderd

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

Lees die topic eens door. Daar staat in wat we verwachten van een openingspost in NOS. In jouw openingspost mis ik nogal wat informatie, zoals welke distributie je nu eigenlijk gebruikt. Bovendien zijn er allerlei manuals en installatiehandleidingen voor de diverse distributies te vinden.

Dus succes verder, maar deze gaat op slot.

Dit topic is gesloten.