Toon posts:

Medion MD5934 brandt geen audio-cd's.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb me laatst een nieuwe cd-burner gekocht.
Een medion MD5934/intern.
Nu blijkt die zooi geen audio-cd's te willen schrijven.
CD-RW's en stuff geen problemen maar als ik er een Exel CD-R erinsteek doet ie of er geen cd inzit.
Hij zou normaal schrijven aan 48*12*48.
Het is een Medion MD5934/intern,
hij wordt door Nero Burning Rom aanzien als een Mitsumi CR-48XETE.
Nero burning rom editie 5.5.9.8.
Zou iemand mij aub kunnen helpen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Al eens andere cds geprobeerd.

verder, post je specs eens. En op welke cds brand je je data? zijn dat andere als je audio cds (en zoja, waarom?)_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

"hij" in de titel vervangen door "Medion MD5934". Wordt zo wel wat duidelijker :)

Verwijderd

Topicstarter
uhm crappy specs mja:
AMD K-6 333 mhz
64 MB
4 GB
win xp pro.

Ik brand het op Exel CD-R's 74 min AUDIO - zoals vernoemd in eerste post - heb nog geen andere geprobeerd. En hij herkent ze gewoon niet.
Maar met CD-RW's heb ik geen probleem!

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks BalusC.
Ja sorry ben hier pas nieuw maar porbeer men best te doen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer dan toch eens andere cds. Het zou kunnen dat hij toevallig dat ene type niet pakt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb zojuist een ander cdtje van een vriend gebruikt.Ander merk (dit was een sony cd-rtje) en werkt evenmin.Toch bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 18:27:CD-RW's en stuff geen problemen maar als ik er een Exel CD-R erinsteek doet ie of er geen cd inzit.
Lijkt me dan eerder dat het 'm aan de gebruikte CD-R's ligt, dan aan het feit dat het toevallig een audio-CD layout is.

Heb je al eens andere CD's geprobeerd? Al geprobeerd audiotracks naar een CD-RW weg te schrijven?

Verwijderd

Topicstarter
Ja audiotracks naar een CD-RW schrijven is geen probleem maar heb nu ook al een sony cd-r gebruikt en die werkt evenmin.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 09:57 ]

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
en wat bedoel je met "hij schrijft ze niet" begint hij niet? mislukt de cd? welke errors geeft nero? probeer misschien eens een nieuwe nero. (www.nero.com)

Verwijderd

Topicstarter
Hij ziet gewoon niet dat er een cd-r inzit.
Ok zal ik doen.

Verwijderd

Kijk eerst 'ns of je Nero versie je brander wel goed aanstuurt. Installeer gewoon een versie hoger dan 5.5.8.0, dan zit je eigenlijk altijd wel goed zelfs met de meest moderne branders.

Kijk gewoon 'ns of hij aangeeft 'This medium is empty' als je een CD-R erin stopt. Als hij die niet herkent, dan is er iets aan de hand wat ik eigenlijk niet vanuit drivers of hardware kan verklaren, behalve een mechanisch defect. Probeer ook 'ns de firmware van je brander te updaten (of kijk eerst op de site van de fabrikant of er mensen zijn met hetzelfde probleem).

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb de nieuwe Nero geïnstalleerd. Hij ziet nog altijd niet dat er een lege cd inzit.
Telkens ik een cd wil branden komt er op "please insert an empty medium".Ik ga nu eens porberen de firmware te herinstalleren.Maar 'k weet niet precies hoe ik dit moet doen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 18:40:
Ik brand het op Exel CD-R's 74 min AUDIO - zoals vernoemd in eerste post - heb nog geen andere geprobeerd. En hij herkent ze gewoon niet.

Je gebruikt toch geen CD's speciaal voor audio cd recorders? Want die werken vaak niet in een CD brander voor de PC ....

Je kan gewoon dezelfde CD's gebruiken als waar je je data op zet

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm check it eXEL cd-recordable, 74 min. maar kdenk niet dat deze speciaal voor audiorecorders is.Kan mij iemand anders een goed merk van cd-rs geven dan ga ik zo es een pakje kopen.En men data zettik op CD-RW's
Pagina: 1