Toon posts:

FSB twaken met dell 4300

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal, ik heb een dell 4300 en ik wil graag mijn fsb tweaken van 100 naar 133 Mhz. Heb alleen een paar probleempjes, dell heeft een beveiliging erin zitten (start de pc op doe f2 , zit dan in bios scherm alleen als ik probeer de fsb van 100 omhoog te krijgen doet die niks). Dus wellicht weten mensen het hier hoe het met mijn dell 4300 zit.

Mijn specs:
pentium 4 1700
512 MB Ram
GF2 GTS/Pro

Als iemand mij wil toevoegen op msn om het uit te leggen graag! elite@dolfijn.nl is mijn msn adres. En weet iemand nog tips voor het teaken?
Alvast enorm bedankt!

ps: Wilt u graag duidelijk uitleggen want dit is voor het eerst dat ik dit doe.

en mods: als je wat verplaatst kan je dan even link geven want zoek me rot op het forum :), en waar staan de basics?

Ik hoop dat ik hier mijn informatie vind!

Verwijderd

meschiesn moet je eens een faq gebruiken en volgens mij gaat deze erg snel opslot!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

dell gebruikt gemodificeerde intel mobo's
met deze mobo's valt niet over te klokken helaas. zoals alle intel mobo's

[ Voor 18% gewijzigd door job op 17-01-2003 17:56 ]

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:46

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ghosman, bovenaan bij jou zit een knopje, FAQ. Klik daar eens op, lees ALLES eens door, en probeer het dan nog een keer. Ook is er bij de lijst van topics bovenaan een "sticky" topic, en daar is ook heel veel informatie te vinden. Kijk anders hier gewoon eens een weekje rond, zodat je weet hoe het gaat en waar je wat kan vinden.

Succes :)

Oh, en naast de FAQ knop bovenaan zit ook de SEARCH. Die is ook onmisbaar...

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
aaarg zeker weten?
Dus je kan niet de FSB overklokken?

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Kan niet. Dell systemen kan je over het algemeen niet overklokken. De biosen worden zo gemaakt dat overklokken niet kan. De 100MHz die hij aangeeft is alleen om aan te geven dat hij die snelheid loopt, maar je kan dat niet veranderen. Daar komt nog eens bij dat de chipset op de 4300 een 845 is, en dus geen 133MHz FSB (officieel) ondersteunt.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Dit staat niet in de FAQ Dus zeg dan ook niet dat hij de faq moet gaan lezen......
Ik ben ook benieuwt hoe je die beveiliging kan omzeilen, wij hebben hier thuis ook zo'n dell staan

Verwijderd

Topicstarter
Kan niet. Dell systemen kan je over het algemeen niet overklokken. De biosen worden zo gemaakt dat overklokken niet kan. De 100MHz die hij aangeeft is alleen om aan te geven dat hij die snelheid loopt, maar je kan dat niet veranderen. Daar komt nog eens bij dat de chipset op de 4300 een 845 is, en dus geen 133MHz FSB (officieel) ondersteunt.
Het hoeft inpreciepe niet over geklokt te worden naar een 133 maar iig iets hoger naar 110 MHz ofzo :)

Maar als iedereen zegt dat het niet kan houd het op..

Verwijderd

is 110 dan mogelijk???

Verwijderd

Topicstarter
als je je fsb per Mhz omhoog kan doen wel ja...(lijkt mij)

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
volgens mij niet :(
^^ maar dat lukt dus niet...

[ Voor 45% gewijzigd door ernst op 17-01-2003 18:04 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Ik betwijfel dat het te omzeilen is. De hardware zou het waarschijnlijk wel kunnen, maar de bios niet. Daar Dell over het algemeen mobotjes gebruikt die met Intel's hulp worden ontwikkelt, maar niet precies Intel bordjes zijn, is er waarschijnlijk ook niet een bios die je erop zou kunnen forceren die zou werken.

Ik zou me er gewoon bij neerleggen dat als je een snellere PC wilt, je een snellere processor moet kopen, of een andere computer.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
tnx for the information device manager.
Maar 100Fsb voor games is dat erg?
Ik bedoel maakt het veel uit?

Mijn GF2 gaat er binnenkort uit en komt een Radeon 9500 Pro in.

Verwijderd

Het is niet de bedoeling weer vrolijk een topic te openen na een slotje. Lees ook de afluitposts van de betreffende mod. Dat staat er niet voor niks!

Als je wil tweaken, dan moet je geen DELL hebben, ff heel simpel gezegd dan. Het hoe en wat over tweaken staat in de FAQ. De faq van elk forum staat bovenaan. Er is ook een search waar de meeste antwoorden op je (toekomstige) vragen in te vinden zijn.

Welkom @ GoT! :)

En je raadt het al..deze gaat dus dicht.

Edit:

Nog een kleine tip. Vragen of ze je op MSN helpen is "not done". Het mooie van dit forum is dat iedereen mee kan lezen en er dus ook iets aan heeft. :) :P Maar goed, geeft niks..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 18:13 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.