creative megaworks in auto

Pagina: 1
Acties:

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 21:02
ik heb zojuist het 2.1 setje aangeschaft van creative megaworks (2.1 THX)
nou kwam ik erachter dat je deze boxen ook op een line out kan aansluiten (dus bijvoorbeeld een mp3speler) en sinds deze boxen alleen 230v nodig hebben (een gewone voedingskabel als aansluiting) dacht ik meteen aan het volgende magische woord: AUTO!!!
is toch leuk 2x 75 watt + 150 watt RMS sub in je auto...
maar nou moet er dus een omvormer in..
nou is mijn vraag hoeveel watt zouden die boxjes trekken?
(ivm de prijzen rond de aantal watt die dingetjes aankunnen)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Niet doen.. koop dan echte car speakers.+ dat die creative spullen echt geen 75 + 150 watt rms zijn.

Als je het toch wil gaan doen kun je een omvormer van 150 watt ofzo pakken , meer trekt die PMPO 75 + 150 watt toch niet. :)

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenT op 17-01-2003 17:57 ]

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 21:02
owkee, lijkt me duidelijk....150 watt zal het worden dan...
Maar even over dat advies...
1: het is mijn auto niet, dus het moet er ook makkelijk weer uit te halen zijn!
2: het is mijn auto niet, dus ik mag/kan er niet in gaan knutselen
3: ALS ik er het geld voor had, was ik helemaal niet met deze vraag gekomen
4: die boxen zijn 300 watt in totaal...MAAR ECHT GEEN PMPO!!!! (misschien ook wel geen echte watts maar komt dicht in de buurt...)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Pak een verlengsnoer, zet je auto voor de deur en probeer het eens :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die speakertjes zijn misschien 10 watt en 30 watt voor de sub nominaal.

Als je op een snelle manier beter geluid in de auto wil, knoop dan een paar boekenplank speakers aan je radio en gooi die op je hoedenplank.

Wise enough to play the fool

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

die 2.1 250d is een soort van 2.1 versie van de 510d.
300W rms totaal.

Creative gaat hierbij wel uit van max 30sec

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 16:49
Cyb schreef op 18 January 2003 @ 21:22:
die 2.1 250d is een soort van 2.1 versie van de 510d.
300W rms totaal.

Creative gaat hierbij wel uit van max 30sec
Als jij 300 W er 30sec op zet heb je geen speaker meer, maar een rookmachine 8)7

Die dingen zijn zoals gezegd een wattje of 20 voor de woofer.

Ik heb zelf antieke philips boxen in de auto, jaartje of 30 oud, 45W per stuk..gaat best hard ;)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ik heb 2 oude Onkyo boxjes in mijn auto achterin liggen, van die antieke houten bagger dingen .... het is goed te doen op zich, en het was maar een tijdelijke oplossing.

Ze liggen er nog steeds, nu met ondersteuning van een versterkertje en een subwoofer.
IK ga ze nog wel een keer vervangen als ik teveel geld over heb.

• DJSmiley
dreeke schreef op 18 January 2003 @ 22:26:
Ik heb 2 oude Onkyo boxjes in mijn auto achterin liggen, van die antieke houten bagger dingen .... het is goed te doen op zich, en het was maar een tijdelijke oplossing.

Ze liggen er nog steeds, nu met ondersteuning van een versterkertje en een subwoofer.
IK ga ze nog wel een keer vervangen als ik teveel geld over heb.
Goh, ik was dus niet de enige die die oude houten meuk achterin gooit.. :)

Van die vrij forse, donkerbruin-houten kasten, met zo'n zwarte laag stof ervoor...

* DJSmiley zweert daarbij.
Dat spul klinkt vaak nog prima... Ik heb de zwaardere versie (50W per stuk, 50cm hoog ofzo) omgebouwd tot subwoofer... 2 tegenover elkaar, 4cm tussenruimte, een cm of 15 van de muur af gezet (in een hoek) en kast eromheen gespijkerd... TV erop en t gaat geen kant op, en dreunt als de pest.. (Tweeter had ik al opgeblazen ooit, maar dat boeit toch niet in een hoek)

Verwijderd

je kan beter een oude autoradio pakken en die dmv een aansteker plug aansluiten en daar twee oude speakers op aansluiten ben je denk ik goedkoper uit dan met een omvormer.
of je tweakt de speakerset dat je hem rechtstreeks op de 12 volt kan knopen.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Die van mij waren écht oud .... houten kast, beige doek aan de voorkant :)
Zitten rechtstreeks op de autoradio aangesloten via front speaker aansluitingen.
Op de andere speakeraansluitingen zit dan de versterker en de subwoofer.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

0uTsIdEr84 schreef op 17 January 2003 @ 17:25:
ik heb zojuist het 2.1 setje aangeschaft van creative megaworks (2.1 THX)
nou kwam ik erachter dat je deze boxen ook op een line out kan aansluiten (dus bijvoorbeeld een mp3speler) en sinds deze boxen alleen 230v nodig hebben (een gewone voedingskabel als aansluiting) dacht ik meteen aan het volgende magische woord: AUTO!!!
is toch leuk 2x 75 watt + 150 watt RMS sub in je auto...
maar nou moet er dus een omvormer in..
nou is mijn vraag hoeveel watt zouden die boxjes trekken?
(ivm de prijzen rond de aantal watt die dingetjes aankunnen)
TIP, haal het ding effe los en kijk of er een 220v naar 12V transformator in zit. Als dat zo is, dan is het een beetje nutteloos om hem aan te sluiten op een converter omdat het ding van nature al minder nodig heeft. Je creeërt dan een dubbele conversie en das een beetje zonde van rendement en de aanschaf van een (vrij dure) converter.

• Cyb
  • Niet online

Cyb

DJSmiley schreef op 18 January 2003 @ 22:23:
[...]

Als jij 300 W er 30sec op zet heb je geen speaker meer, maar een rookmachine 8)7

Die dingen zijn zoals gezegd een wattje of 20 voor de woofer.

Ik heb zelf antieke philips boxen in de auto, jaartje of 30 oud, 45W per stuk..gaat best hard ;)
tja, geloof het of niet, dat zijn de specs die Creative (dus niet ik) opgeeft: 75Watt RMS per kanaal en 150 voor de sub. Iets wat ongeveer overeenkomt met andere top-multimedia sets als de Logitech Z680 en Z560, Cambridge 510d en 550, Klipsch ProMedia, Monsoon MM etc.....

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

Alleen kloppen al die vermogens niet :Y) De Z560 is het luidste setje op de markt en de echte vermogens daarvan zijn 15watt per sat en 100 voor de sub :X Toch wel ff iets anders dan de 188/53 die ze opgaven :X En das bij al doe merken. En weet je waarom ? Omdat mensen er op geilen. Bijvoorbeeld (nofi) de topicstarter :X

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:X idd..

veel is zo onzin.. theoretisch zou hij het moeten halen.. op de absoluut hoogste piekwattage.. maar zeer korstondig..

leuk idd voor de mensen die watts gezind zijn

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Hoe kom je aan die gegevens? zelf gemeten of maar gehoord van iemand?
Kan je ff wat urls geven als je die hebt

• DJSmiley
Gitaarwerk schreef op 19 January 2003 @ 13:56:
:X idd..

veel is zo onzin.. theoretisch zou hij het moeten halen.. op de absoluut hoogste piekwattage.. maar zeer korstondig..

leuk idd voor de mensen die watts gezind zijn
idd.. leuke verkoop-onzin.

Ik heb liever 1 Watt continue op boxen met een rendement van 98db,

dan 1000 W PMPO op speakers van 87db....

• JT

JT

VETAK y0

Cyb schreef op 19 januari 2003 @ 13:58:
Hoe kom je aan die gegevens? zelf gemeten of maar gehoord van iemand?
Kan je ff wat urls geven als je die hebt
http://www.gamingin3d.com/reviews/z560/
Die was het dacht ik, maar kan het niet controlleren omdat de site offline is. MAar ze hadden die speakers opengemaakt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Cyb
  • Niet online

Cyb

(de link werk goed bij mij)

behoorlijk nep dan, van Logitech......

Btw bij de Z680 gaven ze het eerst 450W RMS en daarna 500W RMS, zonder dacht ik iets te wijzigen aan de amp. Vraag me af waar ze die 500W dan op baseren.

• JT

JT

VETAK y0

Cyb schreef op 19 January 2003 @ 14:14:
behoorlijk nep dan, van Logitech......
En jij denkt dat dat alleen bij Logitech zo is ?? :D :D :D Dat is, sorry dat ik het zeg, erg naief ! Moet je is in de winkel kijk wat voor bakbeesten je nodig hebt voor de vermogens die zij opgeven. Mijn versterker is 5x85, das 425watt. Die Logitechs zouden 4x53 + 188 zijn, das 400 watt. En moet je is kijken, de inhoud van mijn versterker en ook het gewicht is net zoveel als de complete sub van de Logitech, die van hout is gemaakt maar waar ook de woofer inzit ! En dat is niet alleen zo bij Logitech, maar bij al die merken !

En dan nog, die Logitechs heb ik ook. En ze gaan gewoon teringhard, dus wat maakt het vermogen dan nog uit...

Ecodan warmtepomp

• Cyb
  • Niet online

Cyb

En jij denkt dat dat alleen bij Logitech zo is??
Dat heb ik niet gezegd. Ik ging uit van de specs die gegeven waren door de fabrikant. (Of deze specs kloppen is een andere vraag.)
dus wat maakt het vermogen dan nog uit
Voor mij maakt het ook niet uit, maar voor de topicstarter misschien wel, als deze wilt weten hoeveel watt er nodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyb op 19-01-2003 15:44 . Reden: speciaal voor JT ]

• JT

JT

VETAK y0

Quoten kan je met dit knopje: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/quote.gif :)

Ecodan warmtepomp

• Raziel
  • Laatst online: 20-07 20:11
Ik heb wekenlang een cambridge soundworks sub aan m'n dts-versterker gehangen, ging prima. Zal een autoradio ook wel lukken lijkt me.
Pagina: 1