Stilste HD op Seagate U Series 6 na

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 20:57

JT

VETAK y0

Topicstarter
Deze schijf kan ik nog maar op 2 plaatsen vinden; namelijk Xenon en nog een andere webstore.
Xenon heeft vaak klote service en ik woon ver weg, dus moet het via inet. Alleen als ik zo de shopsurveys erop nalees, moet ik niet schrikken als ik 2-3 weken moet wachten en zoveel tijd heb ik niet. Cancel je je bestelling dan kost dat geld. Uit de shopsurvey:
Wat misschien leuk is om te weten aangaande de kosten die Xenon in rekening brengt bij annulering van een bestelling is het volgende:
Xenon mag 15% van de totale som in rekening brengen,
Heb ik dus weinig zin in.
Die andere webshop is takkeduur: 132,50 euro ex verzendkosten :X Daar begin ik dus niet aan he...

Nou heb ik op storagereview gekeken en de DB gesorteerd op geluid. Daar kwam bovenaan een 7200rpm schijf van Seagate, de Baracuda V. Dan krijgen we de U6 van Seagate; zie hierboven. Dan een scsi schijf en dan een IBM, waar ik niet aan wil beginnen vanwege de RMA gevallen en hoe heet die dingen worden. Daarboven staat een Maxtor schijfje; deze is de eerste optie. Helaas alweer 4dB luider dan de U6 :( Maar goed, deze is dan wel redelijk interessant. Echter, daaronder staat een schijf die maar 0,2dB luider is maar WEL 7200rpm doet en dat vind ik interessant ! Tis de Seagate Baracuda IV. En ook voor de Baracuda V heb ik interesse. Maar wat ik nou wil weten is of deze schijven ook zo een irritant snerp, scherp geluid heeft, zowel idle als loaded. En welke 7200rpm schijven dit nog meer evt niet hebben. Wie heeft voor mij het antwoord ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb de barracuda IV gehad (helaas gecrashed, kan de beste overkomen), en ik kan je melden dat ie echt ongelooflijk stil is. Ik hoorde hem niet boven mn voeding uitkomen, en dat is een vrij stille enermax 350 Watter. De V schijnt zelfs nog stiller te zijn. Van een irritante snerptoon heb ik nooit iets gemerkt.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ok, want ik heb nu dus een 40gb Maxtor...gekke huis, dat hoge toontje
Die hoge tonen uit die M-Sjes in je icon zullen daarentegen wel weer leuk zijn om te horen ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Ik heb ook een 20 Gb Maxtor, maar de herrie die er van af komt is behoorlijk.
Voor de rest heb ik echt een heel stil stil systeem (papst 19 dBa en een onhoorbare voeding) maar die HD hoor je echt heel erg.

Ik zit toevallig ook te denken om de HD te gaan vervangen voor een Seagate.

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
JT schreef op 17 januari 2003 @ 17:35:
Ok, want ik heb nu dus een 40gb Maxtor...gekke huis, dat hoge toontje
Die hoge tonen uit die M-Sjes in je icon zullen daarentegen wel weer leuk zijn om te horen ;)
Ik heb mn seagate ook vervangen door een maxtor, dat was de enige 40 GB op voorraad. Heb ik best wel spijt van, dat ding maakt veel meer herrie. Topicstarter, ik zou echt voor de barracuda V gaan, dat schijnt echt de stilste 7200 rpm schijf op de markt te zijn.

Offtopic: die M-Sjes zijn inderdaad heerlijk :D Bas is ook onvoorstelbaar voor die kleine kastjes.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier 4 seagates liggen (ja, liggen, mijn bak is overleden dus nu liggen ze bovenop de andere kast omdat ze niet in de kast meer passen :P) en ze staan dus ook alle 4 aan. Maar horen doe ik ze niet.
(1x 40, 2x 60 en 1x80GB wat er aan hangt)

Verwijderd

Ik heb hier 2 x een 'Cuda IV in RAID-0, en de hele array is gewoon onhoorbaar. Je moet de kast opentrekken en je oor op de schijf leggen om een licht geratel te horen. Geen snerp of pieptoon of wat dan ook.

Z'n m'n sig voor specs. Mijn PC is al stiller dan 99% van de PC's. Ik hoor de 2 schijven samen nog niet eens boven m'n Silverado @ 6 volt uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 20:40 ]

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
heb zelf een 80gig Westerd Digigtal. 7200 rpm. 8mb cache, en ben nog nooit zo tevreden geweest :) snel (aantal benches bekeken, de WD 80gig. met 8mb cache is op dit moment de snelste, of een van de snelste in z'n classe), stil. (heel stil.. loop constant m'n hd ledje te checken) en groot zat. ..voor nu ;)

geen id hoe betrouwbaar ie is, heb em net 2 weken. Weet alleen dat je erg veel verhalen van IBM en Maxtor laatste tijd hoort, en niks over WD en Seagate.

btw. dat hoge 'snerp' toontje hoor je alleen als je je kop in je kast steekt, als je normaal je hd in je kast hebt hangen hoor je er niks van. Viel me alleen laatst op toen m'n kast open stond en ik er half in hing om wat te fixen. (en waarschijnlijk alleen omdat m'n laatste schijf een 8gig maxtor van 5400rpm was. ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door sarcast op 17-01-2003 20:44 ]

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-03 05:02
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 20:38:
Ik heb hier 2 x een 'Cuda IV in RAID-0, en de hele array is gewoon onhoorbaar. Je moet de kast opentrekken en je oor op de schijf leggen om een licht geratel te horen. Geen snerp of pieptoon of wat dan ook.

Z'n m'n sig voor specs. Mijn PC is al stiller dan 99% van de PC's. Ik hoor de 2 schijven samen nog niet eens boven m'n Silverado @ 6 volt uit.
Woei, dan heb je idd wel een heel stil systeempje HlpDsK :o
Ben zelf bezig een en ander aan het modden omdat ik m'n voeding teveel herrie vind maken :/ Komt 2 x 60mm @ 6 volt fannetjes in :*)

Verwijderd

Je kunt beter grotere fans nemen die langzamer draaien. 60 mm is moeilijk stil te krijgen, als je nog airflow wilt.

Ik heb m'n voeding ook gemod. Andere kap er op en de temp-thermistor verplaatst. Scheelt heel wat rpm. 't is sowieso een vrij stille Enermax.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 20:50 ]

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-03 05:02
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 20:50:
Je kunt beter grotere fans nemen die langzamer draaien. 60 mm is moeilijk stil te krijgen, als je nog airflow wilt.

Ik heb m'n voeding ook gemod. Andere kap er op en de temp-thermistor verplaatst. Scheelt heel wat rpm. 't is sowieso een vrij stille Enermax.
Alleen past er geen 120mm in m'n voeding :D 8)7
Wel 2 60mm :) Die komen zeg maar elk aan een kant van m'n voeding, die "koude" lucht uit m'n kamer erdoorheen gaan jagen :)

[IkBenJeVoor] :P
Nee ook geen 80mm's...

[ Voor 15% gewijzigd door FitNiX op 17-01-2003 20:57 ]

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-03 12:02
Bij Xenon kun je wachten tot je een ons weegt, heb ik ook gedaan. Na 4 weken (en 3x de bevestiging dat ie geleverd ging worden) geannuleerd zonder kosten, en nu heb ik een Seagate barracude IV 7200 rpm

• MaDLiVe
  • Laatst online: 22-03 04:49

MaDLiVe

.-Observer-.

Heb hier 2x JB800 (r0) schijven van WD die ik erg stil vind. Heb ze kunnen vergelijken met 2x dx740 van maxtor@raid0 en een IBM60GXP

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 17 januari 2003 @ 20:58:
Heb hier 2x JB800 (r0) schijven van WD die ik erg stil vind. Heb ze kunnen vergelijken met 2x dx740 van maxtor@raid0 en een IBM60GXP
Dan is de Cuda V dus stiller...namelijk volgens storage review de stilste op de markt :o

Ecodan warmtepomp

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 16:54

Slein

NERD

Van een Barracuda 5 ga je geen spijt krijgen... ik heb er ook een. En ik weet wat je bedoelt met een irritante snijdende pieptoon, want ik heb ook een 'Cuda II. Die heeft Seagate waarschijnlijk op het idee van stille schijven gebracht. ;)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• MaDLiVe
  • Laatst online: 22-03 04:49

MaDLiVe

.-Observer-.

JT schreef op 17 January 2003 @ 21:16:
[...]

Dan is de Cuda V dus stiller...namelijk volgens storage review de stilste op de markt :o
Nu is het geluids niveau wel van meerdere variabelen afhankelijk dan alleen het geluid dat de hdd's maken. Er zit namelijk ook een bracket in waarin je ze goed vastmaakt met 4 schroeven zodat ze niet gaan trillen. Je kast dempt ook een groot gedeelte van het geluid. Ik kan er iig rustig mee werken. (wel een chieftec case met dikke zijwanden)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Houd er wel rekening mee dat de Seagate schijven (volgens mij) langzamer zijn. Als je de prestaties van mijn vaders Baracuda IV vergelijkt met mijn Maxtor D740X komt die van mij 1,5 zo snel uit, op hetzelfde mobo, met zelfde proc.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 17 January 2003 @ 21:43:
[...]

Nu is het geluids niveau wel van meerdere variabelen afhankelijk dan alleen het geluid dat de hdd's maken. Er zit namelijk ook een bracket in waarin je ze goed vastmaakt met 4 schroeven zodat ze niet gaan trillen. Je kast dempt ook een groot gedeelte van het geluid. Ik kan er iig rustig mee werken. (wel een chieftec case met dikke zijwanden)
Zeg ook niet dat het lawaaierig is hoor, zullen gerust stille schijfjes zijn :) Ik ga ze iig met rubber ontkoppelen van de kast :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

XanderH schreef op 17 January 2003 @ 22:35:
Houd er wel rekening mee dat de Seagate schijven (volgens mij) langzamer zijn. Als je de prestaties van mijn vaders Baracuda IV vergelijkt met mijn Maxtor D740X komt die van mij 1,5 zo snel uit, op hetzelfde mobo, met zelfde proc.

1,5 keer .. echt niet hoor. Misschien 10% of zo. En dan hooguit in seek-test. Transfersnelheden doen echt niet onder voor andere moderne schijven.

Daarbij .. cuda's staan standaard in de stilste modus. Maxtor's niet. Als je die in silent mode zet dan zijn ze ook wat langzamer. Maar nog steeds lawaaieriger dan een Seagate.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 00:24 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
om het even te visualiseren:

Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/idlenoise.jpg

specs

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
houdt er wel rekening mee dat seagate u-series echt het goedkoopste van het goedkoopste is. het zijn gewoon klote dingen. traag en de meesten maken ook nog een teringherrie. je hebt ook modellen die wel weer redelijk stil zijn maar die zijn zwaar in de minderheid.

ik kan me bijna niet voorstellen dat hij stiller is dan een cuda IV of V.

Verwijderd

Met 5400 rpm (of is 't een 7200?) kan veel qua stilte :)

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb de Barracuda V 120 gb en ik hoor m niet, als ik iets wil horen moet ik echt tegen de HD aanzitten en dan hoor je heel licht getik, maar echt heel zachtjes ;)

In vergelijking met mn SCSI HDs is zijn geluid te verwaarlozen.

Datadoorvoer is ook redelijk hoog deze HD was zoals ik had verwacht :)

[ Voor 14% gewijzigd door Lennieboy83 op 18-01-2003 10:48 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Seagate Barracuda IV gehad, was ongelooflijk stil, hoorde je alleen een beetje waaien als ie druk bezig was. Was geen gekraak zoals een maxtor, maar woeiwoeiwoei, net alsof er een briesje door je kast ging.
Seagate heb ik later vervangen door een 40GB Maxtor D740X: pokkeherrie als je de kogelgelagerde versie neemt. Ontzettend hoge snerptoon die uiteindelijk na wat wennen nog wel aan te horen was, maar waar ik zeker niet mee zou willen slapen.
Nu een Maxtor DiamondMax plus 9 80GB met vloeistoflagers. Ontzettend stil, alleen ratelen als een tierelier als ie bezig is. Eindelijk geen gesnerp meer, ding komt niet meer boven mn fans van mn codegen kast uit.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
smvs schreef op 18 januari 2003 @ 01:43:
houdt er wel rekening mee dat seagate u-series echt het goedkoopste van het goedkoopste is. het zijn gewoon klote dingen. traag en de meesten maken ook nog een teringherrie. je hebt ook modellen die wel weer redelijk stil zijn maar die zijn zwaar in de minderheid.

ik kan me bijna niet voorstellen dat hij stiller is dan een cuda IV of V.
Sisoft: Baracuda IV: plm. 19000
D740X: plm. 29000
De HD tach scores weet ik niet uit mijn hoofd.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1