Kan windows XP opgeschoond worden?

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
...HELP... :O

Ik wil dat Windows XP gegevens die ik heb gebruikt verwijderd.

Zo heb ik een map gebruikt voor foto's van mijn digitale camera (sony P7). Deze map heb ik verwijderd, maar elke keer als ik nieuwe foto's in de computer wil zetten, dan staat deze map nog steeds bij het pulldownmenu waarin ik mijn foto's kan plaatsen. (bij gebruik ban wizard scanner en camera)

Daar wil ik het ook weg hebben.

Ik heb echt al vanalles geprobeerd (evidence Eliminator, Internet Washer, system cleaner en RegScrub XP), maar het blijft daar verschijnen.
Ook het verwijderen en opnieuw installeren van de driver heb ik al enkele keren geprobeert.

Is dit wel mogelijk in windows XP?

[ Voor 17% gewijzigd door readytoflow op 17-01-2003 17:57 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
1 vraagtegen in je titel is genoeg. fixed.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Volgens mij is dat even een kwestie van IE openen, en dan:

Extra -> Internet Opties -> Tabblad Inhoud -> Auto Aanvullen -> Formulieren wissen. :)

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
De zoekopdrachten van Kazaa weghalen is heel makkelijk:

Optie 1: Heb je KaZaA 2.00 of hoger ( of iets dergelijks, misschien zelfs eerdere versies al?), dan klik op Purge Searches bij het zoekveldje van de Search van KaZaA.

optie 2: Maak wat optie zichtbaar van het pulldown-menu'tje, ga er boven hangen met de muis en druk op Del. Nu wordt het item waar je boven aan het "hoveren" was, verwijderd.
Dat zul je dan wel 1 voor 1 moeten doen. Maar dit heeft als voordeel dat deze methode ook voor de meeste invoervelden met autocomplete werkt, zoals het e-mail-tekstveldje bij het inloggen van Hotmail.

• readytoflow
  • Niet online
Was het maar zo eenvoudig, dat geldt denk alleen voor IE en niet voor Kazaa (bij mij dan) en dan al helemaal niet voor de map die ik al verwijderd heb en nog steeds in beeld komt wanneer ik m'n camera aansluit. :-(

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

regcleaner downloaden en dan runnen...klaar!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• readytoflow
  • Niet online
pff... dat van Kazaa is inderdaad wel heel erg simpel (now i feel stupid)... Ik dacht dat ik dat al eens gedaan had, maar blijkbaar niet dus...
Voor de verwijderde map met afbeeldingen werkt het niet via optie 2 in iedergeval...
maar toch bedankt!

Verwijderd

rechtsklikken op taskbar --> properties --> start menu --> customize --> clear :Y)

• readytoflow
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 17:22:
rechtsklikken op taskbar --> properties --> start menu --> customize --> clear :Y)
nee, die bedoel ik niet

• readytoflow
  • Niet online
sjolmers schreef op 17 January 2003 @ 17:19:
regcleaner downloaden en dan runnen...klaar!
Is inderdaad een goed programma!
Maar ik heb nu alles waar sony voorstaat verwijderd en toch blijf ik de mappen zien wanneer ik de wizard scanner en camera gebruik en dan onder "optie 2: waar wilt u deze groep afbeeldingen opslaaan?" staat het pulldownmenu met alle mappen die ik al eens gebruikt heb. Deze rij mappen wil ik nu dus leeg hebben.

Weet je misschien ook wat ik daarvoor moet verwijderen met RegCleaner?

Thx

• readytoflow
  • Niet online
pff... ik ben er in ieder geval achter dat het te maken heeft met de volgende key in het register:

HKEY_CLASSES_ROOT\WIA.AutoplaDropHandler.1\shell\open\DropTarget\\:"Clsid"

daarin staat de volgende key:

{F1ABE2B5-C073-4dba-B6EB-FD7A5111DD8F}

als ik er 1 kleine aanpassing in doe (of de hele key weghaal) dan werkt het hele kopiëren van de afbeeldingen niet meer. De rest van het menu echter wel (diashow, printen en werken met...).

Heeft er iemand dusdanig verstand van de opbouw van deze keys dat ik wel kan kopiëren, maar dan zonder drop-down menu's?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je wilt niet de hele CLSID verwijderen, zoals je gemerkt hebt.

Even kijken wat er voor gegevens onder die CLSID staan kan natuurlijk geen kwaad (zoek op F1ABE2B5 etc. in je register).

Zoeken op de naam van de directory leverde ook niets op? Zoek ook even op je harde schijf in tekstbestanden naar die naam (bijv. in een *.ini file).
offtopic:
topicstarter begon net een nieuw topic met dezelfde vraag, ik beantwoord het hier wel om het een beetje centraal te houden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

ga even naar www.tweaktown.com toe... daar staat een hele mooie guide (onder guides dus) en die heet iets als : 'winxp van reformat tot relax' met een hele pagine gewijd aan registry aanpassingen.. o.a. hoe je shared documents en zo verwijderd.

• readytoflow
  • Niet online
F_J_K schreef op 22 januari 2003 @ 12:01:
Je wilt niet de hele CLSID verwijderen, zoals je gemerkt hebt.

Even kijken wat er voor gegevens onder die CLSID staan kan natuurlijk geen kwaad (zoek op F1ABE2B5 etc. in je register).

Zoeken op de naam van de directory leverde ook niets op? Zoek ook even op je harde schijf in tekstbestanden naar die naam (bijv. in een *.ini file).
offtopic:
topicstarter begon net een nieuw topic met dezelfde vraag, ik beantwoord het hier wel om het een beetje centraal te houden.
ok, maar wat is een CLSID precies? ik zie eronder een file wiadefui.dll staan maar weet niet hoe deze te bekijken...
zoeken door de pc leverde verder niets op... :?

Verwijderd

http://security.kolla.de/index.php?lang=en&page=download
hier vind je spybot,is voor spyware,maar verwijdert ook je logbestanden ,last opened in diverse programma's etc.

Verwijderd

En heb je systeemherstel al geprobeerd?? >Programma's >bureau accessoires >systeemwerkset >Systemherstel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

readytoflow schreef op 23 januari 2003 @ 00:59:
ik zie eronder een file wiadefui.dll staan
wia ---> Windows Image Aquisition, oftewel de ingebakken module die je beter herkent aan z'n Scanners en Camera's interface in Control Panel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1