Toon posts:

Exchange routing dll loop irritatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

Ik heb een Echange 5.5 server draaien op NT4 sp6SBS.
Mijn probleem is, dat sinds enige dagen de eventviewer vol gekotst wordt met deze melding:

code:
1
2
3
The message from the spool file C37HH23T seems to be looping through the 
routing extension for the Internet Mail Service. 
Please check that the routing DLL is configured properly.

An sich niet zo'n dilemma, maar het netto resultaat is dat mailtjes uit bepaalde pop3 bakken opgehaald worden, bekeken en teruggestuurd worden. Dit is nogal irritant aangezien de Operations manager a) naast mij zit en b) lijdend voorwerp in dezes is.

Voor zover ik kan zien is de ellende begonnen toen het lijdend voorwerp zelf een tweede pop3 account aanmaakte voor zijn user account: Exchange gaf toen de melding, dat er nu meerdere personen één mailbox gingen ontvangen en dat je dat met groepen moet doen. maar het is juist zo dat meerdere mailboxen bij één persoon aan gingen komen. gezien het feit dat zelfs outlook express dat snapt leek het me niet onmogelijk om dat exchange ook uitgelegd te krijgen, helaas blijkt dit tot dusver ijdele hoop.

Ik heb werkelijk geen idee meer waar ik zou moeten gaan kijken nu. Het exchange pop3connector log geeft aan dat ie mailophaalt en vidt dat er geen berichten zijn; bij de verstuurder komen ze vervolgens aan met het bericht (van de eigen postserver, niet de exchangebak die ik hier heb draaien) dat ze in een routingloop zitten en dat het de mailserver heel erg spijt dat dat zo is.

Als ik een mailtje van mijn eigen webmail adres (m'n thuis adres dus) stuur naar het email adres (@wanadoo.nl) van de Op.mgr dat hij probeert te collecten, dan komt het aan op wanadoo, wordt het opgehaald door de SMTP server, die ziet, héé das voor wanadoo, en stuurt het vervolgens door naar wanadoo, waar ie het net opgehaald heeft.

Ik zweer dat als ik ooit nog tijd heb om naar een beurs te gaan ik eerst een Exchange library aan ga schaffen |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 17:08 . Reden: Knet verneukt lay-out ]

Verwijderd

Topicstarter
Oepsie. Mijn stupiditeit is oneindig. wanadoo,nl in je routing lijst zetten doet het niet zo best...

Alhoewel ik nu nog steeds niet weet waarom dat ellendige ding niet wil dat ik 1 persoon 2 pop3 boxen toewijs... dus als iemand dáár nog iets voor heeft...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat denk je te bereiken door 1 persoon 2 pop3 boxen toe te wijzen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:20
je kan toch gewoon een "normale" pop3 aanmaken, en bij de user in zijn mailclient de 2 popboxen met bijbehorende accounts opgeven ?

[ Voor 18% gewijzigd door Remco op 20-01-2003 09:01 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Voor zover ik kan zien is de ellende begonnen toen het lijdend voorwerp zelf een tweede pop3 account aanmaakte voor zijn user account: Exchange gaf toen de melding, dat er nu meerdere personen één mailbox gingen ontvangen en dat je dat met groepen moet doen. maar het is juist zo dat meerdere mailboxen bij één persoon aan gingen komen. gezien het feit dat zelfs outlook express dat snapt leek het me niet onmogelijk om dat exchange ook uitgelegd te krijgen, helaas blijkt dit tot dusver ijdele hoop.
Binnen exchange heeft elke mailbox zijn eigen SID en z'n eigen unieke SMTP adres en daardoor werkt bovenstaand verhaal niet. Wat je moet doen is een primaire mailbox tbv lijdend voorwerp aanmaken en vervolgens een additionele mailbox met andere unieke SMTP adres toevoegen in de outlook client.

Anders kan je nog een relay aanmaken voor het POP3 account (wanado.nl) en dan op de primaire mailbox een alias aanmaken tbv dit POP3 account. Let wel je moet het domain wanadoo.nl wel bekend maken binnen exchange anders werkt het niet.

Let op: vaak zijn providers niet echt blij als hun mailserver jouw mailserver als relay kunnen gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 09:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa
wat ik denk te bereiken met meerdere popboxen aan 1 user hangen?
user@wanadoo.nl; manager@bedrijf1.nl;consultant@bedrijf2.com en lijdendvoorwerp@thuisacocunt.nl moeten in z'n outlook belanden.
zo bijzonder is het hebben van meer dan 1 mailbox toch niet?

frankdatank
thanks, hier kan ik wat mee.
alhoewle ik niet precies begrijp wat je bedoelt met die relay: je stelt @wanadoo.nl alleen open als acceptabel voor inkomend, nit als uitgaand? ergo je kan geen wanadoo mail forwarden door de bedrijfsserver hier? (wanadoo -> hierzo -> buitenwereld)
thx for de moeite.
Pagina: 1