Toon posts:

Games lopen vast :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag 512 DDR in mijn pc doen, dus heb er 256 erbij gezet.
Maar nu lopen mijn games vast :(, het is allebei van het merk Samsung Pc2100
En ik heb ook aleens geprobeert 256+128+128, maar dat liep ook niet goed,
Ik ben nu het spel Project IGI 2 Demo aan het doen, met 512 liep het spel binnen de 5 min vast , heb net 256 eruit gehaald , spel liep niet vloeiend meer maar liep niet vast ( heb zeker 12 min zitten spelen).
Normaal liep Operation Flashpoint nooit vast , maar met 512 DDR erin wel.
In de bios staat het geheugen op normal ingesteld ( kan kiezen uit normal, fast, fastest, turbo) dus heb ik gewoon op normal gezet. In een andere geheugenslot te doen heeft denk ik geen nut. Geheugen is ook niet brak want gebruik ik 256 DDR alleen , allebei de modules werken de games prima.
Weet iemand hier een oplossing voor , want tegenwoordig met games heb je 512DDR nodig.

Specs zie sig

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 16:57 ]

Verwijderd

welk os heb je???

Verwijderd

Topicstarter
WinXP Prof , Service Pack 1 , Via4in1 4.45 , Det 41.09

Verwijderd

daar kan het dus niet aan liggen. mss de instellingen van AA en AF wat te hoog gezet?
anders moet je de hardwareversnelling bij beeldinstellingen en dan geavanceerd eens stapje lager zetten

Verwijderd

Topicstarter
AA en AF staan uit , staan normaal zo heb ik niks aan veranderd. Heb vandaag ook heel mijn pc geformatteerd en XP er opnieuw opgezet dusja.
Maar als ik die hardware versnelling lager zet , heeft toch geen nut
Want met 256DDR loopt die niet vast

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 17:07 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Zijn de reepjes geheugen van een ander merk? Toen ik een reepje geheugen van 128 MB bij de huidige 128 MB deed liep m'n pc ook iedere keer vast. Na een paar dagen ben ik terug gegaan naar de winkel en kreeg ik een nieuwe. Sindsdien loopt m'n pc maar zelden vast :)
Het geheugen was van hetzelfde merk, maar toch had het problemen. Als het twee verschillende merken zijn is er meer kans op problemen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Het is allebei Samsung geheugen, dusja lijkt me goed , maar ik heb ook al 256+128+128 geprobeert maar liep ook vast

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ideeen wat het kan zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 16:54:
In een andere geheugenslot te doen heeft denk ik geen nut
Specs zie sig
probeer het is man ! :)

btw kicken binnen 24 uur is niet toegestaan

quote uit faq:
Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:

EXCEPTIONEEL HOOFDLETTERGEBRUIK.
Een probleem neerleggen in de verwachting dat je begrepen wordt, en dat je wel eventjes (binnen 10 minuten) een (kant en klare) oplossing hebt.
Waar vind/koop/huur/whatever ik [iets] vragen. Tweakers.net Vraag en Aanbod, de pricewatch, De Gouden Gids en andere sites zijn daarvoor.
Te veel smilies gebruiken (of de 'verkeerde').
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
Je probleem in meerdere subfora aan de orde brengen (crossposten / dubbelposten). Een thread is echt genoeg.
Mensen erop wijzen dat er iets niet klopt aan de thread (searchvraag ed.) Zie ook: deze mededeling.
Reacties die niets bijdragen aan een thread en/of die niet bijster constructief zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je goed kijkt , staat er voor de ene post dat ik hem ophoog schop 17 jan , en in de post dat ik hem ophoog schop 19 jan :)
on-topic - ik heb het geprobeert maar geen nut :(

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 16:34 ]

Verwijderd

Doe eens een memtest met memtest86 > www.memtest86.com

Verwijderd

Topicstarter
Zitten geen fouten in het geheugen :) Wist ik al van te voren. Want als je alleen 1 reepje gebruikt lopen games nooit vast

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 18:09 ]

Verwijderd

had eerst ook probleem met geheugen heel mijn pc liep vast om de sec

ben terug gagaan heb een andere terug gekregen met percies de zelfde eigescapen
en heb sinds dien geen enkel probleem meer

Verwijderd

Topicstarter
Maar het kan nooit dat mijn geheugen kapot is want hij liep met 2x128 , 1x 256 en nog een andere 256DRR vast en ook nog met 256+128DDR, ik heb alles ook al in andere slotjes gedaan.
Ik zit nu telkens met 3Dmark 2001 te proberen. SOMS kan ik de hele test draaien , en als ik hem daarna weer wil draaien krijg ik een freeze , verschillend bij welke test soms bij die auto ,draak of Max Payne....Binnenkort heb ik een lanparty en wil ik niet dat mijn games vastlopen...ik heb vanmiddag al Det 42.70 geinstalleerd maar hielp niks. Ik ben een beetje ten einde raad wat hier aan te doen is.....ik heb er ook al eens een andere voeding ingezet 400 WATT Q-tec , maar dat hielp ook niks :( In Windows loopt alles perfect nooit geen vastloper, iemand misschien nog een goeie tip of oplossing. Heel mijn windowsXP is uptodate , Via 4.45 geinstalleerd.

misschien heb ik dit allemaal al een x eerder gezegt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 20:44 ]

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Hmm, ik wet zo niet wat het probleem is maar mischien even een paar punten om naar te kijken...
• Warmte ontwikkeling, even kijken hoe warm je sys wordt
• Proc kappot
• Grafische kaart, heb je die over geclocked of is die ooit over geclocked, het kan zijn dat hij niet (meer) goed functioneerd...

Verwijderd

Topicstarter
White Dust schreef op 30 januari 2003 @ 21:07:
Hmm, ik wet zo niet wat het probleem is maar mischien even een paar punten om naar te kijken...
• Warmte ontwikkeling, even kijken hoe warm je sys wordt
• Proc kappot
• Grafische kaart, heb je die over geclocked of is die ooit over geclocked, het kan zijn dat hij niet (meer) goed functioneerd...
Warm wordt hij niet , sys temp is 28 graden gemiddels , CPU temp is 55/60 graden.
Processor kapot kan ik me nie voorstellen
Ik heb mijn videokaart nog nooit overgeclockt

Verwijderd

Topicstarter
ik schrijf in de bovenste post, dat Operation Flashpoint nooit vastliep , maar andere spellen zoals, Project IGI 2 , GTA3, SOF 2 wel..dus ik snap niks meer van

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 07:47 ]

Pagina: 1