Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!
Wel oudjes ja
Je kunt nog proberen , of er op de andere box ook niks te vinden is , anders zou je op internet moeten gaan zoeken, op Akai luidsprekers, en dan plaatjes (voor zover aanwezig) kijken , iets anders weet ik ook niet
Specs kun je aan de buitenkant eigenlijk niet zien.
Ik denk dat je ze wel aan je versterker kan hangen, het lijken me iig geen zware boxen. probeer ze gewoon uit , zet ze niet te hard (laat ze ff spelen op normaal volume, ze zijn 20 jaar oud , remember that) , en als je merkt dat het geluid niet helemaal jofel meer klinkt als je 'm harder zet , dan weet je dat ze aan hun max zitten.
[ Voor 33% gewijzigd door Visgek82 op 17-01-2003 17:05 ]
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Anoniem: 50944
Als er geen nummers op staan vergeet het dan maar, zoveel Akai luidsprekers zijn er denk ik niet te vinden op het Inet, miscchien een liefhebbers sites ofzo.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Anoniem: 76224
Volumeknop niet te ver open want het vermogen zal niet erg hoog zijn. Ik schat ook iets van
35 watt.
Weet niet of deze informatie correct is, heb het ook maar gehoord.
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Zou ik ook maar doen ja, die conussen zijn volgens mij allang verteerd
Leeg
Toch zien ze er nog aardig uitreskobon schreef op 17 januari 2003 @ 22:18:
[...]
Zou ik ook maar doen ja, die conussen zijn volgens mij allang verteerd
Toen heb ik maar de speakers eruit geschroeft en op de kleine stond dit op de achterkant: 8 Ohm, Akai CT-E80, Nom. 8 Watt en op de achterkant van de grote dit: 5,5 Ohm, Akai 20S-E80, Nom. 30 Watt.
Dat is in iedergeval al meer informatie
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Leeftijd zegt nix. Zolang ze maar niet uitgedroogd zijn kunnen ze nog perfect klinken.dreeke schreef op 17 January 2003 @ 22:46:
Hmmm verwacht er niet teveel van hoor, ik denk dat ze ook al wel 30 jaar oud zijn ipv 20 ..... 1x te hard zetten en je hoort alleen nog maar gekraak
Ik heb hier zelf Philips speakers, ook van een jaartje of 30 oud. 2 van die kasten dienen nu als subwoofer, zijn maar 50 W per stuk.. totaal dus 100 W
Maar als ik die opengooi, voel je beneden de bank nog trillen (betonnen woning, 3 verdiepingen).....
Ik had ook Altec Lansing speakers, ook ruim 30 jaar ofzo, en die gaan ook lomp-hard. Niets vervorming.. Zolang ze soepel zijn is er niets mis mee.
En het wattage... als jij 20 W in een huiskamer hebt is dat echt f*cking hard hoor... (ligt ook een beetje aan t rendement van de speaker.)
Knap hoor, wattages schatten op basis van het uiterlijk.TomSwinnen schreef op 17 January 2003 @ 19:32:
ik raad iets van een 20 - 35 watt .. zien er wel lekkere klassiekers uit !!!
Zoals je weet doet vermogen er uiteraard niet toe, denk eerst maar eens aan het rendement
(je zat er trouwens nog dik in de buurt ook
Jij snapt hetDJSmiley schreef op 17 January 2003 @ 22:51:
[...]
Leeftijd zegt nix. Zolang ze maar niet uitgedroogd zijn kunnen ze nog perfect klinken.
ligt beetje aan t rendement van de speaker.)
Is niet echt op het uiterlijk gebaseerd .. logisch redeneren it is , in die tijd zaten ze laten we zeggen max. 50 watt voor thuisgebruik? Als je dan dat overzet naar 2weg mag je er al een 15 wattjes afdoen , zodus 35 watt , maar kon ook minder zijn dus 20-35 watt .. en tsjah , ook beetje op uiterlijk .. dat ziet er nu niet bepaald een 100 watt box uitAnoniem: 50944 schreef op 18 January 2003 @ 02:56:
[...]
Knap hoor, wattages schatten op basis van het uiterlijk.
Zoals je weet doet vermogen er uiteraard niet toe, denk eerst maar eens aan het rendement![]()
(je zat er trouwens nog dik in de buurt ook)
[...]
Jij snapt het
En ik zou die dingen ABSOLUUT niet wegsmijten , koop jezelf een oude stereoversterker ( of beter nog mono ! ) hang daar een platendraaier aan en herleef the old days .. moet niet allemaal plasma's , home theaters en 7.1 zijn , nostalgie is ook leuk ( werom denk je dat ik thuis een "junkyard" heb , hou alles bij
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Vergeet nou eens het idee dat het vermogen een maatgevende factor is van de kwaliteit. Luidsprekers op normaal luisterniveau, gebruiken meestal maar 1 watt. Het maximale piekvermogen geeft aleen een indicatie welk vermogen ze Thermisch kunnen verdragen, maar als je dat er bijvoorbeeld bij erg lage tonen erdoor heen jaagt dan geeft de woofer het al een stuk eerder op.TomSwinnen schreef op 18 January 2003 @ 03:18:Is niet echt op het uiterlijk gebaseerd .. logisch redeneren it is , in die tijd zaten ze laten we zeggen max. 50 watt voor thuisgebruik? Als je dan dat overzet naar 2weg mag je er al een 15 wattjes afdoen , zodus 35 watt , maar kon ook minder zijn dus 20-35 watt .. en tsjah , ook beetje op uiterlijk .. dat ziet er nu niet bepaald een 100 watt box uit
Interressant stukje over wattages :)
je wil toch niet beweren dat je ze gesloopt hebt he?? dat zou namelijk EEUWIG zonde zijnDJSmiley schreef op 17 January 2003 @ 22:51:
[...]
Leeftijd zegt nix. Zolang ze maar niet uitgedroogd zijn kunnen ze nog perfect klinken.
Ik heb hier zelf Philips speakers, ook van een jaartje of 30 oud. 2 van die kasten dienen nu als subwoofer, zijn maar 50 W per stuk.. totaal dus 100 W
Maar als ik die opengooi, voel je beneden de bank nog trillen (betonnen woning, 3 verdiepingen).....
Ik had ook Altec Lansing speakers, ook ruim 30 jaar ofzo, en die gaan ook lomp-hard. Niets vervorming.. Zolang ze soepel zijn is er niets mis mee.
En het wattage... als jij 20 W in een huiskamer hebt is dat echt f*cking hard hoor... (ligt ook een beetje aan t rendement van de speaker.)
altec lansing is namelijk zeer kwalitatief hoogstaand audiomateriaal, en als je dat gewoon zomaar wegflikkert of sloopt dan snap ik je niet....
Lol, zodra ik Altec roep begint MR_WAZOO te schreeuwenMR_WAZOO schreef op 18 januari 2003 @ 23:37:
[...]
je wil toch niet beweren dat je ze gesloopt hebt he?? dat zou namelijk EEUWIG zonde zijn
altec lansing is namelijk zeer kwalitatief hoogstaand audiomateriaal, en als je dat gewoon zomaar wegflikkert of sloopt dan snap ik je niet....
Nee, ze zijn niet verneukt, ik heb ze verkocht aan een freak.. Die wou A7's bouwen, en moest (dus) speakers hebben..
Ik kan voor dat geld lompere speakers kopen (lees: meer herrie) en die goser is er blij mee.
Voor mij maakt t niet uit, 't is een party-speaker, dus die altecs daarin zijn gewoon zonde. Zodoende verkopen.
(ik heb ze gekregen,als ik een dag later was lagen er dus 2 421A woofers, 2x 511 hoorns, 2x 808-8A drivers en 2x N801 (geloof ik) filters in de vuilstort...
Gelukkig op tijd kunnen redden, de idiioten wouden ze wegmikken
Heb ik misschien iets gezegd over kwaliteit?Anoniem: 50944 schreef op 18 januari 2003 @ 10:19:
[...]
Vergeet nou eens het idee dat het vermogen een maatgevende factor is van de kwaliteit. Luidsprekers op normaal luisterniveau, gebruiken meestal maar 1 watt. Het maximale piekvermogen geeft aleen een indicatie welk vermogen ze Thermisch kunnen verdragen, maar als je dat er bijvoorbeeld bij erg lage tonen erdoor heen jaagt dan geeft de woofer het al een stuk eerder op.![]()
Interressant stukje over wattages :)
Tuurlijk heeft watt geen r**t te maken met de kwaliteit van de speaker .. de op party's gebruikte 500 watt boxen , en de in domme uitgebouwde auto's gebruikte speakers geven belange niet zo goede kwaliteit als mijn JBL's van 75 watt.. dus ..
goed om te horenDJSmiley schreef op 18 January 2003 @ 23:49:
[...]
Lol, zodra ik Altec roep begint MR_WAZOO te schreeuwen
Nee, ze zijn niet verneukt, ik heb ze verkocht aan een freak.. Die wou A7's bouwen, en moest (dus) speakers hebben..
Ik kan voor dat geld lompere speakers kopen (lees: meer herrie) en die goser is er blij mee.
Voor mij maakt t niet uit, 't is een party-speaker, dus die altecs daarin zijn gewoon zonde. Zodoende verkopen.
(ik heb ze gekregen,als ik een dag later was lagen er dus 2 421A woofers, 2x 511 hoorns, 2x 808-8A drivers en 2x N801 (geloof ik) filters in de vuilstort...
Gelukkig op tijd kunnen redden, de idiioten wouden ze wegmikken
de persoon in kwestie mailt op t moment met mij over de prijs voor t bouwen van de A7's
dusse, ze zijn goed terecht gekomen,
[slapgelulmodus]
bedankt voor je goede besluit
[/slapgelulmodus]